2021-01-02, 11:07
Medlem
Han kommer göra comeback med Pence 2024! Han har själv sagt att de planerar för det nu. Det valet kommer han att vinna! Så berättelsen är ännu inte över!
Citera
2021-01-02, 11:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är just detta som jag gör. Hur många gånger har man inte hört lögner spridas om Trump för att när man faktiskt kollar upp vad som sagts och gjorts insett att det handlar om rent förtal? Eller att han flera hundra gånger (jo, tydligen har någon räknat) kritiserat vitmaktsrörelsen men trots detta får man konstant höra att han inte tar avstånd från denna.
Men du verkar inte se de anklagelser som Trump sprider mot andra?
Citat:
Tag bara en sådan sak som spridningen av Covid. Trump ville i ett tidigt skede minska antalet besökare från Kina. Joe Biden var emot detta. Men hur ofta hör du talas om detta i svensk media?
Men det var ju ingen bra metod att minska smittspridningen. Att peka på Kina som boven i det hela hade ju ingen effekt när smittan redan fanns inom USA. Varför stoppade han inte resandet inom landet, det kanske hade varit lika effektivt i det tidiga skedet. Och Trump har gjort väldigt mycket som faktiskt har ökat smittspridningen istället.

Så där ser vi ju ett tydligt exempel på hur Trump resonerar. Han väljer ut en syndabock och sprider denna syn ISTÄLLET för att bekämpa viruset och ge folk råd om hur man skall minska smittan. Det är fullkomligt dåraktigt agerat!

Han löser inte problem utan omvandlar dem till konflikter istället!
Citat:
Och vad gäller konflikter så har våldet, både inom och utanför USA:s gränser, minskat kraftigt under hans tid som president.
Hur kan du säga så, när alla vet att konflikter och våld i USA har ökat med Trump?
Citat:
Och i Mellanöstern har vi sett honom leda skapandet av flera fredsavtal. Och som jag tidigare nämnt, USA:s utsläpp har fortsatt minska under hans tid som president.
Men fredsavtal skall leda till minskning av konflikter. Trump har ensidigt hjälpt Israel på bekostnad av palestinierna och araberna. På det viset har han också blåst under terrorismen i Syrien, som Israel stödjer.

Han bröt energiavtalet med Iran, mördade en av deras högsta generaler, som bekämpade terrorister och har provocerat Iran många gånger redan. Det är tydligt att Trump har velat provocera Iran till krig, men han är mån om sin uttalade image att "inte starta krig".
Citat:
Är jag någon stor supporter av Trump - definitivt inte. Han är en skrävlare, oberäknelig och barnslig. Men det förtar inte den hatkampanj som han fått utstå från första början av sin kandidatur och som saknar motstycke i modern tid. Eller för den delen att han faktiskt lyckats ganska väl på posten som president. Vilket även speglas i hans röstsiffror, väldigt många människor av alla kön, åldrar och färger har fått det bättre under hans tid vid makten.
Trump saknar motstycke som president. 42% i USA anser tydligen att han är den sämsta presidenten någonsin, enligt en mätning.
Citera
2021-01-02, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hahne67
Han kommer göra comeback med Pence 2024! Han har själv sagt att de planerar för det nu. Det valet kommer han att vinna! Så berättelsen är ännu inte över!

Jag beundrar Trumps följare.

Oavsett alla stundande åtal så är ni övertygade om hans comeback
Citera
2021-01-02, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag tror det tar ett tag innan man behöver "minnas" Trump. Han kommer att fortsätta vara aktiv, göra utspel, häckla Biden & provocera media under hela den kommande mandatperioden.

Drömscenariot är om Twitter & Youtube stänger av honom. För då kommer det att bli en stor tillströmning av nya användare till alt-tech, dit han då kommer att flytta. Parler, Bitchute mm. ökar redan snabbt, men om Trump flyttar dit så kommer tillväxten att bli exponentiell.
Citera
2021-01-02, 15:39
Medlem
AreYouBacks avatar
Jag kommer minnas Trump som Amerikas sista chans samt mellanösterns sista chans. Problembarnet i mellanöstern är Iran. Trump hade kunnat fått till ett regeringsskifte där vilket många vill men inte kan skapa själva. Krig kommer blåsa upp nu. Trump är den sista i västvärlden som kan mäta sig mot Kina. Nu kommer Kina att spela helt fritt eftersom Biden och Europa inte kan stå emot.
Citera
2021-01-02, 15:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Fast de enda som accepterar att Rysslands påverkan fick någon typ genomslag på valet är de med Trump Derangement Syndrome. Skulle vara som att påstå att Sverige haft en påverkanskampanj på valet för att vi sitter här på Flashback och diskuterar. Piss i oceanen tror jag är det rätta uttrycket för hur mycket deras påverkan betydde.

Trump – En sjuk, notorisk spridare av konspirationsteorier!

Sammanfattningsvis:

– Vi vet att Trump, Ryssland och Trumps valkampanj genomförde en tydligt samordnad attack mot Hillary Clinton som hade avgörande betydelse för att Hillary förlorade och Trump vann valet 2016.

– Vi vet också att konspirationsteorier, såsom "pizzagate", var påhittade av Trump och hans anhang och spreds av Trump och hans anhang, med hjälp av Ryssland.

– Kan du ge ett enda exempel på en konspirationsteori som Trump har spridit och som riktats mot hans politiska motståndare eller åsiktsmotståndare som har styrkt, bevisad, verklighetsgrund?

Här är några exempel på konspirationsteorier som Trump hittat på eller spridit.

