2020-12-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Jag pratade med en kompis som känner en kille som använder tinder. Och han brukar trycka like på alla. Alltså utan att ens kolla. Är det vanligt att killar gör så ?

Ja, det är också de som förstört tinders algoritm.

Desperation leder till de här handlingarna att en kille som kanske till o med ser bra ut sitter och likar tjocka eller mindre snygga tjejer som luktar fisk svett och han vill gärna ligga med dem eftersom han knappt får ligga annars då blir han desperat o vill ligga med allt o alla som rör sig. Sen får dessa tjejer hybris om att de förtjänar top modeller.

Det är aldrig tjejers fel att de beter sig som de gör. Det är tack vare dessa horungar till desperata beta hane killar vi har o göra med idag.
Citera
2020-12-11, 20:10
Bannlyst
Är fruntimren politiska av sig är de "mot SD". Otroligt modernt och originellt Har dock bara sett detta på ett par stycken. Andra kvinnor har väl börjat fatta åt vilket håll det blåser, hoppas jag åtminstone.

Som om man själv skulle skriva på presentationen: "är du emot Trump, gå vidare". Fantastiskt romantiskt författat, typ.
Citera
2020-12-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Jag pratade med en kompis som känner en kille som använder tinder. Och han brukar trycka like på alla. Alltså utan att ens kolla. Är det vanligt att killar gör så ?
Ja. Jag gjorde själv det för några år sedan. Även en kompis som introducerade mig till appen. Just då var det bara för tidsfördriv och bekräftelse, samt samla så mycket matchningar som möjligt. Chattade med säkert 5% Max av alla som man matchade med. Betydde inte ett skit egentligen, bara egot som skulle ha sig en boost liksom.

Osäker, rädd och bli utan. Även om jag fick väldigt mycket match, så blev de lite som en kick också. Oavsett om tjejen var snygg eller inte. Egot.
Citera
2020-12-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Är fruntimren politiska av sig är de "mot SD". Otroligt modernt och originellt Har dock bara sett detta på ett par stycken. Andra kvinnor har väl börjat fatta åt vilket håll det blåser, hoppas jag åtminstone.

Som om man själv skulle skriva på presentationen: "är du emot Trump, gå vidare". Fantastiskt romantiskt författat, typ.

Ja det är allmänt känd att tjejerna är otroligt negativa i sina bio på tinder. De tror att de kan komma undan genom att skriva negativa saker möjligtvis kan de komma undan om de matachar med en beta som kan underhålla henne för stunden.

Negativa saker såsom dessa:

”Säg till om jag ska skriva först”

”Korta killar kallar man för kompis”

”Gillar du inte xxx sak swipa vänster”

”Är du här bara för ligga swipa vänster”

”Inte fuckboys tack!”

Vänster swipe helst på dessa tjejer. Dessa tjejer är inget annat än toxic och emotionell icke friska. Så bättre att de visar sitt rätta ansikte så här tidigt så sparar vi våra tid.

Jag vet inte om killar har negativa saker i sina bio eller preferenser. Guys va inte som tjejer håll negativitet borta ifrån bio.

Har också märkt att svenska tjejer har ingen fantasi själva eller kan komma på egna bio utan många har kopierat sina bio från killar typ enstaka repliker eller oneliners. Jag vet inte om det är fler som har märkt det.
Detta är också förstås bevis på att tjejer kan inte vara utan killar och skulle inte kunna ”överleva” öht. Så tänk till detta när ni börjar bli desperata om vem som egentligen är och ska vara desperat efter oss killar.
Senast redigerad av blade99 2020-12-11 kl. 20:47.
Citera
2020-12-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99

Var enda gång jag träffar en tjej så klagar de på att killar de träffat har de trott det har varit två olika personer, roliga på sms eller på tinder men när de ses så har han varit världens största loser. Och det är så typisk svensk beteende att tro man måste spela något för att man vet man saknar de manliga karaktären.

Var dig själv. Punkt slut.

Man behöver inte sitta och komma på värsta öppnaren eller verka intressant. Är hon genuint intresserad så kommer hon investera lika mycket som du gör. Är hon inte intresserad så är allt annat ursäkt.

Det är bara acceptera att det finns de som är intresserad redan från början de ser dig och de som inte är men hittar på ursäkter för att få dig på fall.

Det fetade: Absolut, håller helt med om att är hon intresserad så är hon. Men förstår inte varför man inte ska inleda med något någorlunda intressant som konversations-öppnare för det? Eller hur menar du? Jag kanske missförstår dig.

Ej fetade: Är det så alltså? Menar de alltså personlighetsmässigt och att det inte är en omkonstruktion att de istället tycker att killarna inte varit så snygga som de väntat sig? Låter ju rätt ogenomtänkt att spela någon annan person i chatten än den man är/kan vara på dejt.
Citera
2020-12-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Ja det är allmänt känd att tjejerna är otroligt negativa i sina bio på tinder. De tror att de kan komma undan genom att skriva negativa saker möjligtvis kan de komma undan om de matachar med en beta som kan underhålla henne för stunden.

Negativa saker såsom dessa:

”Säg till om jag ska skriva först”

”Korta killar kallar man för kompis”

”Gillar du inte xxx sak swipa vänster”

”Är du här bara för ligga swipa vänster”

”Inte fuckboys tack!”

