2020-12-13, 09:52
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Utveckla.

En människa i kris som mår psykiskt dåligt och inte förmår att fatta rationella/smarta beslut helt enkelt. En psykiskt sjuk människa helt enkelt som behöver få vård.

Det kan ju också bara vara en fasad. Men i min ögon låter det mer trovärdigt än att han skulle vara en pedofilapologet. Uppenbarligen är det väldigt svårt för mig, kanske omöjligt, att avgöra vad som är sant när det gäller vem visste vad och vilka motiv Federley haft under den här tiden.

Men det jag säger är att hans berättelse låter trovärdig. Inte samma sak som att jag tar det som sanning, men det är helt klart möjligt att det han säger stämmer.

EDIT: Med det sagt, verkar det som att han inte är lämplig att ha vårdnaden om sitt barn. Bara så ingen någonsin får för sig att jag hävdat motsatsen.
Senast redigerad av JoeBiden 2020-12-13 kl. 09:55.
Citera
2020-12-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
FF visste nog från första sekund, redan innan troligtvis. Jag tror han fick korn på den nya kärleken genom rapporteringen om hans brott, och knöt kontakt redan medan han satt inne. De begångna brotten var nog det som lockade honom.

Och c-ledningen har nog vetat detta länge de också. Lokala c-avdelningen visste ju, kriminalvården hörde av sig, det gjordes orosanmälningar. Hur fan kan detta inte snabbt nå c-ledningen?

Antagligen har det varit känt hos flertalet redaktioner också. Det är därför man nu inte ställer frågor eller efterforskar när c-ledningen visste: man visste det redan själva. Det beskydd som en framträdande förespråkare för fri invandring kan påräkna räcker långt.

Jag tror att du har rätt. Samtidigt får nu väljarna se vilken sorts människor som sitter på toppen av c-partiet. Hur mycket de bryr sig om något annat än sin egen karriär.. Sverige, svenskarna, våra barn - tvi åt dem. Istället oroar de sig för hur väljarna uppfattar det som nu har kommit fram - och ifall Federley skär sig eller inte..

Man sörjer en "bra politiker" istället för att äcklas av en jävla pedofil till politiker som försöker ändra på lagarna så att de skulle bättre passa till pedofilerna syfte.
Citera
2020-12-13, 09:57
Medlem
För övrigt hävdar Stoppa Pressarna att FF är kompis med fler pedofiler. Ja, det är en skvallerblaska, men tydligen kompetenta nog att gå igenom politikerns Facebookvänner med en fin kam trots detta.

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-vanskap-med-annu-en-pedofil

Slump eller toppen av ett isberg?
Citera
2020-12-13, 10:00
Medlem
farbror Svens avatar
Svenska Dagbladet får runt 50 miljoner kronor om året i presstöd. Varför kan man idag undrar när de inte bedriver någon grävande journalistik. Inte ens en sedvanlig journalistik, bara lite rapporterande. Här har i stort sett tystnad rått angående Fredrick Federley. Skrota presstödet.

Detta är allt SVD skrev fram till avgången:

26 nov: Federley lämnar tillfälligt politiken, Teresa Küchler,

4 dec: Lööf om Federley: Tragiskt och sorgligt, Britta Kramsjö

6 dec: Nej, Sveriges samlade medier har inte gjort bort sig totalt, Martin Ahlquist

9 dec: Federley och förtroendemannaskapet, ledare, podd

9 dec: Fyra frågor avgör Fredrick Federleys framtid, Tove Lifvendahl

10 dec: Besked om Federleys politiska framtid dröjer
Lars Larsson / TT

11 dec: C: Federley meddelade själv att han lämnar, TT

11 dec Federley lämnar alla sina politiska uppdrag, Hanna Törnquist, Karin Thurfjell

Detta är allt Hanna Törnquist, Karin Thurfjell, Teresa Küchle, Martin Ahlquist, Anders Sundell och Tove Lifvendahl med TT:s hjälp lyckats prestera mellan den 26 november och den 11 december. Samhall nästa?
Citera
2020-12-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, det är chockartat. Han har ju fullständigt öppet redovisat att han gjorde slut med sin pojkvän synnerligen ovilligt och pedofilen fick så gärna bo kvar i samma bostad ändå. Sedan sparkade FF ut honom högt ovilligt också. Vilket får mig att tro att de faktiskt inte har gjort slut överhuvudtaget. Nu är det Centern som "lägger sig i" och alla ögon är på honom. Vad händer när folk tittar bort för ett ögonblick?

Federley hade alltså uppfattat att det var olämpligt för honom som politiker att vara sambo med en dömd pedofil. Därför sa han till dem som oroade sig för hans politiska karriär att de hade "gjort slut".

Men som pappa hade han inte alls förstått att det var olämpligt att en pedofil bodde under samma tak med hans dotter. Därför lät han peddon bo kvar även efter att han offentligt hade "gjort slut".

Det hela handlade alltså om hans karriär - inte om dotterns väl och ve..