– Barack Obama birther conspiracy theories
– QAnon
– Russia investigation origins counter-narrative
– Spygate
– Stop the Steal
– Wind turbines cause cancer
– Pizzagate
– Global warming conspiracy theory

Här finns en lista på några av dom konspirationsteorier som Trump spridit.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories_promoted_by_Donald_Tru mp

Egentligen måste du bevisa att alla konspirationsteorier som Trump spridit har styrkt, bevisad, verklighetsgrund. Annars kvarstår det som vi med en tåspets eller mer i kontakt med verkligheten vet är fakta. Att Trump är en notoriskt ljugande mytoman som producerar och sprider konspirationsteorier på löpande band.

Kan någon förklara hur man kan ha en så sjuk typ som hjälte?

Senast redigerad av lasternassumma 2021-01-02 kl. 16:20.
Citera
2021-01-02, 16:07
Bannlyst
Vi kommer minnas honom som den man som sprängde upp the GOP.

Jag hoppas fler crazies som Lin Wood och Sidney Powell blir förgrundsfigurer för väljarbasen i the GOP.

Det kommer göra att moderata väljare längs kusterna bara låter bli att rösta i kommande val.
Vilket stärker de progressiva i usa.

Hur ska mitch mcconnell kunna behålla sin majoritet när hans väljarbas tror på flat earth och hemliga månbaser?

Jag älskar det jag ser just nu.
Citera
2021-01-02, 18:01
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag beundrar Trumps följare.

Oavsett alla stundande åtal så är ni övertygade om hans comeback
Ja comeback ska vi nog räkna med
Om inte han själv så nån i hans familj.
Citera
2021-01-02, 23:06
Bannlyst
https://www.rawstory.com/trump-golf-2649719801/

Donald Trump har förlorat 90milj dollar på sina golfklubbar i Europa. Under 2020
Spekulation:
Han vågar inte längre tvätta ryska och kinesiska pengar genom sina golfklubbar medan han fortf. är president, och tvingas därför ta enorma förluster.
Citera
2021-01-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Vi kommer minnas honom som den man som sprängde upp the GOP.

Jag hoppas fler crazies som Lin Wood och Sidney Powell blir förgrundsfigurer för väljarbasen i the GOP.

Det kommer göra att moderata väljare längs kusterna bara låter bli att rösta i kommande val.
Vilket stärker de progressiva i usa.

Hur ska mitch mcconnell kunna behålla sin majoritet när hans väljarbas tror på flat earth och hemliga månbaser?

Jag älskar det jag ser just nu.
En tung del av problematiken är att både många republikanska väljare och en hel del av partiets politiker tvärt avvisar tanken att demokrati kräver att man tar långsiktigt ansvar, att man strävar efter långsiktigt rimliga ståndpunkter och lösningar - återigen, både politiker, parlamentariker och väljare behöver leva upp till detta. Republikanerna är förvisso inte ensamma om att många flyr från ansvar, förnuft och principer in i alternativa realiteter, sekter och blind egoism, men det är hos dem som det blir mest uttalat.

Kan man ha en levande demokrati där alla/många premierar rätten att vara en jackass, att tänka och agera som en mentalt förkrympt stolle, och ser detta som ett kärnvärde - fungerar det i längden? Nej, det gör det ju inte.
Citera
2021-01-03, 08:32
Medlem
lasternassummas avatar
Despotism
Här är några typiska drag hos en diktator.

– Placerar familjemedlemmar i nyckelpositioner när det gäller att leda landet.
– Avskedar medarbetare och rådgivare som ger råd som despoten inte tycker om.
– Vägrar att acceptera valresultat.

Hoppsan! Det går inte att se detta utan att tänka på Donald Trump...

Citera
2021-01-03, 09:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag kommer minnas Trump som Amerikas sista chans
Jag antar att du menar att USA:s tid som supermakt tar slut? Rätta mig om jag har fel!

USA som supermakt har länge varit på nedgång och det är nog svårt för en president att ändra på detta. USA:s ekonomi är bankrutt och Trump har dubblerat statsskulden, som redan innan var enorm. Att lägga så mycket resurser på att dominera världen håller inte i längden. Det kostar för mycket, det väcker motstånd och hat, det blir för mycket som måste döljas.

Men det betyder ju inte att USA:s tid är slut. USA måste inte dominera världen, tvärtom!
Och risken finns ju Biden kommer att fortsätta försöken till dominans.
Citat:
samt mellanösterns sista chans.
Oklart vad du menar här också. USA:s makt i MÖ har varit på tillbakagång länge, efter flera misslyckade krig och stöd till al-Qaida och IS. Trumps ensidiga stöd till Israel har väckt upprördhet.
Citat:
Problembarnet i mellanöstern är Iran. Trump hade kunnat fått till ett regeringsskifte där vilket många vill men inte kan skapa själva. Krig kommer blåsa upp nu.
USA skall naturligtvis inte fixa regeringsskifte i Iran, USA måste sluta med sin inblandning i andra länder.

När krig bryter ut i MÖ, så är USA eller Israel oftast orsaken. Iran har inte startat några krig, Iran vill inte ha krig, de vill inte kärnvapen heller. Men Israel har kärnvapen och Israel är den aggressive i MÖ.
Citat:
Trump är den sista i västvärlden som kan mäta sig mot Kina. Nu kommer Kina att spela helt fritt eftersom Biden och Europa inte kan stå emot.
Det vore bättre för världen om stormakterna samarbetade, det sista vi behöver är mera krig.

Jag tror att man kan sammanfatta Trumps geopolitik som provokativ och tämligen meningslös. Trump har skapat rubriker, roat och oroat, fientlighet utan att uträtta så mycket.
Senast redigerad av humanlife 2021-01-03 kl. 09:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in