Citat:
Fhl PS fick ju spel på honom redan två veckor efter mordet på tal om SD:s metoder:
FL: Du jag, vi har hört så många människor under 40 år, och du är, du ändrar hela tiden utefter det blir nya, nya fakta som du ska ta ställning till, ja då helt plötsligt har du gjort det, då helt helt plötsligt har du chattat med henne, ja då har du träffat henne, ja då har du varit ute och cykla, ja då har jag varit i området där hon hittas, ja då har jag gjort det, si eller så. Men när du får frågan bara rakt upp å ner, nej kommer inte ihåg, nej jag minns inte, det där kan jag inte. Så du ändrar ju hela tiden, och det, det som man kan väl ha en fråga på nu, det är ju faktiskt det, det primära för dej på lördagen är ju att få en stund med Lena. Varför gör du inte ett omfall då och tar nåt annat ställe där hon inte behöver fly? Varför ska du in i området då där du. där du tror att dom här tre ligisterna som inte ännu har gjmt nånting, men som skulle kunna vara potentiella rånare, vad ska du in i det området med henne för då, när hon inte kan fly till exempel, varför tar du inte nåt annat ställe? För det finns flera ställen runt där, där det inte står ligister på nån bro och hänger vid nån lyktstolpe, och väntar på ett tilltänkt rånoffer.
Det måste ju du se, du rör dej ju i det där området, du vet ju precis, men det prioriterar du inte, utan du prioriterar att själv sticka iväg och smyga på dom här, och spana på dom här, samtidigt som du har sagt att du inte vill i onödan vara hemifrån dina, dina döttrar som ligger hemma, det rimmar ju inte heller. Det är väl ingen prioritering och ut och smyga på dom där, varför ska du göra det? Du räddar väl inte världen för det, det är väl ingen prioritering om du har som grund att det kan inte vara, jag måste vara inne i boxen i en ram här, för att jag kan inte vara bmia för länge för mina döttrar, för det här måste jag göra klart tidigare, men nu prioriterar (klappar ihop händerna) jag mötet med Lena, för det är viktigt. Då finns det väl
inte utrymme och prioritera, ut och smyga på tre ligister,varför är du inte hemma? Svara på det?
MT:Ja tack för ordet (fnissar till) ehh det är sån jag är, det är så enkelt, jag har gjmi omprioritering jättemånga gånger för och hålla koll på, skumma företeelser i kvarteret eller på andra platser, jag älskar sånt...
Det måste ju du se, du rör dej ju i det där området, du vet ju precis, men det prioriterar du inte, utan du prioriterar att själv sticka iväg och smyga på dom här, och spana på dom här, samtidigt som du har sagt att du inte vill i onödan vara hemifrån dina, dina döttrar som ligger hemma, det rimmar ju inte heller. Det är väl ingen prioritering och ut och smyga på dom där, varför ska du göra det? Du räddar väl inte världen för det, det är väl ingen prioritering om du har som grund att det kan inte vara, jag måste vara inne i boxen i en ram här, för att jag kan inte vara bmia för länge för mina döttrar, för det här måste jag göra klart tidigare, men nu prioriterar (klappar ihop händerna) jag mötet med Lena, för det är viktigt. Då finns det väl
inte utrymme och prioritera, ut och smyga på tre ligister,varför är du inte hemma? Svara på det?
MT:Ja tack för ordet (fnissar till) ehh det är sån jag är, det är så enkelt, jag har gjmi omprioritering jättemånga gånger för och hålla koll på, skumma företeelser i kvarteret eller på andra platser, jag älskar sånt...