2020-12-07, 12:30
Medlem
Rubberduckies avatar
Spekulation: har någon på festen lagt något i hans drink? Droger i all ära, men vet man inte att eller vad man fått i sig, är det extremt skrämmande ibland. Kan lätt leda till en riktig snedtripp. Tänker att om de andra visste om "skämtet" och det var en "kul grej", kanske man håller jävligt tyst när farbror blå knackar på och vill ha info. När man inser att han inte bara gick hem och sov det ur kroppen, utan att det gått helt snett, blir man nog svettig.

Men... jag vet inte. Bara en tanke, vagt baserad på fester och personer från ens uppväxt. Inte alls nödvändigt att det gäller i det här fallet.
Citera
2020-12-07, 12:45
Medlem
Slagsmålen mellan bröderna har innefattat spräckta ögonbryn osv, troligtvis har inte sjukvård uppsökts då man gärna inte golar ner någon man själv har misshandlat. Det är bekräftat, har själv sett video nu idag på händelsen.
Citera
2020-12-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedenstora
Slagsmålen mellan bröderna har innefattat spräckta ögonbryn osv, troligtvis har inte sjukvård uppsökts då man gärna inte golar ner någon man själv har misshandlat. Det är bekräftat, har själv sett video nu idag på händelsen.

Var båda bröderna lika friska på att slå den andre? Eller var en av bröderna ”mer dominant”?

Sökandet kommer iaf from natten till idag nu minska drastiskt i omfattning från polisens sida då de sökt av de olika sektorerna de delat in området i fyra ggr. De bedömer därför att M inte finns i detta område (eller är avliden och så småningom hittas).
Citera
2020-12-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Vet vi med säkerhet att han drog utan jacka, skor, plånbok och mobil? Kanske hade han allt detta med sig men ses en stund senare på övervakningskameror springandes utan dessa ägodelar.

Då blir det genast mer logiskt och tyder på ett överfall, kanske med misshandel, och att han försöker springa ifrån förövarna.

Polisen har ju så klart gett signalementet de fått från kameran.

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Den teorin är nog den mest sannolika hittills. Han har fått spö av brorsan som sean lett till döden. Ett liknande fall skedde i Surahammar för något år sedan.

Ja eftersom han lämnar utan sina prylar så känns de ju som han sprungit ut i ren panik eller av ilska. Sen kanske varit full somnat ute under ett träd och frysit ihjäl.
Alt att krppen bärts ut från festen.

Men hur många var dem på festen? Någon måste ju börja snacka om de är fler än 4 st.
Citera
2020-12-07, 12:59
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedenstora

Den här användarens uppgifter kan man ju för övrigt ta med en nypa salt.

Skriv mera utförligt av vem du har fått dessa vittnesutsagor. " Flera källor" jovisst. Lägg ut videon isånafall. Om det är som du säger kan det vara ett mordfall som ska lösas.

Jag tror att pojken med största sannolikhet har varit för full / hög och åkt i Lagan. Det är inte svårare än så. Det har inte kommit mera uppgifter om den där videofilmen som såg honom på smalspåret så den håller jag mig skeptisk till också.

Jag tror för övrigt aldrig på teorier där det har hänt något och det här "något" skulle kräva att 4-5 pers skulle hålla det hemligt. Någon är förnuftig nog att prata med sina föräldrar/vänner/polisen i såna fall.

Det mest logiska är oftast det sanna.
Citera
2020-12-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Smalspåret är i tråden avfört som källa.

Smalspåret 8 ja.

Men det finns fler som bor på smalspåret och han HAR varit där och sprungit.
Detta VET jag.
Citera
2020-12-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
I min begränsade värld är tvillingbröder alltid tighta och har en mer nära relation än några andra syskonvarianter. Om tvillingbrorsan var med på fredagsölen så vill jag inte att han skulle ha suttit tyst och passiv om de andra blev taskiga mot Mattias. Jag vill att han ska ha försvarat sin bror, kraftfullt och högljutt. Och jag vill definitivt att han skulle ha följt med sin bror hem om han tänkte gå. Så vill jag ha det! Men hur är verkligheten om man har en tvillingbror?

