2020-12-12, 13:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej det är DU som anför ett påstående, då får du också BEVISA att det är sant. Precis på samma sätt som du/ni anser att Trump-teamet och andra som ifrågasätter valutgången ska göra.

Jag hoppade in i diskussionen när du skrev: "Ingen domstol har tittat på bevisen ännu." Jag skickade med citat och länkar till dig. Vad jag vet har du inte svarat på vilka domstolar det handlar om. Kan du göra det?
2020-12-12, 13:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Är det verkligen det, då? Det känns som vi är på väg mot världens antiklimax just nu!? Hur upprörda är egentligen jänkarna? Eller är det bara 1% som faktiskt bryr sig?

50 millioner tror inte att valet gått rätt till... fyra år av försök att avsätta Trump. Medias hjärntvätt av vänster folk. Rättsinstanser som tycker att valet gått rätt till. Vänsterfolk och svarta som plundrar och bränner. En presidents vars son finns på video görandes gud vete sexuellt. En poliskår som avvecklas. Hmm... jag undrar hur de mår.
2020-12-12, 13:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu står det klart: Trumpen förlorade presidentvalet så det smackade om det.

I och försig stått klart ett bra tag, men ändå

Bidens seger är en av de största och tydligaste på länge, och valet anses av de flesta seriösa bedömare som det säkraste någonsin. Ingen president i modern tid har blir så krossad som Trump!
2020-12-12, 13:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Flynn sa ju efter SCOTUS att det kommer att komma mera. Nu har man provat den civilrättsliga vägen, ska vi tro att det som kommer är att man tar det i militär domstol istället?

Jag tror att det kommer till det för att rädda republiken och konstitutionen.

Det är ett jävligt allvarligt läge nu.

Om informationen verkligen stämmer med Kina, korrupte Biden, valfusk etc så befinner sig USA och väst i ett avgörande läge just nu. Det är nu eller aldrig, kosta vad det kosta vill.

Någon länkade till den här intervjun med Kavanaugh nedan. Har inte sett alla de andra SCOTUS-domarna men både Kavanaugh och Barrett förefaller vara ärliga patrioter. Att de skulle låtit sig mutas har jag mycket svårt att tro. Alltså får man betrakta "nederlaget" med SCOTUS som del av planen.
https://www.youtube.com/watch?v=3_gmOsnjrZw&feature=youtu.be&ab_channel=Sa lFromTexas

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror att Bidens anhängare här i tråden inte vågar andas ut än.
Jag visste, du visste, Trump visste att Peking-Joe skulle fuska i valet.
Ett fusk på en skala aldrig tidigare skådat. Om inte Trump vidtagit åtgärder i förebyggande syfte kommer det bli svårt att bevisa fusket. Ska bli spännande och se vilka signaler Trump sänder ut nu.

Varför skulle han lägga EO 2018 om just valfusk och inre fiender om han inte redan visste vad som pågick och eftersom han nu lagt nämnda EO varför skulle han inte se till att underrättelsetjänsten har varit fullt förberedda?

Jag är inte jurist så jag vet inte om det finns regler för i vilken turordning saker och ting måste ske eller om det vi ser nu är en spel för att avslöja fusket och korruptionen så att folket är förberedda på verkställandet av EO och militärdomstolar.

Som jag förstått det är att det man bedrivit hittills är civilrättsliga domstolar. Då har de begränsade möjligheter att få utreda. Vid criminal law så gäller andra regler och vid militärdomstolar helt andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror du att man kan ta vad som helst till militär domstol bara för att man känner för det?

Kom du ihåg den meningen när militärdomstolarna drar igång.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Så militärt ingripande för att behålla makten är att föredra menar du? Förvånar mig inte om ni är seriösa med detta.

Han följer konstitutionen. För övrigt syftar inte militärdomstolar till att Trump ska få behålla makten utan för att rädda republiken och konstitutionen.
2020-12-12, 13:25
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Nej det är DU som anför ett påstående, då får du också BEVISA att det är sant. Precis på samma sätt som du/ni anser att Trump-teamet och andra som ifrågasätter valutgången ska göra.

Och här har vi en av anledningarna till världens problem idag. Enfaldiga vägrar fanatiskt att ifrågasätta egna övertygelser.

Vinkelhak kunde, om hen varit seriös och vuxen, kolla upp ALL tillgänglig information kring valfusket i syfte att objektivt värdera sådan. Men hen vägrar, och envisas ändå med att proklamera sin fanatiska övertygelse att systematiskt valfusk begåtts.

Man undrar varför?

Varför är folk så rädda för att ha fel? Förutom att det är pinsamt att skämma ut sig själv på det här viset så är det direkt skadligt för våra samhällen och gemensamma tillvaro. Sådant beteende leder till hat, hot, våld och ekonomisk skada. För att inte tala om all tid som kastas bort på trams och dumheter, istället för att föra världen framåt.
2020-12-12, 13:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
DNI Ratcliff lämnar över detaljerna kring EO utredning den 18:e December till Mike Pompeo.

....Den 19:e är lämpligt noterad som ledig dag i WH ingen jobbar.
Värt att veta är att man kan inte arrestera någon i WH som sitter i "session".

...Även den 24:e December har Trump godkänt som ledig dag.