Och en sådan där människa har en kvinna jobbat åratals med för att bli gravid. Så att de tillsammans skulle kunna ta hand om ungen och njuta av föräldraskap..

Undrar vad mamman tänker nu? Vill hon även i fortsättningen att den här människan har bestämmanderätten över dottern? Eller vore det lämpligast att hon ansökte om ensamvårdnad - för säkerhets skull?
Citera
2020-12-13, 10:03
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
En människa i kris som mår psykiskt dåligt och inte förmår att fatta rationella/smarta beslut helt enkelt. En psykiskt sjuk människa helt enkelt som behöver få vård.

Det kan ju också bara vara en fasad. Men i min ögon låter det mer trovärdigt än att han skulle vara en pedofilapologet. Uppenbarligen är det väldigt svårt för mig, kanske omöjligt, att avgöra vad som är sant när det gäller vem visste vad och vilka motiv Federley haft under den här tiden.

Men det jag säger är att hans berättelse låter trovärdig. Inte samma sak som att jag tar det som sanning, men det är helt klart möjligt att det han säger stämmer.

EDIT: Med det sagt, verkar det som att han inte är lämplig att ha vårdnaden om sitt barn. Bara så ingen någonsin får för sig att jag hävdat motsatsen.
Han verkar ha mått som en prins fram till nyligen, när skiten träffade fläkten. Här är han i högform tidigare i höstas. https://www.svtplay.se/video/29446012/bryssel-calling/bryssel-calling-sasong-1-aterkomsten?start=auto
Citera
2020-12-13, 10:03
Medlem
Citat:
För övrigt hävdar Stoppa Pressarna att FF är kompis med fler pedofiler. Ja, det är en skvallerblaska, men tydligen kompetenta nog att gå igenom politikerns Facebookvänner med en fin kam trots detta.

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-vanskap-med-annu-en-pedofil

Kom ihåg Leif G W:s berömda ord: "Hata slumpen"..
Senast redigerad av sno 2020-12-13 kl. 10:30.
Citera
2020-12-13, 10:07
Medlem
Federley gick "i bitar" och kördes till psykakuten först när Lööf i telefonsamtal gjorde klart för honom att han måste lämna sina politiska uppdrag. Inte när han fick vetskap om sambons bakgrund, inte när Stoppa pressarna avslöjade allt.
Det var den store politikerns avbrutna karriär och alla därmed förlorade pengar som knäckte honom.

Den intressanta frågan, den intressantaste av alla, är när Lööf visste om allt.
Tolkningen blir att hon visste om långt tillbaka. Men hon och Federley resonerade på samma vis: det får gå men det får inte komma ut.
Stoppa pressarna förstörde upplägget. Det blev panik i C och Lööf fick kalla kårar. Fanns bara ett att göra: offra Federley och bluffa om att partiledningen inget vetat.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-12-13 kl. 10:10.
Citera
2020-12-13, 10:11
Medlem
Citat:

De hävdar att Annie Lööf är kompis med pedofilen också

https://stoppapressarna.se/svenskt/annie-loofs-okanda-vanskap-med-federley-pedofilen-0
Citera
2020-12-13, 10:15
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Jag har inte lyckats läsa intervjun med Federley i sin helhet utan bara vad som återgivits gratismedia. Enligt Expressen "uppger Fredrick Federley att han ringde partisekreteraren Michael Arthursson den 22 november". Framgår det i originalintervjun varför Federley enligt egen utsago valde att ringa Arthursson just då?

För övrigt så är det ganska makabert hur Federley griper tillfället att framställa sig själv som någon slags barmhärtig samarit:

Citat:
Här har man alltid varit välkommen. Jag vet inte hur många som har bott här under skilsmässor och kollapser. Jag ställer alltid upp, bara jag har kapacitet. Det ligger inte i min natur att inte försöka se det goda i människor. Jag tror att det är min största tillgång, men i det här fallet min största belastning.

Stackaren föll helt enkelt offer för sin gränslösa godhet...
Det där citatet är jävligt intressant.

Där är ju ett konkret erkännande om att han visste om Jonas pedofili från dag ett. Varför skulle han "ställa upp" om han inte hade känt till någonting att ställa upp för?

Och var det inte han själv som hade kollapsat sedan länge och behövde hjälp? Börjar han blanda ihop begreppen här mellan sig själv och Jonas?

Han säger också att han ställde upp för Jonas nu är hans "största belastning". Men var inte det största problemet nyss hans eget mående? Nu är det att han ställt upp för Jonas som är problemet.
Citera
2020-12-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96

https://stoppapressarna.se/svenskt/annie-loofs-okanda-vanskap-med-federley-pedofilen-0

Ja, och det är inte bara en pedofil de hittat och jag skulle tro att Stoppa Pressarna inte kommer att släppa det här benet. De kommer att fortsätta gräva och jag skulle vara förvånad om de inte hittar mer skit, för det här är inte normalt. Det är riktigt otäckt. Pedofiler ska inte ges tillgång till barn. Normala pappor förstår det.
Citera
2020-12-13, 10:18
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96

Det kommer nog komma fram mer om detta pedofilparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in