2020-12-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, de hade behövt konfrontera och klämma åt honom betydligt hårdare med upprepade frågor tills han målat in sig själv i ett hörn. Nu fick han fritt spelrum genom att använda sig av garderingsmetoden alltigenom.

Fhl PS fick ju spel på honom redan två veckor efter mordet på tal om SD:s metoder:

Citera
2020-12-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Har det försvunna armeringsjärnet från SDs jobb sållats bort som möjligt mordvapen?

Bara sett infon om detta järn fladdra förbi i tråden. Inte helt inläst på allt än.
Citera
2020-12-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jisses! Det här har jag missat! Han säger alltså att ”jag vet att jag körde in den i trädgården, eh, för och
flytta vattenspridaren en gång
, men jag har nog inte haft den parkerad där över natten, utan jag körde säkert ner den sen.”

Och han säger alltså detta tvärsäkert, börjar med jag vet. För att senare, lååångt senare när han fått tillgång till information om att inget vittne sett honom cyklandes den kvällen/natten, ändra sig till att han nog inte alls provcyklade och fixade med växlarna den här kvällen, att det var någon annan gång, att växlarna redan var fixade aktuellt datum.

Jag har varit säker på att SD är GM sen start utifrån den första informationen som kom ut, men det här gör mig tvärsäker. Vattenspridaren är en så jäkla konstig detalj, och SD själv kopplar ihop den med cykeln när han väver ihop sin historia. Nära nära sanningen i sin berättelse hela tiden men med små justeringar i framförallt orsak till sitt handlande.

Tycker att hans uttalande alldeles i början till folk runt omkring säger: "de har ingenting på mig" respektive "de kommer aldrig kunna lösa mordet". HUR kan han veta det om han är oskyldig?

Han talar som en kriminell. En som vill stoltsera med sin intelligens och fiffighet. Skryt. Han är fan vidrig.
Citera
2020-12-21, 01:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jisses! Det här har jag missat! Han säger alltså att ”jag vet att jag körde in den i trädgården, eh, för och
flytta vattenspridaren en gång
, men jag har nog inte haft den parkerad där över natten, utan jag körde säkert ner den sen.”

Och han säger alltså detta tvärsäkert, börjar med jag vet. För att senare, lååångt senare när han fått tillgång till information om att inget vittne sett honom cyklandes den kvällen/natten, ändra sig till att han nog inte alls provcyklade och fixade med växlarna den här kvällen, att det var någon annan gång, att växlarna redan var fixade aktuellt datum.

Jag har varit säker på att SD är GM sen start utifrån den första informationen som kom ut, men det här gör mig tvärsäker. Vattenspridaren är en så jäkla konstig detalj, och SD själv kopplar ihop den med cykeln när han väver ihop sin historia. Nära nära sanningen i sin berättelse hela tiden men med små justeringar i framförallt orsak till sitt handlande.

Om hundförare låter vovven få nosa på något plagg från LW ( blodigt ) så kan det ju tänkas att om den sen får nosa inne på gräsmattan så kanske den markerar där spridaren stod ?

(Spekulation)
Citera
2020-12-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, de hade behövt konfrontera och klämma åt honom betydligt hårdare med upprepade frågor tills han målat in sig själv i ett hörn. Nu fick han fritt spelrum genom att använda sig av garderingsmetoden alltigenom.

Precis. Men man kan tycka vad man vill om Springare & co:s klanterier. Men en sak är säker: Springare är en mycket bra förhörsledare. Han hade kunnat klämma ur SD hans motsägelser. Ställt honom mot väggen ordentligt. Tagit av honom den självsäkra masken. Springare visste. Sen kom allt strul som saboterade en hel del och gav SD 4 dagars försprång.

Jag är inte alls förtjust i den sk omedelbarhetsprincip-en i rätten. Samt att den misstänkte i lugn och ro i månader kan läsa in sig på fup:en. I tex Danmark är det inte alls så.
Citera
2020-12-21, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Kom att tänka på L telefonsamtal med väninnan där L sa att hon satt på toan och ” Rann av”.. ( påhejad av väninnan?..)

Och det menar du skulle ha vad att göra med LWs påstådda blodsprutande vid sex?

Rinna av (låter vulgärt men jaja, kanske jargong nära vänner emellan) kan syfta på att LW satt på toa efter samlag när hon hade eller inte hade mens och uttrycket ”rinna av” syftade på sperma eller/ och mensblod.

Eller menar du mer ”rinna av” som ett djur man hängt upp efter slakt?
(Retorisk fråga. Är du kvinna själv eller har en kvinna så vet du att inte ens tiden efter en förlossning så stänker blod i den omfattning SD påstår).

