2020-12-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
A det har du rätt i. Jag tänkte inte så långt. Det går inte att finna de konversationerna på något vis då? Är lite dålig på hur sådant fungerar.

Kanske, jag vet inte faktiskt. Ett internationell samarbete mellan olika polismyndigheter knäckte väl nyligen ett separat, krypterat, mobilnätverk eller liknande för att sätta dit stora aktörer. Men hade de kunnat knäcka Wickr så skulle nog det vara allmänt känt bland de som använder det, kom jag på nu när jag skrev detta.
Citera
2020-12-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Kanske, jag vet inte faktiskt. Ett internationell samarbete mellan olika polismyndigheter knäckte väl nyligen ett separat, krypterat, mobilnätverk eller liknande för att sätta dit stora aktörer. Men hade de kunnat knäcka Wickr så skulle nog det vara allmänt känt bland de som använder det, kom jag på nu när jag skrev detta.

Du tänker på encro....var väl Frankrike som knäckte det för ett tag sen 🤔
Citera
2020-12-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Du tänker på encro....var väl Frankrike som knäckte det för ett tag sen 🤔

True.

Svensk polis har för dålig kunskap 😂
Citera
2020-12-11, 20:37
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Jo polisen kan absolut få fram det, hur snabbt vet jag dock inte 🤷‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul

Då får vi hoppas att kompetensen finns att kunna knäcka det, om det ens är relevant i detta fallet. tror ni de tar hjälp från ett annat land i ett sånt här ärende?
Citera
2020-12-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Då får vi hoppas att kompetensen finns att kunna knäcka det, om det ens är relevant i detta fallet. tror ni de tar hjälp från ett annat land i ett sånt här ärende?

Nej Wickr knäcker svenskarna själva...och sannolikheten att de har använt encro är väldigt liten.
Citera
2020-12-11, 20:42
Medlem
Nu artikel i Smålänningen igen därefter bla står

”Vittnen ska sedan ha sett honom vid Smalspåret runt 01:30. Och enligt vittnesuppgifter, som Smålänningen har fått bekräftat av polisen, var det troligtvis Mattias som knackade på hemma hos en person på Replösa-området vid 02:30-tiden och frågade efter något att dricka”

I övrigt inget nytt. Möjligen att plagget som hittades beskrivs ha ”liknat en t-shirt” men att polisen inte bekräftat om det har med fallet att göra
Citera
2020-12-11, 20:50
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, är det en blodhund som spårat är det säkert korrekt. De hundarna är fantastiska! Två gånger samma väg, alltså? Då har han gått till Tutaryd. Varför? Känner han nån där?

Ni som kan trakten, det måste väl ta 1,5 timme att ta sig dit från Smalspåret? Minst. Men om man genar .... vad säger ni? En timme? Och vad hände i Tutaryd? Tog spåret bara slut? Detta är så märkligt!!

Menar man att hunden känner lukten från andra sidan skogen eller luktar den i spår GENOM skogen??
Citera
2020-12-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Menar man att hunden känner lukten från andra sidan skogen eller luktar den i spår GENOM skogen??

Vad dom menar i just detta fallet vet jag ju inte, men hundar kan känna spåret på andra sidan skogen.
Citera
2020-12-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Tänker att han borde hittats vid det här laget, oavsett om han drunknat eller frusit ihjäl den stackars pojken, med tanke på alla insatser från både polis och MP
Vet inte alls hur pass stor sökradien kan tänkas vara iof
Börjar tro mer och mer att han blivit upplockad av en galning som fick en chans att...ja gud vet vad 😱

Det är ungefär så mina tankar går, att han stött på någon homo-version av Engla-mannen, som tagit tillfället i akt.

Hur ser det ut i Tutaryd? Finnns där möjlighet att få nattlig kontakt med fordonsburna pervos? Långtradarchaffisar, glesbygdsrunkare?
Citera
2020-12-11, 21:03
Medlem
Cassisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, är det en blodhund som spårat är det säkert korrekt. De hundarna är fantastiska! Två gånger samma väg, alltså? Då har han gått till Tutaryd. Varför? Känner han nån där?

Ni som kan trakten, det måste väl ta 1,5 timme att ta sig dit från Smalspåret? Minst. Men om man genar .... vad säger ni? En timme? Och vad hände i Tutaryd? Tog spåret bara slut? Detta är så märkligt!!

Det tar minst MINST 1,5 h från smalspåret till tutaryd, om man går längs 25:an eller jämte. Genom skogen skulle det nog ta ännu längre tid. Tät och snårig skog som tusan. Tror knappast att han hittat genom skogen från replösa till tutaryd
Citera
2020-12-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Det är ungefär så mina tankar går, att han stött på någon homo-version av Engla-mannen, som tagit tillfället i akt.

Hur ser det ut i Tutaryd? Finnns där möjlighet att få nattlig kontakt med fordonsburna pervos? Långtradarchaffisar, glesbygdsrunkare?
6-7 km öster om Ljungby mot Alvesta/Växjö.
Ligger utmed Väg 25 så vem som hellst kan stanna till vid avfarten. Ligger en mekanisk verkstad och någon trä eller pallfabrik norr om vägen och själva byn ligger öster där om vid sjön. Ganska många hus på ett ganska stort och spritt område
Citera
2020-12-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalaoslagbara
6-7 km öster om Ljungby mot Alvesta/Växjö.
Ligger utmed Väg 25 så vem som hellst kan stanna till vid avfarten. Ligger en mekanisk verkstad och någon trä eller pallfabrik norr om vägen och själva byn ligger öster där om vid sjön. Ganska många hus på ett ganska stort och spritt område

Sen har du väl en vägkorsning i Tutaryd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in