Vet ej. Men din plan borde vara att hålla dig nykter från allt så att hjärnan får återhämta sig. Det kommer suga en stund framöver men det blir bättre.
Andra receptorer. GABA behöver vila och kratom är en utmärkt substans mot ja.. Nästan allt möjligt.
Hej! Jag skriver detta inlägg åt en tjejkompis i min närhet, en tjugoårig tös som haft ett ganska lätt bruk av bensodiazepiner under något år, har haft lite stesolid och oxascand som hon ätit dagligen (dock inte dagligen sedan två månader tillbaka utan ytterst sporadiskt de senaste två månaderna), utskrivet av läkarna men även i perioder (observera perioder, ibland inte alls) käkat iktorivil vid sidan av.
Nu har hon haft en period där hon tagit ca 25-30 iktorivil (2 mg) på 5 dagar, ca 10 mg om dagen. Det har inte pågått så länge men som sagt, ca 5 dagar. Nu de senaste dagarna så tog hon igår bara 2 mg iktorivil och en 10:a oxascand, dvs en ganska rejäl nedtrappning och säger att hon idag inte tagit någon benzo öht. Nu har hon börjat må dåligt. Illamående, ångest, fryser och kallsvettas och lite feberkänslor.
Jag vet dåligt om droger och speciellt avtändningar men undrar om det kan vara en avtändning? Hon gissade på det men jag var tveksam i och med att det var en så kort period hon nu tagit iktorivil?
Tror ni på flashback det är en hederlig avtändning trots att hon bara tagit några dagar, ca 5-6 dagar som sagt? Jag vet inte heller något om doser, hon pratar ibland om att hon anser sig ha hög tolerans, är 10 mg iktorivil/dag en hög dos eller det är okej?
Ni hör ju att jag är okunnig men är lite orolig för henne men tänker samtidigt att hon kanske överdriver då det inte låter som något som skulle kunna ge upphov till en AT?
Vad tänker ni flashback?
Mod får flytta tråden om den ska ligga i bensodiazepin-forumet istället.
Allt gott!
Senast redigerad av Ankpanda 2021-02-13 kl. 11:00.
Dagliga dosen är 4-8mg, så nog har hon överdoserat. Det är väl snarare stesolid och oxascand som gör att hon mår dåligt, ett lätt bruk är inte att använda det dagligen.
Dagliga dosen är 4-8mg, så nog har hon överdoserat. Det är väl snarare stesolid och oxascand som gör att hon mår dåligt, ett lätt bruk är inte att använda det dagligen.
Skulle sagt det, hon har inte tagit stesolid eller oxascand på ett tag, typ två månader.
Ja, engångsdos men inte dagligen! Ursäkta min otydlighet. Inte tagit dagligen på två månader, tagit oxascand vid ett fåtal tillfällen de senaste månaderna.
Ja, engångsdos men inte dagligen! Ursäkta min otydlighet. Inte tagit dagligen på två månader, tagit oxascand vid ett fåtal tillfällen de senaste månaderna.
Hon är bensotorsk, och det är ingen rolig avtändning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!