Ponera att LW hade sjukdomen lichen sclerosus som ger skör hud kring genitalierna så hade sprickor och viss ytlig blödning kunna uppstå vid samlag. Men inte ens då hade blodet stänkt och skvätt på det sätt SD försöker göra gällande.

Hade LW haft lichen sclerosus, vestibulit eller annan sjukdom eller syndrom som ger skör hud och / eller sköra slemhinnor och sprickor i området i och kring vagina så hade hon med största sannolikhet inte velat/ kunnat ha penetrerande sex utan att gå på så starka receptbelagda smärtstillande att hon skulle vara lika off mentalt som HD när hon var som sjukast.

Dessa mediciner borde också ha uppmätts i blodet vid obduktionen och naturligtvis framkommit i LWs journaler och i samtal med både SD och vänner, baserat på hur öppet hon uttryckt sig i konversationer vi fått ta del av via fup (”rinna av” som du själv nämnde exempelvis).

Alternativt tagit lokalbedövning innan samlag och lidit alla helvetets kval när den börjat släppa. Vilket också borde framkommit. Dessutom hur skulle LW kunnat ta lokalbedövning själv varje gång hon skulle ha sex?

Tycker inget i FUP indikerar att så varit fallet.🙄

Kvinnor med dessa sjukdomar (lichen sclerosus och vestibulit etc) brukar vara så känsliga att de har svårt att ens bära byxor och cykla och penetrerande sex är helt uteslutet för de flesta.

Fast det här vet du redan.
Senast redigerad av Firesnake 2020-12-21 kl. 01:46.
Citera
2020-12-21, 02:43
Medlem
landbandys avatar
Om SD är oskyldig -varför pratar han så mycket om blodig sex och blodig cykelsadel och blod i tvättstugan osv.?
Citera
2020-12-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Har det försvunna armeringsjärnet från SDs jobb sållats bort som möjligt mordvapen?

Det saknades väl ett par stövlar också? Hade de flera likadana stövlar på Tyréns borde de kolla om de kan matcha skoavtrycken på Ls kläder (två på tröjan och två på kjolen).
Citera
2020-12-21, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A 147/189
Förhör 30 maj- 19

"M: Ja, fast nu har jag ju inte Mountainbiken längre ja, det är väl fyra som jag, har tillgång till men det är väl bara en jag använder i princip."

s.224
Förhör 30 maj-18

"F: Den här cykeln nu då som du var ute och körde med och fixa, bromsarna eller, växlarna på
nu då ...
M:Mm.
F: Hur var, var gjorde du av den sen då? När du har varit ute?
M: Ja antingen (ohörbart) ...
F: Var brukar du ha den?
M: Jag brukar ha den i källaren men,jag vet att jag körde in den i trädgården, eh, för och
flytta vattenspridaren en gång,
men jag har nog inte haft den parkerad där över natten, utan jag körde säkert ner den sen.
F: Har du alla dina cyklar nere i källaren?
M: Nej en på altanen.
F: En på altanen och dom andra i källaren?
M:Mm.
F: Har du nån cykel nånstans, nån annanstans som är din?
M: Nej ja såna som är stulna som är, lite överallt...
"

s.325
Förhör 31 maj- 18

"FL: Kommer du ihåg det? Du ringer till polisen igen.
MT: (Fnyser) va?
FL: Dan efter.
MT: Det har jag helt förträngt.
FL: Ja, men det var inte om dom där för övrigt, det var om något annat.
MT: Men vad var det om?
FL: Ja det var om nån cykel.
325
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-31 13:30 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Ja! Ja ja ja okey, okey ja.
FL: Men det är på kvällen sen på, dan efter eller en dag senare.
MT: Jaa, är inte det möjligen på måndagen?
FL: Nej.
MT: Nej okey, för jag har för mej det var när jag kom hem från jobbet (ohörbart)
FL: Vad var det då? Hade du hittat din cykel?
MT: Ja det är en cykel jag blev av med för många många år sen som är, som jag såg parkerad.
FL:Mm.
MT: Men jag hitta inte, jag hitta ramnumret, jag kan, jag kan dom fyra första fyra
bokstäverna i ramnumret, och dom är mina i alla fall...
FL:Mm .. .
MT: Ehh .. .
FL: Det är en söndag kväll 13:e på söndag kvällen
"

s.510
Förhör 2 juli-18

"F: Men den här söndagen när du ringer polisen då igen som du va inne på, gällande cykeln
MT: Aa just de ja ja, ja
510
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-07-02 15:04 diarienr: 5000-K574218-18
F: Va är de för cykel?
MT: Ehh ehh nu säger du att de va på söndan, för de är inget som jag minns, jag har tidigare
trott att de va en vardag, men
F: Jag säger att de är på söndan
MT:Ja
F: Vad är de för cykel?
MT: Ja de är en som jag hade för en massa år sen, som blev stulen ehh ja med ett litet
speciellt utseende, en Biltemahoj men ett speciellt utseende, å jag lärde mej dom fyra första
bokstäverna i ramnumret, å de stämde överens med den där som jag hade hittat
F: Vart hitta du den?
MT: Ehh Skördevägens slut ner mot Varberga
"

