2020-12-12, 13:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De (Trump, Giuliani samt Powell) påstod att de redan hade bevis, det är nämligen det de har trummat på hela vägen, hade de verkligen velat och trott på att det fanns något så hade de startat utredningar men nu har de hela tiden sagt att de redan hade bevis osv.

Grejen är den att när de väl har stått inför domare så har de sagt raka motsatsen till vad de påstår framför kameror och det är även därför vittnena egentligen inte har vittnat under ed när de väl har vittnat.

Gavs Team-Trump många möjligheter att utreda materialet i maskinerna och röst kuverten tycker du?
2020-12-12, 13:49
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag ger inte så mycket för detta men länkar bara för att samla info i tråden:

"The results were leaked" (refererar till Dominion-maskinerna)
https://twitter.com/SportzDoc/status/1337640429047619584
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Det pratas om massarresteringar i Washington på Julafton

Det pratades även om stulna servrar med absolut inga döda eller skottlossningar som skulle bevisa valfusk på en systematisk nivå.

Det kanske är dags för folk att inse att detta är en konspirationsteori på samma nivå som flatearth eller chemtrails
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Intressant. Men jag har sett liknande livlinor och ljusglimtar tidigare. Allt har gått upp i rök.

Så nu har vi alltså 'executive ordern' kvar. Är det sista hoppet, eller finns det någon fler kanin i hatten om även denna faller platt?
Det skulle väl vara då att legislatures ogiltigförklarar valresultatet innan måndag kväll.

Då hamnar vi i ett annat problem, hur ska då presidentposten väljas?

Sen själva valfusket måste ju utredas, så den problematiken kvarstår ju oavsett vem som blir vald.
2020-12-12, 13:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o

- Lyyyyysande Donald, lyyysande!

Är det fredag som gäller igen eller?

18:e December sedan 24:e December sedan 20:e Januari (troligen att Biden ska arresteras inför alla när han ska sväras in) och sedan lär de tjata om det i flera år tills de glömmer bort skiten
2020-12-12, 13:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Gavs Team-Trump många möjligheter att utreda materialet i maskinerna och röst kuverten tycker du?

Som sagt, de påstod att de redan hade bevisen, de utgick helt enkelt från att de hade bevis utan att ha det.

Och utreds gör det, bland annat postmästargeneralen ska höras kring varför han gick emot en domstolsorder och vart flera hundratusentals poströster tog vägen.

Det finns en risk att systematiskt valfusk faktiskt kan bevisas men att det då är till Trumps favör
2020-12-12, 13:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har inte gått igenom hur de dömt. Jag saknar tid och kunskap för det. Båda dessa när de installerades har man ju sagt var vita som snö. Att de inte ens skulle felparkera.
Jag har undersökt dom båda när dom blev nominerade och har stämplat dom som korrupta. Kavanaugh har visat tydligt med sina domar i HD att han är korrupt. Barret har nyss tillträtt och hennes få agerande har varit mot Trump.

Citat:
Kan man medvetet slirat på kopplingen för att ge sken av att man bestrider valresultatet medan man egentligen bara vill att de korrupta ska snärja sig full ut?
Självklart.

Citat:
Att det slutgiltiga målet är EO från 2018, Gitmo, hängningar och arkebuseringar?
Jag tror inte, och har inte argumenterat för, att EOn är dödsstöten. EOn skall användas till för att beslagta globalisternas alla tillgångar, inte för att sätta dit dom för valfusk eller annan korruption. Det är militärens uppgift.

Förtydligande: Resultatet från utredningarna från EOn kan användas av militären som bevis.
Senast redigerad av Fittahora 2020-12-12 kl. 13:55.
2020-12-12, 14:01
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Argumenterar du för att Kavanaugh och Barrett röstat mot konstitutionen för att dom samarbetar med en plan? Det är olagligt.

Om du går igenom hur dom dömt genom sina karriärer så kommer du klart och tydligt att se att dom är korrupta. Där har du förklaringen.
Finns många vinklar och även experter är oeniga om vad som gäller. De kan mycket väl vara korrupta, men jag tror att de förmodligen gjort en juridiskt korrekt bedömning.

Allt de har sagt är egentligen att Texas inte kan vara målsägande i nuläget. Så det kvarstår att se hur de kommer hantera de stämningar som ska tas upp i dagarna med andra parter som målsägande.

En teori är att Texas inte kan påstå att de lidit skada innan elektorerna valts. Det finns fortfarande möjlighet att de åtalade delstaterna löser frågan själva, så Texas kan isf ta upp stämningen igen då det är klart vilka som kommer skicka elektorer baserat på fuskresultatet.

