2020-12-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Aha! Det ska ledas av DNI. Det var väl kanske därför då som Biden nekades tillträde till DNI och NSA.
Det länkades häromdagen.

Ej tillträde till DIA ( Flynn chef 2012-2014) och NSA ( Flynn chef 2017)

https://www.google.com/amp/s/www.washingtonpost.com/national-security/pentagon-blocks-biden-transition-team/2020/12/04/2e7042fa-3656-11eb-a997-1f4c53d2a747_story.html%3foutputType=amp
2020-12-12, 10:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
Ej tillträde till DIA ( Flynn chef 2012-2014) och NSA ( Flynn chef 2017)

https://www.google.com/amp/s/www.washingtonpost.com/national-security/pentagon-blocks-biden-transition-team/2020/12/04/2e7042fa-3656-11eb-a997-1f4c53d2a747_story.html%3foutputType=amp

Tack för rättelsen. Det är många agencies att hålla reda på
2020-12-12, 10:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nu tror jag som sagt att presidenten och militären kommer stoppa detta den militära vägen, så jag tror aldrig Joe Biden kommer sätta sin fot i WH som POTUS.

Det här måste vara helt otänkbart. Att Peking-Joe skulle få åtnjuta befogenheter som president vore väldigt vanskligt.
Han måste gripas innan ceremonin alternativt på själva scenen utanför WH, vore något för historieböckerna.

Edit: "Jag är stolt över min son" (Joe Biden)
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-12 kl. 10:34.
2020-12-12, 10:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Blandar du måhända ihop Giulianis teater med domstolarna? Det finns inga vittnesförhör du kan se online, du får läsa handlingarna efteråt.

Eftersom du refererar till att kolla på vittnesförhören så misstänker jag att det är Giulianis teater som inte har något öht med rättsväsendet att göra längre.

Kallar du vittnesförhören för teater? Då har du inte sett dem och inte vet vad du pratar om. Men det är som vanligt med vänsterfolk.
2020-12-12, 10:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie69
Mitchell Harrison och Michell Branton var sända att övervaka rösträkningen i State Farm Arena och lämnade några dagar efter valdagen vittnesmål. Den film som några veckor senare begärdes från State Farm Arena och som visades vid hearingen i Georgia stärker deras vittnesmål. Allt de vittnar om stämmer, sånär som på de detaljer en video utan ljud inte kan bekräfta.

De vittnar om att kvinnan med flätor (som de uppfattat vara ”supervisor” och som nu identifierats) uppmanade alla att gå hem eftersom räkningen skulle avbrytas och de skulle fortsätta räkna nästa morgon kl 08:30. Klockan var då ca 10:00pm. Michell Harrison vittnar också om att Regina Waller, Public Affairs Manager for Elections, sagt att räkningen skulle fortsätta nästa morgon. Detta styrks av Regina Wallers uttalanden till media sent på valdagen.

De vittnar också om att Regina Waller inte ville ge dem information om hur många röster som hade processats under dagen och hur många som återstod att processa. De vittnar vidare om att de efterfrågade denna information minst tre gånger och att Waller verkade alltmer besvärad av deras frågor. Enligt deras vittnesutsagor sade tillslut Waller, efter att ha pratat med någon på telefon och bett om råd hur hon skulle svara, att informationen skulle finnas tillgänglig på webbplatsen. När observatörerna förstod att de inte skulle få veta hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna, lämnade de lokalen strax efter 10:30pm.

De namnger eller på annat sätt beskriver de personer som då (strax efter 10:30pm) fanns kvar i lokalen. Detta överensstämmer med vad man kan se på filmen.

Mitchell Harrison (i sällskap med en annan observatör) återvände till State Farm Arena när han fick höra att man fortfarande räknade röster. Han blev först nekad tillträde. Vakten ringde sin chef och en stund senare, omkring 01:00am kom en man vid namn Phillip och eskorterade dem till lokalen där de fick beskedet att man just avslutat räkningen.

Affidavit of Mitchell Harrison — Document #1, Attachment #28

https://www.courtlistener.com/docket/18694655/1/28/pearson-v-kemp/

Affidavit of Michelle Branton — Document #1, Attachment #29

https://www.courtlistener.com/docket/18694655/1/29/pearson-v-kemp/

Valobservatörernas vittnesutsagor är signerade under ed, och alla andra detaljer de vittnat om styrks av videomaterialet och Regina Wallers uttalande till media. Det finns ingen anledning att tro att vittnena ljuger om att de blivit tillsagda att gå hem, om att Regina Waller nekade dem information om hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna nästa dag samt att Waller rådgjorde med någon på telefon innan hon hänvisade till att informationen skulle publiceras på hemsidan.

En fråga som jag inte sett besvarad - och som jag tycker förtjänar att utredas är:

Vem pratade Regina Waller med på telefon?

Tycker det finns fog att misstänka att personen i andra änden av det samtalet är i position att ge råd eller instruktioner till någon som tituleras Public Affairs Manager for Elections och som får förutsättas vara mycket van att hantera frågor.

Tack för ett otroligt bra inlägg!
2020-12-12, 10:42
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Nu tror jag som sagt att presidenten och militären kommer stoppa detta den militära vägen, så jag tror aldrig Joe Biden kommer sätta sin fot i WH som POTUS.