Jag frågar mig hur mycket uppgifter polisen har samlat om cykeln, samtal osv.
Man kan lätt få för sig att det hör ihop på något sätt med mordet.
Vad hände med MTB?

Så bra att tråden har fått nytt liv och att Ni blivit fler som rotar runt!

Förhöret med SD 30/5 - 2018 som Du visar ovan har gått mig helt förbi (trodde jag läst alla tidiga förhör).

SD:s ord: "jag vet att jag körde in den i trädgården, ah, för och flytta vattenspridaren".

Jag har sett framför mig hur han cyklar in på baksidan och spolar av både sig själv (inkl skor) och cykeln. Husbelysningen var dessutom släckt enl en granne... så lämpligt!

Detta var innan han fick till sig FUP och fick klart för sig att ingen sett honom, då blev det en annan historia. Vad ska man tro på... det han sa i förhör den 30/5-18 eller långt senare när han (tyvärr) får läsa in sig via FUP? Mitt svar är ganska självklart...

SD får nog ta fram vattenspridaren igen (om det finns någon) och ta sig en kalldusch på baksidan! Tillsammans med de andra tomtarna och trollen som nog pryder trädgården i dessa tider.
Citera
2020-12-21, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så bra att tråden har fått nytt liv och att Ni blivit fler som rotar runt!

Förhöret med SD 30/5 - 2018 som Du visar ovan har gått mig helt förbi (trodde jag läst alla tidiga förhör).

SD:s ord: "jag vet att jag körde in den i trädgården, ah, för och flytta vattenspridaren".

Jag har sett framför mig hur han cyklar in på baksidan och spolar av både sig själv (inkl skor) och cykeln. Husbelysningen var dessutom släckt enl en granne... så lämpligt!

Detta var innan han fick till sig FUP och fick klart för sig att ingen sett honom, då blev det en annan historia. Vad ska man tro på... det han sa i förhör den 30/5-18 eller långt senare när han (tyvärr) får läsa in sig via FUP? Mitt svar är ganska självklart...

SD får nog ta fram vattenspridaren igen (om det finns någon) och ta sig en kalldusch på baksidan! Tillsammans med de andra tomtarna och trollen som nog pryder trädgården i dessa tider.

Detta borde ifrågasatts i rätten. Han höll fast vid att han testat växlarna, sen hade han plötsligt inte gjort det, sen han fick "facit/FUP"
De stenar som tråddeltagarna vänder på, är minst sagt besvärande för SD, HD, JG, SOA
Skyddande av brottslung, mened osv,
Hur ska SD förklara sig i april? Hört röster? Sett tre prickar? Spänningen är olidlig
Citera
2020-12-21, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att hans uttalande alldeles i början till folk runt omkring säger: "de har ingenting på mig" respektive "de kommer aldrig kunna lösa mordet". HUR kan han veta det om han är oskyldig?

Han talar som en kriminell. En som vill stoltsera med sin intelligens och fiffighet. Skryt. Han är fan vidrig.

SD och Tischko(?) är stöpta i samma form
Samma uttalanden, ser sig själva som så mycket bättre, smarta, Guds gåva till kvinnan
Lögner, uttalanden och ageranden.
Parallellerna är många.
Tischko får nog sällskap av SD nästa år
Citera
2020-12-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Detta borde ifrågasatts i rätten. Han höll fast vid att han testat växlarna, sen hade han plötsligt inte gjort det, sen han fick "facit/FUP"
De stenar som tråddeltagarna vänder på, är minst sagt besvärande för SD, HD, JG, SOA
Skyddande av brottslung, mened osv,
Hur ska SD förklara sig i april? Hört röster? Sett tre prickar? Spänningen är olidlig

Kan bara konstatera att SD hade en dj.a tur att ingen såg honom på mordkvällen.

Vad som kommer fram här i tråden nu är nog en bråkdel av vad "våra" grävare hittat och förmodligen kommer att hitta innan vi kommer fram till våren. Det är vad jag tror...

Svettigt är det nog för många som Du skriver! Kanske någon slutar sticka huvudet i sanden och berättar vad de raderat mm.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-12-21 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in