Bara tillfälligheter eller militärisk precision ?
Ingendera.

Den 18:e är senaste dagen som Ratcliffe måste lämna över utredningen enligt trumps EO:
Not later than 45 days after the conclusion of a United States election, the Director of National Intelligence, in consultation with the heads of any other appropriate executive departments and agencies (agencies), shall conduct an assessment of any information indicating that a foreign government, or any person acting as an agent of or on behalf of a foreign government, has acted with the intent or purpose of interfering in that election.

Källa: https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/
2020-12-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De kommer inte ens att få någon order att ingripa. Inget undantagstillstånd. Ingenting. Trump kommer fortsätta att protestera fram tills den 20 januari men sedan kommer han fogligt traska ut från Vita huset för sista gången.

Executive order for election interference

"Section 1. (a) Not later than 45 days after the conclusion of a United States election, the Director of National Intelligence, in consultation with the heads of any other appropriate executive departments and agencies (agencies), shall conduct an assessment of any information indicating that a foreign government, or any person acting as an agent of or on behalf of a foreign government, has acted with the intent or purpose of interfering in that election. The assessment shall identify, to the maximum extent ascertainable, the nature of any foreign interference and any methods employed to execute it, the persons involved, and the foreign government or governments that authorized, directed, sponsored, or supported it. The Director of National Intelligence shall deliver this assessment and appropriate supporting information to the President, the Secretary of State, the Secretary of the Treasury, the Secretary of Defense, the Attorney General, and the Secretary of Homeland Security."

Det betyder att mot bakgrund av det vi redan vet om utländsk inblandning (Dominion, Smartmatic, Scytl) att denna bedömning (assesement) kommer att upprättas och DÅ kommer vi få se en RIKTIG utredning med dom verkliga grunderna för valfusk och utländsk inblandning.

Detta kommer inte att rinna ut i sanden, för mycket har hänt, för mycket bevis har presenterats inför legislatures och andra, INGEN kommer tro på detta valets legitimitet om detta inte blir klarlagt.

Som sagt, man kunde hoppats på att det skulle utredas den normala vägen via rättssystemet, om inte så finns inget annat val än att ta till dom hårdare metoderna.
2020-12-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag hoppade in i diskussionen när du skrev: "Ingen domstol har tittat på bevisen ännu." Jag skickade med citat och länkar till dig. Vad jag vet har du inte svarat på vilka domstolar det handlar om. Kan du göra det?

Jag skrev också att för att bedöma bevisningens rättsliga grund krävs att dom granskas av domstolen, inte läses av en domare innan målet ens tas upp.

Angående dina "bevis", så underkände jag ju dom och du får leta reda på RIKTIGA bevis om du vill fortsätta diskussionen.
2020-12-12, 13:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
[...]både Kavanaugh och Barrett förefaller vara ärliga patrioter. Att de skulle låtit sig mutas har jag mycket svårt att tro. Alltså får man betrakta "nederlaget" med SCOTUS som del av planen.
Argumenterar du för att Kavanaugh och Barrett röstat mot konstitutionen för att dom samarbetar med en plan? Det är olagligt.

Om du går igenom hur dom dömt genom sina karriärer så kommer du klart och tydligt att se att dom är korrupta. Där har du förklaringen.
2020-12-12, 13:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Detta kommer inte att rinna ut i sanden, för mycket har hänt, för mycket bevis har presenterats inför legislatures och andra, INGEN kommer tro på detta valets legitimitet om detta inte blir klarlagt.

Som sagt, man kunde hoppats på att det skulle utredas den normala vägen via rättssystemet, om inte så finns inget annat val än att ta till dom hårdare metoderna.

Jag är fast i ett mellanläge just nu. Jag håller med dig om att det inte kommer rinna ut i sanden, men jag ser inte alls hur Trump ska ta sig vidare från detta. Jag har svårt att se honom ge med sig. Kanske blir han hämtad med våld ur WH?
2020-12-12, 13:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det lät aldrig utredas heller, Trump blev bestulen på valet framför ögonen på det amerikanska folket. Jag kommer aldrig ge upp hoppet om att Trump vänder det här, rent juridiskt anses det nu vara mer eller mindre omöjligt, men hoppet lever kvar.

De (Trump, Giuliani samt Powell) påstod att de redan hade bevis, det är nämligen det de har trummat på hela vägen, hade de verkligen velat och trott på att det fanns något så hade de startat utredningar men nu har de hela tiden sagt att de redan hade bevis osv.

Grejen är den att när de väl har stått inför domare så har de sagt raka motsatsen till vad de påstår framför kameror och det är även därför vittnena egentligen inte har vittnat under ed när de väl har vittnat.
2020-12-12, 13:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag är fast i ett mellanläge just nu. Jag håller med dig om att det inte kommer rinna ut i sanden, men jag ser inte alls hur Trump ska ta sig vidare från detta. Jag har svårt att se honom ge med sig. Kanske blir han hämtad med våld ur WH?

Trump kommer att vara i Mar-a-Lago över jul/nyår och det spekuleras öppet i att han inte återvänder till Vita Huset efter det. Detta nederlag i SCOTUS talar ännu mer för att det blir så.

Kanske kommer han sitta i Mar-a-Lago och hävda att han fortfarande är president, med en sorts "skuggregering"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in