Och man kan ha gillrat en fälla åt MSM och debattörerna här. Genom att kasta ut detta fall så får man dem att skrika om att SCOTUS är pålitliga och dömer efter lagen. Det försämrar deras utsikter för att få folk att tro att SCOTUS samarbetar med Trump för att genomföra en kupp, vilket förmodligen är det narrativ de kommer försöka driva om Trump når framgång i något av fallen.
2020-12-12, 14:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Finns många vinklar och även experter är oeniga om vad som gäller. De kan mycket väl vara korrupta, men jag tror att de förmodligen gjort en juridiskt korrekt bedömning.

Allt de har sagt är egentligen att Texas inte kan vara målsägande i nuläget. Så det kvarstår att se hur de kommer hantera de stämningar som ska tas upp i dagarna med andra parter som målsägande.

En teori är att Texas inte kan påstå att de lidit skada innan elektorerna valts. Det finns fortfarande möjlighet att de åtalade delstaterna löser frågan själva, så Texas kan isf ta upp stämningen igen då det är klart vilka som kommer skicka elektorer baserat på fuskresultatet.

Och man kan ha gillrat en fälla åt MSM och debattörerna här. Genom att kasta ut detta fall så får man dem att skrika om att SCOTUS är pålitliga och dömer efter lagen. Det försämrar deras utsikter för att få folk att tro att SCOTUS samarbetar med Trump för att genomföra en kupp, vilket förmodligen är det narrativ de kommer försöka driva om Trump når framgång i något av fallen.

Det där låter långsökt! men inte omöjligt... jag förblir optimistisk
2020-12-12, 14:06
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Och man kan ha gillrat en fälla åt MSM och debattörerna här. Genom att kasta ut detta fall så får man dem att skrika om att SCOTUS är pålitliga och dömer efter lagen.
Åter igen; det är olagligt.

Man kan inte påverka hur domarna skall döma. Domare som låter sig påverkas kan ställas inför riksrätt och avsättas samt att dom domar dom medverkat i kan rivas upp. Att påverka domare är en idiotisk plan.
2020-12-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kallar du vittnesförhören för teater? Då har du inte sett dem och inte vet vad du pratar om. Men det är som vanligt med vänsterfolk.

Åter igen, alla vittnesmål som du har sett är teater. Hade de varit i domstol hade de inte funnits tillgängliga för allmän beskådan. Anledningen att de fungerar är att de som teatern är till för är, förmodligen, i utkanten av samhället och har dålig koll på hur rättsprocesser och relaterade processer går till. Teatern är inte till för att övertyga mig och mina gelikar, den är förmodligen till för att övertyga andra, och då förmodligen dig inkluderat. Så om den passar ditt narrativ och världsbild så finns det en anledning för det.

Vad du och ev. vittnen gör på fritiden är irrelevant. Vad som sägs i domstol är relevant. Jmf Giuliani, utanför domstol "Fraud! They stole the election!", i domstol, "Your Honour, this is not a fraud case". Det finns inget kvar i luftslottet, den ammunition som fanns från början är förbrukad.
2020-12-12, 14:11
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Jag har inte gått igenom hur de dömt. Jag saknar tid och kunskap för det. Båda dessa när de installerades har man ju sagt var vita som snö. Att de inte ens skulle felparkera.

Jag saknar som sagt insyn och kunskap, men ponera att målet med stor M är att rensa träsket och korruptionen och för att lyckas med det krävs det fullbordat valfusk med inröstad korrupt kandidat. Kan man medvetet slirat på kopplingen för att ge sken av att man bestrider valresultatet medan man egentligen bara vill att de korrupta ska snärja sig full ut? Att det slutgiltiga målet är EO från 2018, Gitmo, hängningar och arkebuseringar? Det sades nyligen att Trump fattat en mängd hemliga beslut vilka ännu inte är kända. Flynn, Powell, Trump, Pence, Pompeo förefaller alla lugna som filbunkar. Powell sa nyligen att det enda datumet att förhålla sig till är 20/1.

Återigen så svarar Kavanaugh specifikt på den typen av frågeställningar 2018 som vi just nu bevittnar.
https://www.youtube.com/watch?v=3_gmOsnjrZw&feature=youtu.be&ab_channel=Sa lFromTexas

Flynn är benådad, Powell har fått skicka räkningar, Pence tror på en framtid i sitt parti, Pompeo tror på samma sak. Trump förefaller kanske inte riktigt lika filbunkig som de andra.

Jag fick litet skit för en "naiv analys" tidigare, men det KAN vara så enkelt som att ett antal yrkespolitiker ser längre fram än till den 21 januari, och agerar därefter. Att vara lojal med sin president är i så fall ingen nackdel. Ingen gillar en svikare, och man har (som svikare) inget långsiktigt att hämta i något av blocken.

De är troligen lugna därför att de inte kan göra så mycket mer än det som försökts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in