Citat:
Ursprungligen postat av
caramellen
Så sant ang nikotin och koffein, tog ett tag för mig med att inse att det förvärrade måendet radikalt.
pulsen och blodtrycket åkte upp itaket den första veckan,och ångesten som redan var outhärdig..ångesten blev nästintill fysisk smärta och man visste inte vart man skulle ta vägen,man var liksom "instängd" i denna värld. Jäkligt skumt och obehagligt
Jag har ätit 2-3,5mg xanor DAGLIGEN sedan 2011,tvingades dock sluta CT pga en läkare som inte visste bättre, men fick återgå till xanor 2012. I november började jag trappa ned frivilligt då jag troligtvis utveckklat tolerans, Fick panikattack fast jag tagit xanor, sedan fick jag nästan ångest av att ta xanor
Allt var som en feberyra..fyfan
Känner du av alla symptom än idag,hur är ångesten och så? Den är inte lika brutal som ibörjan?
Tusen tack för peppande ord,det behövs! Kämpa på du med! Detta måste ju gå över tillslut bara det att det kan vara så jävla långdraget

Idag har jag inga påtagliga symtom, till skillnad från i början då hela jag var ett jävla symtom haha.. Skämt åsido så har jag skakningar, typ samma sort som när man fryser fast jag är inte kall.
Käkspänningar från helvetet vissa dagar, samt konstant värk/obehag i huvudet. Det känns liksom inuti skallen, som att något rör sig typ. Har även haft någon form av knas med bihålorna i massa månader som inte ger sig.
Utöver detta så funkar livet ganska bra med tanke på omständigheterna.
-Mitt minne funkar nästan som det ska igen (även om det kan svacka vissa dagar).
-Jag kan själv bestämma mina rutiner så som läggdags osv, innan pendlade jag mellan att vara pigg hela tiden eller trött hela tiden.
-Nästan ingenting känns "nytt" eller "skumt" längre, och jag är inte längre "fast" i mig själv.
Men detta har inte kommit snabbt eller enkelt, har idag varit ren ca 6 månader och det är först nu det har börjat kännas bra igen.
Som sagt tidigare, håll ut!! Du anar inte hur ofta under denna resan jag har tänkt för mig själv: "bättre att vara bensad och slö hela tiden, än att må så här"
Men jag är glad idag att jag valde att hålla ut, för jag hade verkligen glömt hur skönt det känns att vara "normal". Speciellt nu när jag märker skillnad på tex. mitt tankesätt, mina resonemang och allt det där.