2020-12-20, 00:09
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad konstigt att det var en fråga om Anne Frank när resmålet var Amsterdam och om Kafka när resmålet var Prag, inte...Fan vad tröttsamma dina självmål är.

Ja, det var tunt med judefrågor på Ystad. Kunde de inte letat upp en gniden procentare från anno dazumal?
Citera
2020-12-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ja, det var tunt med judefrågor på Ystad. Kunde de inte letat upp en gniden procentare från anno dazumal?

Ganska kul sagt faktiskt. Det bär mig emot, men kul.
Var inte frågorna lite lättare än vanligt, ett sätt att önska välkommen in (typ)?
F.d skidskytten är väl helt underbart vacker, eller?
Citera
2020-12-20, 00:52
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ganska kul sagt faktiskt. Det bär mig emot, men kul.
Var inte frågorna lite lättare än vanligt, ett sätt att önska välkommen in (typ)?
F.d skidskytten är väl helt underbart vacker, eller?

Folk har en tendens att basunera ut här när de kan frågor, men undvika att deklarera sina tillkortakommanden.

Poängen på resmålen fäller avgörandet, snarare än allmänbildningen, även om det naturligtvis finns en tydlig koppling.

Jag tycker årets frågor ligger på vanlig nivå. Svårt att avgöra för en enskild individ. Personligen så är akilleshälen mat, inredning, design och liknande. När någon gång en naturvetenskaplig fråga dyker upp brukar den vara löjligt lätt. Tycker jag.
Citera
2020-12-20, 03:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok Moa och Dilan är kulbos alltså! De bor tillsammans men knullar inte. Lite som homies alltså. Sedan gillar Moa WWII faktaprogram. That´s a keeper!
Citera
2020-12-21, 11:00
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbassang
Haha hur får du ihop sofistikerad musiksmak med någon som gör en Julskiva? Franska Trion är Bo Kaspers orkester för folk som tror dom är något, de är ju inte avantgarde precis.

Lyssna bara på "Nu tändas tusen juleljus" och "O helga natt", så förstår du hur bra dom är.
Senast redigerad av OnkelDoffe 2020-12-21 kl. 11:03.
Citera
2020-12-21, 12:27
Medlem
Scalpings avatar
De kunde ju haft med nån fråga om Van Gogh i Amsterdam. Finns ett fint museum där tillägnat honom. Och inte heller några frågor om knark och horor, som är stadens viktigaste kännetecken och turistattraktioner.
Senast redigerad av Scalping 2020-12-21 kl. 12:30.
Citera
2020-12-21, 15:48
Medlem
Har aldrig lyssnat på Franska Trion tidigare men tyckte det lät som att sångaren försöka tolka låten med en nästan parodisk Bob Dylan (på senare år) röst, med lite sådär muttrande frasering.
Citera
2020-12-21, 18:09
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donzors
Har aldrig lyssnat på Franska Trion tidigare men tyckte det lät som att sångaren försöka tolka låten med en nästan parodisk Bob Dylan (på senare år) röst, med lite sådär muttrande frasering.
Jag tycker sångaren låter lite som Kjell Höglund, och precis som med Höglund så kan musiken/texterna ofta kompensera för sången, men när de gäller att tolka andras låtar så funkar det inte lika bra. Program som idol har skapat bilden av att bra sångare alltid sjunger rent, men om man lyssnar till hyllade sångerskor som Billie Holliday så inser man att det inte är sant och att det handlar mer om att förmedla en känsla med sången. Jag gillar mycket av det franska trion har gjort dock ej deras julskiva. När det gäller Anne Frank så finns det vissa högermänniskor som menar att hennes far har förfalskat dagboken som ett sätt att tjäna pengar. Jag har också läst att hennes far skulle ha censurerat vissa delar, men jag vet inte om det stämmer.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-21 kl. 18:56.
Citera
2020-12-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag tycker sångaren låter lite som Kjell Höglund, och precis som med Höglund så kan musiken/texterna ofta kompensera för sången, men när de gäller att tolka andras låtar så funkar det inte lika bra. Program som idol har skapat bilden av att bra sångare alltid sjunger rent, men om man lyssnar till hyllade sångerskor som Billie Holliday så inser man att det inte är sant och att det handlar mer om att förmedla en känsla med sången. Jag gillar mycket av det franska trion har gjort dock ej deras julskiva. När det gäller Anne Frank så finns det vissa högermänniskor som menar att hennes far har förfalskat dagboken som ett sätt att tjäna pengar. Jag har också läst att hennes far skulle ha censurerat vissa delar, men jag vet inte om det stämmer.

Jag tycker också att det är viktigare att musik, text och sång berör framför ren teknisk skicklighet. Sen finns det ju såklart en gräns för hur t.ex. falskt det får låta. Vissa kan ju dock inte förbise om det bara låter lite svajigt (de kanske har absolut gehör eller något), men då finns ju tack och lov Celine Dion osv. Jag var väl mest nyfiken om sångaren sjöng så i vanliga fall eller om det bara var för den tolkningen.
Citera
2020-12-22, 20:57
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donzors
Jag tycker också att det är viktigare att musik, text och sång berör framför ren teknisk skicklighet. Sen finns det ju såklart en gräns för hur t.ex. falskt det får låta. Vissa kan ju dock inte förbise om det bara låter lite svajigt (de kanske har absolut gehör eller något), men då finns ju tack och lov Celine Dion osv. Jag var väl mest nyfiken om sångaren sjöng så i vanliga fall eller om det bara var för den tolkningen.
avgör själv

https://youtu.be/DyXhzi3FE5o
Citera
2020-12-23, 02:49
Medlem
Jag kommer inte att se kommande två avsnitt pga bandet jag inte vill nämna vid namn (de förtjänar det inte). Vad de förtjänar är nackskott hela högen och i synnerhet förstås sångaren som måste ha Sveriges sämsta röst.
En skam att dessa herrar får uppträda på bästa sändningstid.
Citera
2020-12-23, 07:44
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Jag kommer inte att se kommande två avsnitt pga bandet jag inte vill nämna vid namn (de förtjänar det inte). Vad de förtjänar är nackskott hela högen och i synnerhet förstås sångaren som måste ha Sveriges sämsta röst.
En skam att dessa herrar får uppträda på bästa sändningstid.
ja tyvärr var din skönsångare, Måns Zelmerlöw, uppbokad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in