Så militärt ingripande för att behålla makten är att föredra menar du? Förvånar mig inte om ni är seriösa med detta.
2020-12-12, 10:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Mitchell Harrison och Michell Branton var sända att övervaka rösträkningen i State Farm Arena och lämnade några dagar efter valdagen vittnesmål. Den film som några veckor senare begärdes från State Farm Arena och som visades vid hearingen i Georgia stärker deras vittnesmål. Allt de vittnar om stämmer, sånär som på de detaljer en video utan ljud inte kan bekräfta.

De vittnar om att kvinnan med flätor (som de uppfattat vara ”supervisor” och som nu identifierats) uppmanade alla att gå hem eftersom räkningen skulle avbrytas och de skulle fortsätta räkna nästa morgon kl 08:30. Klockan var då ca 10:00pm. Michell Harrison vittnar också om att Regina Waller, Public Affairs Manager for Elections, sagt att räkningen skulle fortsätta nästa morgon. Detta styrks av Regina Wallers uttalanden till media sent på valdagen.

De vittnar också om att Regina Waller inte ville ge dem information om hur många röster som hade processats under dagen och hur många som återstod att processa. De vittnar vidare om att de efterfrågade denna information minst tre gånger och att Waller verkade alltmer besvärad av deras frågor. Enligt deras vittnesutsagor sade tillslut Waller, efter att ha pratat med någon på telefon och bett om råd hur hon skulle svara, att informationen skulle finnas tillgänglig på webbplatsen. När observatörerna förstod att de inte skulle få veta hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna, lämnade de lokalen strax efter 10:30pm.

De namnger eller på annat sätt beskriver de personer som då (strax efter 10:30pm) fanns kvar i lokalen. Detta överensstämmer med vad man kan se på filmen.

Mitchell Harrison (i sällskap med en annan observatör) återvände till State Farm Arena när han fick höra att man fortfarande räknade röster. Han blev först nekad tillträde. Vakten ringde sin chef och en stund senare, omkring 01:00am kom en man vid namn Phillip och eskorterade dem till lokalen där de fick beskedet att man just avslutat räkningen.

Valobservatörernas vittnesutsagor är signerade under ed, och alla andra detaljer de vittnat om styrks av videomaterialet och Regina Wallers uttalande till media. Det finns ingen anledning att tro att vittnena ljuger om att de blivit tillsagda att gå hem, om att Regina Waller nekade dem information om hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna nästa dag samt att Waller rådgjorde med någon på telefon innan hon hänvisade till att informationen skulle publiceras på hemsidan.

En fråga som jag inte sett besvarad - och som jag tycker förtjänar att utredas är:

Tycker det finns fog att misstänka att personen i andra änden av det samtalet är i position att ge råd eller instruktioner till någon som tituleras Public Affairs Manager for Elections och som får förutsättas vara mycket van att hantera frågor.
Bra inlägg.
Jag undrar också hur väskorna hamnade under bordet, de verkar inte ha varit där när kvinnan drog fram bordet.
Såg också på en hearing igår där någon sa att han sett en av de kvarvarande rösträknarna gråtande på sociala medier hade erkänt fusk och ångrade att hon gjort det. Har någon sett det?
2020-12-12, 10:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Så militärt ingripande för att behålla makten är att föredra menar du? Förvånar mig inte om ni är seriösa med detta.

Läs mina tidigare inlägg så förstår du vart det är på väg någonstans. Och det är inte "vi" som är seriösa med detta utan det är USA som är seriösa med detta. Jag tolkar bara informationen jag får mig till livs.
2020-12-12, 10:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Så är då ännu en expert avklädd å rövknullad så det bara visslar om det.

Matt Braynard lyckades inte så bra kan ju lungt påstås.
Alla hans fina underlag verkade inte ha faktagranskats innan de presenterades för rätten.
Fast det är klart. Varför skulle han vilja det. Då kan han ju inte motivera ens försöket.

https://www.motherjones.com/politics/2020/12/a-pro-trump-voting-expert-was-questioned-about-his-data-it-did-not-go-well-for-him/
2020-12-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inte dummare än att han satte bollen i rullning redan 2018 genom utfärdande av "Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election". Där anges att chefen för DNI är den som skall ansvara för processen. Dan Coats, en patriot som inte är korrupt, är chef för DNI.

Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
DNI , Dan Coats, tar nu över. Han är chef för nationella underrättelstjänsten.

Martial law blir nästa för Trump.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Coats
Umm... Coates har väl inte varit DNI på rätt länge nu? Det är John Ratcliffe som huserar där numera.

Intressant med Coates, förrestren är att han efterträtt f.d. vicepresidenten Dan Quayle två gånger. En gång som kongressman och andra gången som senator!
2020-12-12, 10:51
Medlem
Citat:

Det här inlägget är ansiktet utåt som gör att man måste gå till botten med valfusket. Att ingen vill ta i detta har bevisats flera ggr från valkvällen. Nu får Trump deklarera martial law så att valfuskarna får ställas inför militära domstolar.
Sedan skall Trump dämpa msm, big tech, big pharma och andra som satt sig upp mot världens mäktigaste person. Msm mfl har fått alldeles för mycket makt de senaste åren.
2020-12-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja, vet team Trump med säkerhet att valfusket är så utbrett som man hävdar, samtidigt som Domstolar visar sig vara korrupta så är militären ett utomordentligt alternativ. Jag påstår inte att jag vet nånting, det vet inte ni andra heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in