2020-12-13, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Är han 16 år eller Federey? Rispa sig i armarna som en liten tonårsflicka med bekräftelsebehov är ju så jävla barnsligt och patetiskt. Ingen normal vuxen människa skulle lyfta fram en sån sak för att förtydliga hur dåligt man mår. Ok att man gör så om ens barn eller nåt men att försöka framställa sig själv som offer som mår jättedåligt blir så lågt och icke-trovärdigt.

det är en offertaktik, sådana med lägst iq brukar köra med det. så han kan fortsätta med sina lögner som bara de med lägst iq kommer med. han sjlv anser att han ör smart men anser alla andra det?
Citera
2020-12-13, 08:18
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Är han 16 år eller Federey? Rispa sig i armarna som en liten tonårsflicka med bekräftelsebehov är ju så jävla barnsligt och patetiskt. Ingen normal vuxen människa skulle lyfta fram en sån sak för att förtydliga hur dåligt man mår. Ok att man gör så om ens barn eller nåt men att försöka framställa sig själv som offer som mår jättedåligt blir så lågt och icke-trovärdigt.

Nej, det är inget någon skulle berätta för att få beröm för det. Tror du han ljuger om det alltså?
Citera
2020-12-13, 08:19
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwarzfahrer
det är en offertaktik, sådana med lägst iq brukar köra med det. så han kan fortsätta med sina lögner som bara de med lägst iq kommer med. han sjlv anser att han ör smart men anser alla andra det?

Vad är det du tror han ljuger om?
Citera
Medlem
FF:s lögner DÅNAR, om han nu mår så in h-e dåligt hur kan han då orka träffa en journalist? FF får panik då han inte längre har kontroll över den massmediala bilden av honom.

Alla här som skriver om att peddot "sonat sitt brott" borde läsa på vad pedofili är för något. Som alla vet ansåg samhället att homosexualitet var en diagnos som länge var förbjuden att utöva enligt lag. Den ultraliberale
FF jämställer med största sannolikhet pedofili med homosexualitet, dvs det rör sig bara om olika former av diagnoser.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Kan ni ens komma på något som är mer ansvarslöst än att ta hem en dömd pedofil till sin nioåring?
Hade han dejtat en mördare så hade inte den här tråden varit 1/3 av det den är nu. Av en anledning.

Japp
Citera
2020-12-13, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, hela "titta på skadan NI har gjort mig" är en klassisk narcissistisk härskarteknik. Han verkar inte själv inse hur personlighetsstörd han framkommer.

Jag tror det handlar om att Federley kör klassikern att märka ord helt enkelt. Han har nog inte gått från dörr till dörr och viftat domen i ansiktet, däremot så skulle det inte förvåna mig om att han i avväpnande syfte har berättat om att pedofilen är dömd för brott och att de får läsa domen om de vill (vilket normala människor tackar nej till eftersom situationen är för obekväm). Lägg sedan till att han måste försöka förminska vad han själv visste...

Notera att Centerpartiet har hävdat att de fick reda på det på måndagen, då eftersom Annie Lööf helt hastigt och plötsligt skrivit en debattartikel som publicerades den 23e november om just hårdare tag mot barnporrbrott (trots att hon aldrig visat intresse i frågan tidigare). Detta ser jag mer som en signal till Centerpartiet från Federley att han vet vart deras skelett är begravda om de kastar honom under bussen...

Han vet vart skeletten är begravda. Kastar de honom till vargarna så är det garanterat att han kommer försöka hämnas på olika sätt.

Ja, Annie sitter i Pedofilfredriks knä bildligt talat.
FF har garanterat så mycket oegentligheter på Annie och C överhuvudtaget att han skulle kunna sänka henne eller C precis när han vill.

Hoppas att alternativ journalistkår klarar att gräva djupt i denna skit, för här finns det hur mycket som helst dolt, både i FFs pedofileri och Cs egna skit, för vanlig media vill inte förstöra för Annie.

PS.. Har vi någonsin haft en äckligare partiledare för något parti än Annie Lööf, hennes falskhet slår allt och alla. DS.
Citera
2020-12-13, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Förmodligen kommer FF tillbaka till politiken efter ett år. Mats Knutsson på SVT tyckte att han var en jättebra politiker och uteslöt inte en återkomst. Att FF nu yttrat sig till en tidning för att sätta på sig offerkoftan och sätta tonen tyder allt just på detta. Han anklagar oss, dvs alla som lyfter hans vidriga beteende som ett hinder för sin ”läkning”. Vad annat kan han göra som den nyliberala peddoparasiten han är. Media verkar stötta honom i detta.

de som själva är pedofiler och är beroende av pedofilerna i olika grad eller sugit av en pedofil i utbyte mot sitt jobb vill ha tillbaka pedofilen. på andra håll om du kladdar på någons barn får du antingen storstryk eller en kula i dig. det är så man hanterar pedofiler utomlands som kladdar på ens barn.

en vanlig svensk blir fråntagen sina barn på nolltid om krypen på socialen får för sig något. i detta fall anses det helt normalt beteende, att vara pedofil.
Citera
2020-12-13, 08:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
En pedofil som bedömts ha hög risk för återfall, hittar en man med en dotter i den ålder han gillar att våldta. Ska man verkligen tro att att Federleys pedofil låtit denna flicka vara? Pedofilen har suttit i fängelse i 6 år, kommer ut och flyttar in i ett hem med en liten flicka. Och vi ska tro att han inte gett sig på henne?

