2020-12-18, 13:46
Medlem
ModerRotas avatar
.
Senast redigerad av ModerRota 2020-12-18 kl. 13:51.
Citera
2020-12-18, 13:47
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du är ett praktexempel på hur ni lyssnar på Trumps skryt och lögner och ni förstår inte hur verkligheten fungerar.
..
USA har bland de högsta dödstalen i världen och en del av dessa dödsfall kan nog Trump själv beskyllas för.

Trump skryter om att det är hans förtjänst att vi fått vaccin så fort, men det är det förstås inte. Läkemedelsbolag inser själva behovet och att det är bråttom. Man kan ju iofs tänka sig att Trump har mutat någon att skynda på och reservera doser till USA, men är det något att skryta med när hela världen skriker efter vaccin?

Det är hög tid att ni trumpister lär er hur verkligheten fungerar och slutar lyssna på Trumps skryt!
Jag lyssnar inte på Trump, jag ser vad som händer i världen där Trump har varit med och fingrat. Jag lyssnar på vaccinframtagningsnyheter i allmänhet. Vaccinet togs fram under Trumps uppmaning. Hela hans ekonomi bygger på att ta fram vaccin fortare än igår. Det vet du också.

Du måste kolla procentuellt hur många dödsfall det är per miljon invånare och jämföra samma sak med andra länder.

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ge upp.
Först påstår du att han hindrat 4 krig. ...
Har jag? Han har räddat världen fyra gånger, enligt hur världen utvecklat sig efter hans tillträde, ja. Men det är ju bara min åsikt. Det går att tolka allt som man själv vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är bara konstatera att ni i persondyrkarsekten kring Trump är galna. Trump har inte tagit fram något vaccin. Läkemedelsbolag runt om i världen har gjort det.
Jag har inget med Trump att göra. Men vaccinet kom fram under Trump. Det är bara ren fakta. Men jag kanske har fel. Det är ju svårt att veta exakt vem (alla förmodligen) som ville ha bort covid-19 så fort som möjligt. Trump ville ha bort covid-19 fort som fan för det skadade "hans" ekonomi. Han är ju narcissist, klart han ville ha vaccin direkt. Det har han varit tydlig med. Trump har aktivt drivit på för att få vaccin jättesnabbare än fortast.
Senast redigerad av ModerRota 2020-12-18 kl. 13:58.
Citera
2020-12-18, 13:55
Medlem
0ldMans avatar
Jag kommer minnas Donald som en stor ångvält som dundrade in i de fina salongerna i WAshinton och skrämde skiten ur etablissemanget. En röst på Donald var den lilla människans sätt att visa fingret åt de korrupta politrukerna.

Rent politisk var han ganska ofarlig. Massiva skattesänkningar åt storföretagen och någon mur eller minskning av invandring blev det inte mkt av.
Citera
2020-12-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Dyslexi och siffersvårigheter ser jag.
USA har en dödlighet på 0,09%. Det är lågt för en så svår och smittsam pandemi, tack vare Trumps snabba ingripande och framtvingande av vaccin snabbt och säkert.
En superhjälte som måste bekämpas till varje pris, enligt vissa.

På vilket sett har ett framtida vaccin påverkat dödligheten som varit?

Och Ryssland, Kina har tagit fram egna vaccin. Så det verkar inte som att operation warpspeed varit det enda framgångsrika initiativet. Och flera hundra tusen till amerikaner kommer dö.

Vilken framgång!
Citera
2020-12-18, 14:01
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
På vilket sett har ett framtida vaccin påverkat dödligheten som varit?

Och Ryssland, Kina har tagit fram egna vaccin. Så det verkar inte som att operation warpspeed varit det enda framgångsrika initiativet. Och flera hundra tusen till amerikaner kommer dö.

Vilken framgång!
Trump är inte orsak till att folk dör. Det är vad hans politiska motståndare vill att du ska tro och det fattar även ett litet barn.
Viruset är inte Trump. Trump är inte viruset. Trump vill inte att folk dör under hans regim. Trump är narcissist och ville att USA skulle vara perfekt under honom. Det vet du också.
Citera
2020-12-18, 14:07
Medlem
Citat:
Trump är inte orsak till att folk dör. Det är vad hans politiska motståndare vill att du ska tro och det fattar även ett litet barn.
Viruset är inte Trump. Trump är inte viruset. Trump vill inte att folk dör under hans regim. Trump är narcissist och ville att USA skulle vara perfekt under honom. Det vet du också.

Har man inte ansvar för död som högste politiker så har man heller inte rätt att ta ära för räddande av liv.

Och svara på det som skrivs istället för random dynga.
Citera
2020-12-18, 14:11
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Har man inte ansvar för död som högste politiker så har man heller inte rätt att ta ära för räddande av liv.

Och svara på det som skrivs istället för random dynga.
Jag ber om ursäkt om jag svarat på random dynga, men det finns liksom inte mycket annat att välja att svara på. Dels för att jag inte vet så mycket och dels för att jag inte vill svara på den värsta dyngan.

Alla har rätt till sin åsikt dock och jag tycker du har rätt att frambringa din. Det är jag tacksam för.

Nu handlar tråden om Trump, dessutom under politikforumen, så du kan ju inte förvänta dig briljanta diamanter bland svar eller frågor.

