Citat:
Ursprungligen postat av
fillmeupdaddy
Lite om hur stor påverkan vaktbolagen har ute på banorna, att komma undan med att bomba insidor hade varit skoj. Körde oftast solo när jag var ung för det var harmoniskt och skönt att slippa oroa sig om någon annan, men jag tror att åldern har tillkommit med mer försiktighet. Vågar inte lika mycket helt enkelt. Tips och trix bara hur man borde köra när man är solo
Kört lite ställen inne i Stockholm under dagtid men folk verkar knappt bry sig.
Nej, folk bryr sig inte nämnvärt öht i storstäderna, värsta jag varit med om är folk som stirrat, någon har nog ringt snuten nån gång, kanske (är ju samma sak med punderi, ingen vill se det, för det är inte fint). I storstadsmiljö så är det nog bäst att köra dagtid, dels för att man smälter in men även för att polisbilar et c. inte magiskt kan hoppa över rusningstrafiken som stockar visa vägar.
Någon annan får fylla i hur vaktbolag jobbar längs linjerna. Personligen har jag inte haft några problem med dem, dock inte lirat nämnvärt i Stockiholm.
Finns väl inget recept på att inte torska, vissa människor klarar sig helt enkelt bättre, handlar om att ha god känsla för vad som kommer hända.
Scoopa och bedöm läget är väl onödigt att ens säga. Sitta och pysa med några öl/en kanna kaffe har räddat mig mer än en gång i alla fall.
Ska jag piecea så ser jag alltid till att ha minst två vägar att ta mig därifrån.
En guldregel är att lira mellan 02-04 på natten, då dansar råttorna på bordet, och snuten sitter inne och jäser.
Föredrar solomissions då man själv kan känna efter vad som är smart/osmart, samt att man själv bestämmer vad som händer i sin närmsta omgivning. Personligen skaffar jag en överblick hur allt ser ut/funkar innan jag kör en spot - tar väl 5-10 minuter om det är linje men några dagar om man ska lira station/vagnhall.
Att lira insidor och komma undan: Du lirar insidor, sedan kommer du undan!

(seriöst)