Enda anledningen till att en pedofil skulle få för sig att dejta Federley är ju för att
Federley har en dotter han vill våldta. Pedofilen har ju inte gått och blivit homosexuell i fängelset. Det är ju Federleys dotter som är den han dras till.

Federley blir upprörd över att myndigheterna lägga sig i.

"11 september tar saken en ny vändning och Federley kommer i kontakt med Kriminalvårdens frivård, som fortfarande övervakar mannen.

– Helt plötsligt kommer han med luren i handen och är alldeles uppbragt och säger “du måste prata med frivården”. Han har då berättat att han har anställningsmöjligheter här och träffat en kille och bor en del hos mig när han jobbar här. Han berättar att jag har en dotter och då ska de (frivården, reds anm.) göra en orosanmälan. Det är det han reagerar på.

Enligt uppgifter i Expressen ska du ha “reagerat negativt” på kontakten. Vad hände?

– De har till att börja med aldrig begärt ett möte med mig, vilket påståtts. De har inte informerat mig om hans brott. Jag har dock, och då inte som politiker utan privatperson, funderat kring varför de gör så här, säger Federley och syftar till orosanmälan.

– De erbjuder också rådgivning och meddelar att allt är klassificerat och hemligt. Då säger jag att jag litar på den hemligstämplingen lika mycket som att Finland litar på Ryssland.

Vad menade du med det?

– Så här. Jag har haft resor som varit hemligstämplade hos Säpo men som ändå varit i alla kvällstidningar. När det är flera myndigheter inblandade så kommer det inte att fungera, vilket också skulle visa sig vara sant.

Så det är det som händer när du “reagerar negativt”?

– Precis. Jag har inte hotat dem och jag har inte försökt få dem att ändra sig, utan frågat “vad är grunden för detta?“. Även om jag fram tills nu haft fina positioner så tror jag att jag har rätt att fråga hur det går till, varför, och på vilken grund. Vi var inte ens stadigvarande sambos, så jag undrade vad som var grunden till denna oro.

– Men det blir ett wake-up call. Det här funkar inte, relationen måste avslutas.!"

Avesta tidning, 12 december
Citera
2020-12-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Fast inget som de bedömt är ett hot mot rikets säkerhet, liksom.
Vem skulle utpressa honom - ryssarna? Kanske om de fått tag i informationen innan alla andra, men tvivlar på att FF sitter på statshemligheter.

Jag förstår hur ni tänker men SÄPO jobbar inte på det sättet ni beskriver.
FF har suttit som andre vice orförande i ett av regeringens stödpartier.

Han har suttit som vice odförande i den liberala gruppen i EU-parlamentet.

Har har suttit i ett EU-utskott som arbetet med EU:s politik mot Kina.

Kina arbetar medvetet för att öka sitt inflytande på den svenska energimarknaden. Att få veta hur den svenska regeringen resonerar kring vindkraftsutbyggnaden ligger i deras intresse.

Och självklart ligger det i Kinas intresse att få hemlig information om de politiska samtalen inom EU-parlamentet och i utskotten som jobbar mot Kina.

Så Kina är en rimlig kandidat till att föröka pressa Federley.
Citera
2020-12-13, 08:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Nu har han gått ut med en egen redogörelse i media. Man kan ju tycka vad man vill om den, men den känns åtminstone trovärdig och inte osannolik enligt mig.

Utveckla.
Citera
2020-12-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Han avgår alltså och Annie stöttar honom k detta? Inte ett ord om att hans anseende eller partiets anseende är skadat? Mycket mäkling. Röka grejen e
Märklig att Centern haft locket på under hela den här grejen
Inget märkligt alls.

Centern har spelat ut det här precis på bästa sätt, för dem själva. Hålla käften, vägra mata pressen (det lilla som den engagerat sig) och strunta i att man ser ut som empatilösa monster.

Ta lite skit nu för att man "inte agerat hårt nog" och sedan är det bortglömt om några månader.

Sedan är det tillbaka till det gamla.
Citera
2020-12-13, 08:54
Medlem
Imnshos avatar
Federleys bortförklaringar och bagatelliseringar är alla dvärgpudlars moder. Stor humor!

Alla vet att det är bullshit, men hela PK-gänget spelar med för att det skulle vara för obehagligt att lyfta på stenen och låta gråsuggorna välla fram. Det är därför media inte vill syna det, då blir det medialt och politiskt inbördeskrig med regeringskris som följd. (Ja, centern skulle tvingas lämna regeringen).

Men tids nog kommer sanningen fram, och innan dess har nog Freddan åkt på så mycket stryk att han får emigrera till Sydostasien och slå sig ner med Gary Glitter i Pattaya. En pedofil som är igenkänd från bild riskerar att bli ihjälslagen på fläcken, även om jag är mer human och tycker det räcker att klippa av ballarna med en rostig slö bultsax.

Trovärdigt, Freddan, vi köper din story!!
Senast redigerad av Imnsho 2020-12-13 kl. 08:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in