2020-12-12, 14:39
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
När en match försvinner och sen dyker upp igen betyder det att din match blev tillfälligt avstängd för att få sitt konto granskad av tinder för att sen se om hon inte bröt mot nåra regler så hon fick tillbaka sitt konto igen med tomma konversationer.

Tack för svaret men är du säker på att jag inte blev blockerad då? Hon har inte svarat på två dagar så jag frågade i ett meddelande om texten gick fram. Den gick åtminstone att skicka och står synligt nu.
Citera
2020-12-12, 14:49
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouSchweizer
En sak jag märker när jag swipar runt är hur sjukt många svenska tjejer som har bilder när de dricker alkohol, oftast vitt vin eller något liknande.

Vad är grejen med det? I stort sett 2 av 5 tjejer har minst en bild där de håller ett vinglas.

Är det bara jag eller är det riktigt avtändande? Jag dricker också, men väldigt sällan, så är inte antialkohol, men begriper mig inte på svenskars kärlek till alkohol och supande.

De vill verka beresta och världsvana serrö
Citera
2020-12-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Jag har haft ovanligt många chattar som bara dör efter ett bara repliker. Kanske jag var lite vassare på chat förra gången jag testade Tinder. Men nu verkar det som om man bara ställer en enkel fråga så försvinner tjejerna. Lite skumt.
Eller tjejer som bara svarar "haha", sen inget mer.
Lågt intresse kallas det enklast förklarat. Det är inte själva chattandet i sig som behöver vara boven. Att vara smooth och skön att skriva med är ju såklart ett plus, så länge det är legit och inte try hard. Men det är bara en liten del, den stora handlar om hur högt intresse hon har utefter vad hon ser via din profil.

Du kan vara hur smooth som helst, men om hennes intresse är halvdant eller lågt så kommer hon med största sannolikhet inte investera i dig i längden hur som. När Chad 2.0 dyker upp är det bye bye.
Citera
2020-12-12, 16:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Lågt intresse kallas det enklast förklarat. Det är inte själva chattandet i sig som behöver vara boven. Att vara smooth och skön att skriva med är ju såklart ett plus, så länge det är legit och inte try hard. Men det är bara en liten del, den stora handlar om hur högt intresse hon har utefter vad hon ser via din profil.

Du kan vara hur smooth som helst, men om hennes intresse är halvdant eller lågt så kommer hon med största sannolikhet inte investera i dig i längden hur som. När Chad 2.0 dyker upp är det bye bye.

Vad skönt då att man inte är ute efter tjejer som gillar sådana där så kallade "Chads".
Citera
2020-12-12, 16:54
Medlem
Finikantens avatar
Om man blir blockerad av någon i Tinder så ska man väl inte kunna se personens profilfoto ens i listan över senaste meddelanden?
Citera
2020-12-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten
Tack för svaret men är du säker på att jag inte blev blockerad då? Hon har inte svarat på två dagar så jag frågade i ett meddelande om texten gick fram. Den gick åtminstone att skicka och står synligt nu.

Seriöst? Häng inte på en brud. Gå vidare.

Hur needy får man vara?

Såna som dig är anledningen till varför tjejer beter sig som de gör. Eftersom de sätter henne på pedistalen så fort de får en liten intresse av en tjej.

En tjej som visar intresse eller skriver med dig, skriver och visar i samma stund för 100 andra killar samtidigt.

Sluta tro att ni skulle vara speciella.
Senast redigerad av blade99 2020-12-12 kl. 18:09.
Citera
2020-12-12, 19:01
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Seriöst? Häng inte på en brud. Gå vidare.

Hur needy får man vara?

Såna som dig är anledningen till varför tjejer beter sig som de gör. Eftersom de sätter henne på pedistalen så fort de får en liten intresse av en tjej.

En tjej som visar intresse eller skriver med dig, skriver och visar i samma stund för 100 andra killar samtidigt.

Sluta tro att ni skulle vara speciella.

