Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 01:39
  #1069
Medlem
Funderat över en sak, när folk målar på broar längst vägar osv antar jag att de gör det på natten, men hur ser de något? Borde ju vara mörkt? Okej att man ser lite men att göra en bra målning i mörker?
Citera
2017-08-30, 14:16
  #1070
Medlem
De görs i regel på dagen!
Citera
2017-08-30, 14:39
  #1071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfbluesshitgaze
De görs i regel på dagen!

Borde inte massa bilar se en då?
Citera
2017-08-30, 18:51
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Borde inte massa bilar se en då?

Längs linjen görs på dagen, man hör tågen en bra bit innan och hinner gömma sig på så sätt. Motorvägs körs i regel på natten och klart man ser. Motorvägen är upplyst och även gömda ytor så sitter muskelminnet i, inte svårare än så. Dessutom ser man rätt bra trots mörkret.
Citera
2017-08-30, 23:36
  #1073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Längs linjen görs på dagen, man hör tågen en bra bit innan och hinner gömma sig på så sätt. Motorvägs körs i regel på natten och klart man ser. Motorvägen är upplyst och även gömda ytor så sitter muskelminnet i, inte svårare än så. Dessutom ser man rätt bra trots mörkret.

Hmm okej, gångtunnlar då? Oupplysta ofc
Citera
2017-08-31, 04:31
  #1074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Hmm okej, gångtunnlar då? Oupplysta ofc

Ursäkta men har du aldrig målat? Skissa med vitt så ser du garanterat vad du håller på med. Ögonen vänjer sig vid mörkret, man står ju inte fem meter bort från väggen..
Citera
2017-11-15, 21:17
  #1075
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Funderat över en sak, när folk målar på broar längst vägar osv antar jag att de gör det på natten, men hur ser de något? Borde ju vara mörkt? Okej att man ser lite men att göra en bra målning i mörker?
Som tidigare sagt så är det enklast om man skissar med en ljus färg först. Eller så har hen kört med en pannlampa. Men oftast behövs inte ens det
Citera
2017-11-15, 23:14
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Som tidigare sagt så är det enklast om man skissar med en ljus färg först. Eller så har hen kört med en pannlampa. Men oftast behövs inte ens det
Ja, med pannlampa ser man ju skitbra! Att alla andra inom den närmsta kilometern ser att man målar är ju asbra också!
Citera
2017-11-20, 12:06
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Längs linjen görs på dagen, man hör tågen en bra bit innan och hinner gömma sig på så sätt. Motorvägs körs i regel på natten och klart man ser. Motorvägen är upplyst och även gömda ytor så sitter muskelminnet i, inte svårare än så. Dessutom ser man rätt bra trots mörkret.

Tycker motorvägen lämpar sig precis lika bra dagtid. Gäller bara att hålla nerverna kalla, strupen varm eller näsan stickandes och sen skita i omgivningen fokusera på målningen, göra klart fort sen tagga illa kvickt!
Citera
2017-11-22, 17:26
  #1078
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Hade en fråga jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Var sugen att testa spray målning men behöver hjälp när det kommer till vilket papper man ska använda sig av?

Kollat en del på youtube och vad som nämns är "poster board" och "glossy card". Närmast jag hittat i svensk butik är fotoskrivar papper men är ju så rackarns dyrt och smått.

Antar det måste finnas något annat lämpligare alternativ? Pappret ska alltså vara glatt och lite styvt, inte suga åt sig färgen.
Citera
2017-11-22, 18:10
  #1079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Hade en fråga jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Var sugen att testa spray målning men behöver hjälp när det kommer till vilket papper man ska använda sig av?

Kollat en del på youtube och vad som nämns är "poster board" och "glossy card". Närmast jag hittat i svensk butik är fotoskrivar papper men är ju så rackarns dyrt och smått.

Antar det måste finnas något annat lämpligare alternativ? Pappret ska alltså vara glatt och lite styvt, inte suga åt sig färgen.

Låter inte särskilt värt eller smart att köpa underlag att måla på om en bara ska testa/öva. Leta efter t.ex stora kartonger eller träskivor vid din återvinningsstation, ditt soprum eller var man nu kan tänkas finna nåt liknande (ruckel, ödehus, bakom nån industribyggnad osv osv).
Citera
2017-11-22, 19:08
  #1080
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Låter inte särskilt värt eller smart att köpa underlag att måla på om en bara ska testa/öva. Leta efter t.ex stora kartonger eller träskivor vid din återvinningsstation, ditt soprum eller var man nu kan tänkas finna nåt liknande (ruckel, ödehus, bakom nån industribyggnad osv osv).

Sant. Tyvärr tror jag dock kartonger och träskivor inte lär funka så bra. Ytan suger in för mycket färg tror jag. Färgen ska ju liksom bara ligga på ytan så man kan köra olika tekniker för att blanda ihop osv.

Hade en tanke att försöka fixa några glasrutor från gamla fönster. Borde ju gå att öva på och sen skrapa bort färgen med skrapa. Om det nu inte är för tidsödande att skrapa bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback