2020-12-12, 19:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
En kompis till mig berättade att tinder inte är rätt plats om man letar seriöst, stämmer det ?
Ja. Om du vill hitta en partner så är det fysiska mötesplatser som gäller. Många som dejtar online har inte alla hönsen hemma.
Citera
2020-12-12, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Brukar inte diskutera med beta hanar. Men föreslår att du går och läser på.

Edit:
Din morbror är ingen undantag och inte heller exempel. Hur vet du ens vad han känner innerst inne? Mycket möjligt han känner tvingad till att hålla sig kvar, det kan vara allt möjligt, allt ifrån scarcity mentality till socialt påtryck och dessa konservativa och annat trams ideologier.

Dagens killar är inte ens män, de har låg testosteron vilket leder till låg driv och energi, de lever i skräck mentalitet om att inget finns för de och är rädda för att förlora jobbet eller sina flickvänner som kastar drama och behandlar de som dörrmatta men ändå är kvar med dem.

Men lev du och andra kvar i dessa så har vi en majoritet av kvinnorna för oss själva.

Det är mycket bättre för oss andra att en majoritet är beta hanar och har dessa stenålder mentalitet kvar i sig.

Det är undantag att jag ens svarar dig, brukar undvika dina kommentarer men du svarade påhitt till någon som jag skriver med ibland och då måste jag ta och svara tyvärr.

Den enda beta här är du, dina trådstarter att döma är du ingen raketforskare direkt heller. Förstår om du inte hittar en flickvän som tycker om dig och knullar med alla och du måste acceptera läget med att hon knullar runt, men det måste inte jag. Om min dejt har knullat runt går jag vidare och hittar en med klass och standard vilket du saknar.
Senast redigerad av Gloria2009 2020-12-12 kl. 20:15.
Citera
2020-12-12, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ja. Om du vill hitta en partner så är det riktiga livet som gäller. Många som dejtar online har inte alla hönsen hemma.

Precis.
Citera
2020-12-12, 20:01
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Brukar inte diskutera med beta hanar. Men föreslår att du går och läser på.

Edit:
Din morbror är ingen undantag och inte heller exempel. Hur vet du ens vad han känner innerst inne? Mycket möjligt han känner tvingad till att hålla sig kvar, det kan vara allt möjligt, allt ifrån scarcity mentality till socialt påtryck och dessa konservativa och annat trams ideologier.

Dagens killar är inte ens män, de har låg testosteron vilket leder till låg driv och energi, de lever i skräck mentalitet om att inget finns för de och är rädda för att förlora jobbet eller sina flickvänner som kastar drama och behandlar de som dörrmatta men ändå är kvar med dem.

Men lev du och andra kvar i dessa så har vi en majoritet av kvinnorna för oss själva.

Det är mycket bättre för oss andra att en majoritet är beta hanar och har dessa stenålder mentalitet kvar i sig.

Du förespråkar alltså otrohet?
Citera
2020-12-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten
Du förespråkar alltså otrohet?

Hur fick du det till otrohet?

Icke monogami är inte otrohet snarare de som är i monogami är oftast otrogna.

Det finns idag flera gifta män som knullar bakom på deras kvinna och han går och tror att han är i monogami.

Jag är inte emot binda sig fast, du kan gifta dig och fortfarande vara i förhållande men du ska ha rätt o ligga med andra samtidigt utan att du ska vara otrogen och ljuga för tjejen. Män bör sluta ljuga för sig själva om att han inte vill detta i längden.

Vill inte den kvinnan vad du vill ha eller går med på det så får du leta vidare. Du ska aldrig gå i en engagemang på en tjejs villkor.
Senast redigerad av blade99 2020-12-12 kl. 20:13.
Citera
2020-12-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria2009
Hahahaha. Det är snarare du som tycker det, ingen klass har du för den delen heller. Sen ska du komma och säga vad en "riktig man" gör eller inte.

Min morbror har varit gift i 30 år.
Jag har träffat 2 kvinnor så sent som i mitten/slutet utav förra året, som jag i efterhand fick(eller snarare tog) reda på att ena varit gift sedan 10 år tillbaka och andra ett struligt förhållande som inte var helt uppklarat. Ena via tinder, den andra på en fest.

Att vara gift behöver inte betyda ett skit egentligen. Det är inte som i filmer.
Citera
2020-12-13, 19:41
Medlem
Skotters avatar
Någon mer som har upplevt att det är generellt låg aktivitet nu under december?
Citera
2020-12-14, 01:28
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skotter

Nej, det är precis lika dött som vanligt. Det är svårt att märka någon skillnad på något som ständigt går på tomgång.
Citera
2020-12-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Big deal? Är väl oftast på helger då man gjort sig lite fin för att gå ut på krogen som man brukar ta fram kameran helt enkelt.

Fast det spelar väl ingen roll ? En kompis till mig berättade att dom flesta killar på den sidan trycker like på alla utan att ens kolla, fick det även bekräftat i denna tråd.
Senast redigerad av nornaa 2020-12-14 kl. 01:39.
Citera
2020-12-14, 02:39
Medlem
Citat:
Fast det spelar väl ingen roll ? En kompis till mig berättade att dom flesta killar på den sidan trycker like på alla utan att ens kolla, fick det även bekräftat i denna tråd.

Förstår inte alls varför du citerar mig, vad har din text med någonting att göra kring det jag eller den jag citerade diskuterade?

Men för all del.
Jag vet inte hur andra män gör men jag vet hur jag gör och ett fåtal andra som är framgångsrika på appen och varken jag eller nån av dem gör så. Så frågan är vad ditt inlägg spelar för roll? Den typ av män som kvinnor ändå vill ha, har ju alternativ på appen och kommer ju välja att gå ut på dejt med en kvinna som har bättre bilder framför en med sämre bild förutsatt att det andra är i princip lika.

Men jag vet inte, många på appen verkar ju bara vara fjortisar som är intresserad av att samla många matchningar. Är det det som är ditt syfte så visst, skit i dina bilder då du lär få många matchningar ändå som tjej. Skillnad dock på att få ut en man med kvalitet på dejt och lyckas behålla honom.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-12-14 kl. 02:43.
Citera
2020-12-14, 10:28
Medlem
Castles avatar
Citat:
Jag pratade med en kompis som känner en kille som använder tinder. Och han brukar trycka like på alla. Alltså utan att ens kolla. Är det vanligt att killar gör så ?
Det var förut vanligt rekommenderad strategi för killar. Eftersom många killar inte får så många matcher är det slöseri med tid att kolla noga på profiler, det var bättre att gilla alla och se vilka man matchaded med. Numera sägs Tinder straffa användera som gillar för många, så det är nog färre som gör så.
Citera
2020-12-14, 12:55
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skotter

Nej du är inte ensam. Det är alltid dött vid denna tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in