Men jag ÄR speciell!
Citera
2020-12-12, 19:07
Medlem
En kompis till mig berättade att tinder inte är rätt plats om man letar seriöst, stämmer det ?
Citera
2020-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
En kompis till mig berättade att tinder inte är rätt plats om man letar seriöst, stämmer det ?

Din kompis berättar mycket. Du litar inte ens på din kompis men måste komma hit o få det bekräftat.

Ja din kompis har rätt. Monogami är en mänsklig påhitt som aldrig har fungerat och kommer aldrig fungera heller.

Hade den fungerat så hade vi inte haft 70% skilsmässor eller att dessa ”seriösa” förhållande hade tagit slut.

Endast beta hanar, religiösa, desperata, blivit hjärntvättade av Hollywood filmer eller de som förhåller sig till ideologier tror på dessa mental runkandet om monogami förhållande. Men också de som lever kvar i cavemans tider eller stenåldern. Finns mycket o läsa om detta i böcker som handlar om människans sexuella hjärna eller evolutionspsykologi.

En riktig man dejtar och ligger med flera kvinnor samtidigt men kommer alltid hem till en enda kvinna. Detta kallas för öppet förhållande och det är det vi män och kvinnor är sexuellt programmerade till att vara.

En man som säger att han vill ha en enda kvinna sexuellt hela livet ut eller seriöst förhållande ljuger för sig själv o för andra. Han kan man få känna sådär för stunden, men tiden kommer bevisa sanningen.
Senast redigerad av blade99 2020-12-12 kl. 19:28.
Citera
2020-12-12, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa

Ja
Citera
2020-12-12, 19:30
Bannlyst
Citat:
Din kompis berättar mycket. Du litar inte ens på din kompis men måste komma hit o få det bekräftat.

Ja din kompis har rätt. Monogami är en mänsklig påhitt som aldrig har fungerat och kommer aldrig fungera heller.

Hade den fungerat så hade vi inte haft 70% skilsmässor eller att dessa ”seriösa” förhållande hade tagit slut.

Endast beta hanar, religiösa, desperata, blivit hjärntvättade av Hollywood filmer eller de som förhåller sig till ideologier tror på dessa mental runkandet om monogami förhållande. Men också de som lever kvar i cavemans tider eller stenåldern. Finns mycket o läsa om detta i böcker som handlar om människans sexuella hjärna eller evolutionspsykologi.

En riktig man dejtar och ligger med flera kvinnor samtidigt men kommer alltid hem till en enda kvinna. Detta kallas för öppet förhållande och det är det vi män och kvinnor är sexuellt programmerade till att vara.

En man som säger att han vill ha en enda kvinna sexuellt hela livet ut eller seriöst förhållande ljuger för sig själv o för andra. Han kan man få känna sådär för stunden, men tiden kommer bevisa sanningen.

Hahahaha. Det är snarare du som tycker det, ingen klass har du för den delen heller. Sen ska du komma och säga vad en "riktig man" gör eller inte.

Min morbror har varit gift i 30 år.
Senast redigerad av Gloria2009 2020-12-12 kl. 19:32.
Citera
2020-12-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria2009
Hahahaha. Det är snarare du som tycker det, ingen klass har du för den delen heller. Sen ska du komma och säga vad en "riktig man" gör eller inte.

Brukar inte diskutera med beta hanar. Men föreslår att du går och läser på.

Edit:
Din morbror är ingen undantag och inte heller exempel. Hur vet du ens vad han känner innerst inne? Mycket möjligt han känner tvingad till att hålla sig kvar, det kan vara allt möjligt, allt ifrån scarcity mentality till socialt påtryck och dessa konservativa och annat trams ideologier.

Dagens killar är inte ens män, de har låg testosteron vilket leder till låg driv och energi, de lever i skräck mentalitet om att inget finns för de och är rädda för att förlora jobbet eller sina flickvänner som kastar drama och behandlar de som dörrmatta men ändå är kvar med dem.

Men lev du och andra kvar i dessa så har vi en majoritet av kvinnorna för oss själva.

Det är mycket bättre för oss andra att en majoritet är beta hanar och har dessa stenålder mentalitet kvar i sig.
Senast redigerad av blade99 2020-12-12 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in