Senast redigerad av ModerRota 2020-12-18 kl. 14:14.
Citera
2020-12-18, 14:23
Avstängd
Citat:
Du måste kolla procentuellt hur många dödsfall det är per miljon invånare och jämföra samma sak med andra länder.
Hurra för Trump, USA ligger bara på tionde plats i andel döda bland världens länder...
https://www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/
Citera
2020-12-18, 14:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag lyssnar inte på Trump, jag ser vad som händer i världen där Trump har varit med och fingrat. Jag lyssnar på vaccinframtagningsnyheter i allmänhet. Vaccinet togs fram under Trumps uppmaning. Hela hans ekonomi bygger på att ta fram vaccin fortare än igår. Det vet du också.
Jo, du lyssnar på Trump och förstår inte hur världen fungerar. Det är för det första inte mycket positivt i världen som Trump kan skryta med.
Och vad gäller vaccinet, så har många arbetat med att få fram det fort, fortare än igår. Det gör man eftersom pandemin kräver det, det är en jättestor angelägenhet för hela världen.

Trump försöker ta åt sig äran av tusentals människors hängivna arbete. Det är mer än sjukt!

Det är forskare och läkemedelsproducenter som skall ha äran, utan dem och deras expertkunskap hade detta inte varit möjligt. Utan dem hade många miljoner fler människor dött i covid-19.

Vilket är lite ironiskt med tanke på att Trump bara visar förakt för fakta, experter och forskare. Men vaccintillverkningen symboliserar verkligen betydelsen av kunskap och forskare. Att producera vaccin som en affär är inte möjligt utan vetenskap. Och detta har inte Trump haft något att bidra med.

Trump är en bedragare.
Citera
2020-12-18, 14:24
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt om jag svarat på random dynga, men det finns liksom inte mycket annat att välja att svara på. Dels för att jag inte vet så mycket och dels för att jag inte vill svara på den värsta dyngan.

Alla har rätt till sin åsikt dock och jag tycker du har rätt att frambringa din. Det är jag tacksam för.

Nu handlar tråden om Trump, dessutom under politikforumen, så du kan ju inte förvänta dig briljanta diamanter bland svar eller frågor.

Har Trump nämnt covid senaste månaderna? Är det att ta ansvar anser du?

Har man som högst ansvarig för ett land mer förpliktelser och borde man förvänta sig mer?

Om du anser att Trump gjort mycket, eller till och med det mesta rätt? (Jag vill inte påskriva dig ställningstaganden utan vill ärligt ha din syn på frågan). Ja, vad vore då dålig hantering?
Senast redigerad av frazkakan 2020-12-18 kl. 14:27.
Citera
2020-12-18, 14:31
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jo, du lyssnar på Trump och förstår inte hur världen fungerar. Det är för det första inte mycket positivt i världen som Trump kan skryta med.
Och vad gäller vaccinet, så har många arbetat med att få fram det fort, fortare än igår. Det gör man eftersom pandemin kräver det, det är en jättestor angelägenhet för hela världen.

Trump försöker ta åt sig äran av tusentals människors hängivna arbete. Det är mer än sjukt!

Det är forskare och läkemedelsproducenter som skall ha äran, utan dem och deras expertkunskap hade detta inte varit möjligt. Utan dem hade många miljoner fler människor dött i covid-19.

Vilket är lite ironiskt med tanke på att Trump bara visar förakt för fakta, experter och forskare. Men vaccintillverkningen symboliserar verkligen betydelsen av kunskap och forskare. Att producera vaccin som en affär är inte möjligt utan vetenskap. Och detta har inte Trump haft något att bidra med.

Trump är en bedragare.
Det gör de flesta politiker. Han lär sig. Trump är definitivt helt beroende av de allra bästa vetenskapsmän och kvinnor som finns. Helt rätt.
Trump är en bedragare? Hmm..... oj tänk om alla Trumpsters visste det. Då hade hans motståndare vunnit redan 2016. Vilken härlig dröm!

Citat:
Har Trump nämnt covid senaste månaderna? ...
Hur fan ska jag veta det? Jag varken följer eller läser Trump.
Citera
2020-12-18, 15:26
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det gör de flesta politiker. Han lär sig. Trump är definitivt helt beroende av de allra bästa vetenskapsmän och kvinnor som finns. Helt rätt.
Du idealiserar Trump istället för att ta reda på vad han egentligen står för bakom sitt skrävlande.
Jag har nog inte hört någon politiker skryta och framhäva sig själva som Trump gör, Trump är verkligen i särklass på det området och det är uppenbart att det snacket har gått hem hos dig.

Trump är väl känd för att strunta i experter och forskare. Se bara på klimatkrisen, han säger helt skamlöst att klimatforskarna inte vet något.
Vad gäller pandemin har han gjort många uttalanden som strider mot vad USA:s främsta smittskyddsexperter säger.

Att Trump vid 74 års ålder håller på och lär sig är ju bra, men en som behöver lära sig att tillvarata expertkunskap skall inte vara president.
Citat:
Trump är en bedragare? Hmm..... oj tänk om alla Trumpsters visste det. Då hade hans motståndare vunnit redan 2016. Vilken härlig dröm!
Ja, Trump är narcissist uti fingerspetsarna, lögnare och bedragare. Det är också väl känt bland alla som är vakna och någorlunda mogna människor. Vi som har lite livserfarenhet.

Citat:
Hur fan ska jag veta det? Jag varken följer eller läser Trump.
Trump har dragit sig tillbaka, han ältar fortfarande sin valförlust och har inte sagt något om vare sig dödsfallen som nu uppgår till 310 000, beklagat dem eller tackat vare sig den kämpande sjukvårdspersonalen eller vaccintillverkarna.
Han har checkat ut. Mike Pence har vaccinerat sig idag inför kameror. Trump ogillar visst sprutor. Och det kan vi ju hånflina åt, den kaxige är rädd för ett litet stick!
Senast redigerad av humanlife 2020-12-18 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in