Vänster swipe helst på dessa tjejer. Dessa tjejer är inget annat än toxic och emotionell icke friska. Så bättre att de visar sitt rätta ansikte så här tidigt så sparar vi våra tid.

Jag vet inte om killar har negativa saker i sina bio eller preferenser. Guys va inte som tjejer håll negativitet borta ifrån bio.

Har också märkt att svenska tjejer har ingen fantasi själva eller kan komma på egna bio utan många har kopierat sina bio från killar typ enstaka repliker eller oneliners. Jag vet inte om det är fler som har märkt det.
Detta är också förstås bevis på att tjejer kan inte vara utan killar och skulle inte kunna ”överleva” öht. Så tänk till detta när ni börjar bli desperata om vem som egentligen är och ska vara desperat efter oss killar.
Enligt vad tjejer sagt till mig är det rätt vanligt med anti-önskelistor i killars profiler också. Rätt värdelös approach oavsett kön.
Citera
2020-12-12, 00:52
Medlem
Finikantens avatar
Det här hände mig häromdagen:

Jag matchade med en tjej och vi började chatta med varandra. Då fanns hon med i matchningslistan däruppe. Sedan råkade jag skriva något hon inte gillade och därmed var hon plötsligt helt försvunnen från Tinder, d v s jag tycktes vara blockad. Jag blev skitsned på mig själv över vad jag skrev men dagen därpå återkom plötsligt hennes profil i Tinder och vi stod återigen som matchade med varandra. Skillnaden var dock att vår tidigare chat-text var försvunnen men det gick att skriva ett nytt meddelande vilket väl inte borde ha gått om jag verkligen är blockerad? Enligt supporten ska man inte heller kunna avblockera någon så det där är ett stort mysterium för mig.

Men nu finns hon inte med i matchningslistan utan bara i meddelandelistan och hon har inte svarat på hela långa dagen. Tror ni att detta innebär att jag ändå är blockerad trots att jag faktiskt kunde och fortfarande kan skriva meddelanden till henne? Synnerligen förvirrande det här
Citera
2020-12-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Jag har haft ovanligt många chattar som bara dör efter ett bara repliker. Kanske jag var lite vassare på chat förra gången jag testade Tinder. Men nu verkar det som om man bara ställer en enkel fråga så försvinner tjejerna. Lite skumt.
Eller tjejer som bara svarar "haha", sen inget mer.
När körde du Tinder förra gången?
Citera
2020-12-12, 02:07
Medlem
MarabouSchweizers avatar
En sak jag märker när jag swipar runt är hur sjukt många svenska tjejer som har bilder när de dricker alkohol, oftast vitt vin eller något liknande.

Vad är grejen med det? I stort sett 2 av 5 tjejer har minst en bild där de håller ett vinglas.

Är det bara jag eller är det riktigt avtändande? Jag dricker också, men väldigt sällan, så är inte antialkohol, men begriper mig inte på svenskars kärlek till alkohol och supande.
Citera
2020-12-12, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouSchweizer
En sak jag märker när jag swipar runt är hur sjukt många svenska tjejer som har bilder när de dricker alkohol, oftast vitt vin eller något liknande.

Vad är grejen med det? I stort sett 2 av 5 tjejer har minst en bild där de håller ett vinglas.

Är det bara jag eller är det riktigt avtändande? Jag dricker också, men väldigt sällan, så är inte antialkohol, men begriper mig inte på svenskars kärlek till alkohol och supande.

Big deal? Är väl oftast på helger då man gjort sig lite fin för att gå ut på krogen som man brukar ta fram kameran helt enkelt.

Alternativet brukar ju annars bara vara att de har selfies eller bilder när de står framför någon byggnad som Instagram har sagt åt dem att man måste besöka eller halvnaken med röven putandes på en klippa med havet i bakgrunden eller ute på någon hajk. Då föredrar jag nog lite sådana bilder.
Citera
2020-12-12, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten

Jag matchade med en tjej och vi började chatta med varandra. Då fanns hon med i matchningslistan däruppe. Sedan råkade jag skriva något hon inte gillade och därmed var hon plötsligt helt försvunnen från Tinder, d v s jag tycktes vara blockad. Jag blev skitsned på mig själv över vad jag skrev men dagen därpå återkom plötsligt hennes profil i Tinder och vi stod återigen som matchade med varandra. Skillnaden var dock att vår tidigare chat-text var försvunnen men det gick att skriva ett nytt meddelande vilket väl inte borde ha gått om jag verkligen är blockerad? Enligt supporten ska man inte heller kunna avblockera någon så det där är ett stort mysterium för mig.

Men nu finns hon inte med i matchningslistan utan bara i meddelandelistan och hon har inte svarat på hela långa dagen. Tror ni att detta innebär att jag ändå är blockerad trots att jag faktiskt kunde och fortfarande kan skriva meddelanden till henne? Synnerligen förvirrande det här

Fattar inte riktigt vad du menar men jag har nån gång sett att en profil bara random försvunnit ur min matchningslista bara för att poppa upp ett par dagar igen. Men då fanns den gamla texten kvar vill jag minnas.

Tycker det där låter som en bugg bara men annars är väl ett alternativ att de har valt att pausa kontot och sen aktiverat det igen.
Citera
2020-12-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten

När en match försvinner och sen dyker upp igen betyder det att din match blev tillfälligt avstängd för att få sitt konto granskad av tinder för att sen se om hon inte bröt mot nåra regler så hon fick tillbaka sitt konto igen med tomma konversationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in