Generellt är det så att tvillingar är sjukt tighta. Men de finns fall där dem inte är de. Känner en som har en tvillingbror som han har 0 KONTAKT MED. och då bor dem i samma by. Föräldrarna bor kvar i byn också och båda hälsar på henne men aldrig tillsammans. Ingen vet varför dem inte hänger men de talas väl vid i telefon nångång om året innan jul för att bestämma vem som ska ta hand om föräldrarna. Mycket märkligt.

I denna tråden har de kommit fram att bröderna har ett våldsamt förflutit tillsammans. De har rejäla slagsmål med spruckna ögonbryn som följd. Syskon bråkar fysiskt särskilt killar, men de avtar ju typ i högstadiet skulle jag vilja påstå. Så deras relation verkar något ansträngd trots att de verkar som de bor ihop?
Citera
2020-12-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Det här har jag alltid undrat över. Om nu tiden är så viktig och om varje timme räknas osv, varför börjar man alltid så sent? Samling 10:30 är ju närmare lunch. Killen ligger ju, om inte död, allvarligt skadad hela natten och morgonen. Varför har man inte samling kl. 6 med några termosar kaffe med sig? Det är väl då man behövs om man är en sådan organisation och inte under kontorstider?

Har du varit på plats , och sett sökområdet? Inne i Ljungby tätort bland husen har många privatorganisationer sökt många gånger , i ytterområdena är det vegetation av olika art sankt , blött snårigt i skogsområden.. Med skaderisk för de sökande. Jag har varit med och sökt i 13 timmar under Söndagen så jag har en del insyn i området
Citera
2020-12-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjo-san
Smalspåret 8 ja.

Men det finns fler som bor på smalspåret och han HAR varit där och sprungit.
Detta VET jag.

Enligt de uppgifter jag fått hade han blivit filmad där av övervakningskamera där kl 0154
Citera
2020-12-07, 13:57
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Tycker det känns sorgligt att två syskon inte står närmare varandra?
Citera
2020-12-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Haha, nä alltså jag tror inte alls på MPS Sverige. De är sista organisationen som säger något till mig. FIKK vet jag inget om. Jag kan personligen säga jag har som arbetshypotes att han ligger i ån som går genom Ljungby. Tyvärr blir det svårt för mig se så mycket med drönaren. Kroppen kan vid det här laget färdats flera kilometer om han hamnat där.

Jag menar att MPS och FIKK enbart hade försinkat mitt jobb. Jag vill inte alls någon talar om för mig vart jag ska söka. Jag vill absolut inte ingå i någon samordning. Jag vill söka fritt, jag vill vara fri som en fågel som Dan Elisasson sade då han illustrerade hur bra "öppet kontor" var.

Det är villkoret för mitt sök, att jag söker själv. Jag är en egen organisation som både MPS och FIKK borde fråga om lov vart de söker, enligt mitt tycke. Nej, jag vill inte poliserna talar om för mig något heller.

Lyssna inte på inskränkta Crewzers.

Alla som vill ska givetvis ut och söka, även med drönare. Inget som helst krav på att "samordna" med polis eller sökorganisationer. Det får man avgöra själv om man vill göra. Ju fler som söker och hjälper till desto bättre.
Citera
2020-12-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonashermansson
Det gör det ej, varför måste du just betona om hon är utländsk eller ej?

Svenska killar har råkat illa ut för att de harvarit tillsammans med utländska tjejer. När utländska tjejernas familjer har fått reda på relationen har hennes familj tyckt att "familjens och släktens heder skadats".

Dock tror jag inte på något sådant i detta fall.

Psykos utlöst av alkohol/droger och så plums i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in