2020-09-03, 12:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmeupdaddy
Tips till nybörjare som kör solo?

Körde en del i början av 2000 som tonåring men har återupptagit pga olika personliga anledningar.
Alla tips som kan göra mig nytta när jag är ute och solomålar uppskattas
Vad är det du vill ha tips om specifikt, hur man gör snygga fades/effekter med burkarna eller hur man kommer undan med att bomba insidor?
Citera
2020-09-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vad är det du vill ha tips om specifikt, hur man gör snygga fades/effekter med burkarna eller hur man kommer undan med att bomba insidor?

Lite om hur stor påverkan vaktbolagen har ute på banorna, att komma undan med att bomba insidor hade varit skoj. Körde oftast solo när jag var ung för det var harmoniskt och skönt att slippa oroa sig om någon annan, men jag tror att åldern har tillkommit med mer försiktighet. Vågar inte lika mycket helt enkelt. Tips och trix bara hur man borde köra när man är solo

Kört lite ställen inne i Stockholm under dagtid men folk verkar knappt bry sig.
Citera
2020-09-03, 17:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmeupdaddy
Lite om hur stor påverkan vaktbolagen har ute på banorna, att komma undan med att bomba insidor hade varit skoj. Körde oftast solo när jag var ung för det var harmoniskt och skönt att slippa oroa sig om någon annan, men jag tror att åldern har tillkommit med mer försiktighet. Vågar inte lika mycket helt enkelt. Tips och trix bara hur man borde köra när man är solo

Kört lite ställen inne i Stockholm under dagtid men folk verkar knappt bry sig.
Nej, folk bryr sig inte nämnvärt öht i storstäderna, värsta jag varit med om är folk som stirrat, någon har nog ringt snuten nån gång, kanske (är ju samma sak med punderi, ingen vill se det, för det är inte fint). I storstadsmiljö så är det nog bäst att köra dagtid, dels för att man smälter in men även för att polisbilar et c. inte magiskt kan hoppa över rusningstrafiken som stockar visa vägar.

Någon annan får fylla i hur vaktbolag jobbar längs linjerna. Personligen har jag inte haft några problem med dem, dock inte lirat nämnvärt i Stockiholm.

Finns väl inget recept på att inte torska, vissa människor klarar sig helt enkelt bättre, handlar om att ha god känsla för vad som kommer hända.
Scoopa och bedöm läget är väl onödigt att ens säga. Sitta och pysa med några öl/en kanna kaffe har räddat mig mer än en gång i alla fall.
Ska jag piecea så ser jag alltid till att ha minst två vägar att ta mig därifrån.
En guldregel är att lira mellan 02-04 på natten, då dansar råttorna på bordet, och snuten sitter inne och jäser.

Föredrar solomissions då man själv kan känna efter vad som är smart/osmart, samt att man själv bestämmer vad som händer i sin närmsta omgivning. Personligen skaffar jag en överblick hur allt ser ut/funkar innan jag kör en spot - tar väl 5-10 minuter om det är linje men några dagar om man ska lira station/vagnhall.

Att lira insidor och komma undan: Du lirar insidor, sedan kommer du undan! (seriöst)
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-03 kl. 18:02.
Citera
2020-09-04, 19:24
Medlem
Citat:
Kul att komma med ad hominem & lite skarpskytte på resonemang, istället för lite kvalitet?
Det jag belyser i huvudsak är en risk att bli visiterad till grund av misstanke om förberedelse till skadegörelse. Resten är anekdotiskt och inte relevant för tråden, men kör hårt, smula ner OT till grus! Njut av ditt liv, färzking.

Det med att fixa lite betablockerare innan man går ut på mission, ovanligt tips, men det fungerar.

100% kvalité gubben, det ena utesluter inte det andra. Du har bara haft retoriska argument och inget annat, alltid lika kul med glashus som krossas.

Betablockerare vet alla som är äkta, även inbitna Dart-spelare
Citera
2020-09-04, 19:28
Medlem
Citat:
Yada yada yada

En guldregel är att lira mellan 02-04 på natten, då dansar råttorna på bordet, och snuten sitter inne och jäser.

yadayadayda

Beror ju helt på mission, nej snutarna har mindre att göra och mer bilar i rullning redo för samtal. De jobbiga långdragna stöket har somnat eller är i fyllecell. Kan vara bättre och köra dagstimmar då mindre uppmärksamhet och mer folk i omlopp och du smälter lättare in i mängden.
Citera
2020-09-04, 19:29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Beror ju helt på mission, nej snutarna har mindre att göra och mer bilar i rullning redo för samtal. De jobbiga långdragna stöket har somnat eller är i fyllecell. Kan vara bättre och köra dagstimmar då mindre uppmärksamhet och mer folk i omlopp och du smälter lättare in i mängden.
Jag utgår alltid från att det inte blir knas. Ska man utgå från att det blir knas, då kör man på dagen (dra inte igång och teoretisera det där nu, du faller platt).
Citat:
100% kvalité gubben, det ena utesluter inte det andra. Du har bara haft retoriska argument och inget annat, alltid lika kul med glashus som krossas.
Nja, jag har aldrig träffat en graffare som haft b-block vid missions, men det har väl och göra med att jag inte är äkta, eller? Däremot är jag väldigt bekant med b-block för att fungera i pressad situation, ja.
Citera
2020-09-04, 19:31
Medlem
Citat:
Jag utgår alltid från att det inte blir knas. Ska man utgå från att det blir knas, då kör man på dagen (dra inte igång och teoretisera det där nu, du faller platt).

Liksom när du berättade hur man kommer ut ett knas som inte är ett knas?
Citera
2020-09-04, 19:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Liksom när du berättade hur man kommer ut ett knas som inte är ett knas?
Frågan i det fallet var hur man ska bemöta poliser, om man ska bemöta dem. Någon knassituation är något du konstruerat, för att hitta sätt att begå personangrepp, ponken.
Citera
2020-09-12, 19:12
Avstängd
tomyhockeys avatar
hej jag har köpt en sån här färg spray men tänkte prova lite graffiti hur tar jag bort plasten som är under korken ?
så ser spray färgen ut.

https://www.bygghemma.se/fritid-och-marint/bil-mc-och-cykel/bilvard/battringsfarg-och-billack/sprayfarg-hagmans-matt-400-ml/p-902192-902193?gclid=CjwKCAjw4_H6BRALEiwAvgfzq82op3H76dAKG McoX7DEW4XJRzZbKK5VSzJGIcZ10P_IsoX561sOAR oCBKEQAvD_BwE
Citera
2020-09-12, 20:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
hej jag har köpt en sån här färg spray men tänkte prova lite graffiti hur tar jag bort plasten som är under korken ?
så ser spray färgen ut.

https://www.bygghemma.se/fritid-och-marint/bil-mc-och-cykel/bilvard/battringsfarg-och-billack/sprayfarg-hagmans-matt-400-ml/p-902192-902193?gclid=CjwKCAjw4_H6BRALEiwAvgfzq82op3H76dAKG McoX7DEW4XJRzZbKK5VSzJGIcZ10P_IsoX561sOAR oCBKEQAvD_BwE
du ... drar munstycket uppåt för att ta av munstycket? Hagmans har inte annat än plastkåpa och ett munstycke i kalligrafi.
Citera
2020-09-12, 20:19
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
du ... drar munstycket uppåt för att ta av munstycket? Hagmans har inte annat än plastkåpa och ett munstycke i kalligrafi.

den här munstycket https://ibb.co/tBx4TGw

den sitter hårt som berget
Senast redigerad av tomyhockey 2020-09-12 kl. 20:30.
Citera
2020-09-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
den här munstycket https://ibb.co/tBx4TGw

den sitter hårt som berget

Du slår den hårt mot en mur.

edit: hagmans slår man alltid av mot en sänggavel eller mur Även jävla plastlocket kan vara kämpigt men bra färg! Jula <3
Senast redigerad av pogba 2020-09-12 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in