2020-12-11, 18:55
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Det händer att både morsor och farsor drar och lämnar barnen, men visst är det mycket vanligare bland farsor. Vad jag ville komma fram till med inlägget är att det trots allt inte är ett särskilt ovanligt eller ens onormalt beteende från faderns sida och lite löjligt egentligen att diskutera saken eller göra som några damer verkar ha gjort, går in på hans facebook och närmast trakasserar karln för hur han valt att leva sitt liv. Föräldraansvar må vara viktigt, men friheten att få leva sitt liv som man vill tycker jag är viktigare och hans val att bo i Thailand har ju ingen relevans till försvinnandet så vitt vi vet, så märkligt och lönlöst att tjata på han över det.

Med barn kommer skyldigheter!

Sen instämmer jag att pappan inte har med försvinnandet att göra.
Citera
2020-12-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvelia
Min tanke var att Mattias gick ut för att träffa sin langare, därav inga skor eller jacka. Förklarar varför han var lugn när han lämnade festen och varför han senare yrade runt på andra sidan ån. M kan ha blivit snedtänd och sedan jagad av den person som eventuellt sålde till honom. Kan ju vara en jämnårig gymnasieelev som är rädd för konsekvenser och därför jagar efter honom. Skulle även förklara varför han knackade på dörrar och varför det hördes bråk från bron.

Folk snedtänder överallt, hela tiden. Tror inte en langare skulle bry sig. Dessutom tar det ofta en stund att snetända, upp till 1 1/2 timme efter intag beroende av drog, så tvekar på att langaren skulle märka det även om M drar i sig knark precis vid köpet (även det osannolikt, vem gör det en decembernatt).

Langare är sällan värsta våldsmaskinerna, snarare lite småstruliga men helt normala människor. De flesta gör inte en fluga förnär. De riktigt farliga hittar du ett par länkar upp i försäljningskedjan.
Citera
2020-12-11, 19:15
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Med barn kommer skyldigheter!

Sen instämmer jag att pappan inte har med försvinnandet att göra.

På ett moraliskt plan, ja. Men det har funnits folk som skitit i sina ungar i alla tider och jag anser att det helt enkelt inte går att tvinga folk vara bra föräldrar.
Citera
2020-12-11, 19:16
Medlem
Citat:
Borde han inte haft kontakt med dessa innan han drog. Via sin mobil. Som han lämnade.

Folk använder inte SMS för att köpa knark. Bara de sopigaste av sopiga langare skulle göra det för att kommunicera med sina kunder.

Kutym nuförtiden är att använda nån app med tvåvägskryptering, typ Wickr.
Citera
2020-12-11, 19:22
Medlem
Tänker att han borde hittats vid det här laget, oavsett om han drunknat eller frusit ihjäl den stackars pojken, med tanke på alla insatser från både polis och MP
Vet inte alls hur pass stor sökradien kan tänkas vara iof
Börjar tro mer och mer att han blivit upplockad av en galning som fick en chans att...ja gud vet vad 😱
Citera
2020-12-11, 19:22
Medlem
Sassenpassens avatar
Citat:
Det händer att både morsor och farsor drar och lämnar barnen, men visst är det mycket vanligare bland farsor. Vad jag ville komma fram till med inlägget är att det trots allt inte är ett särskilt ovanligt eller ens onormalt beteende från faderns sida och lite löjligt egentligen att diskutera saken eller göra som några damer verkar ha gjort, går in på hans facebook och närmast trakasserar karln för hur han valt att leva sitt liv. Föräldraansvar må vara viktigt, men friheten att få leva sitt liv som man vill tycker jag är viktigare och hans val att bo i Thailand har ju ingen relevans till försvinnandet så vitt vi vet, så märkligt och lönlöst att tjata på han över det.

Det kan ju vara så att om pojkarna hade haft en stabil fadersfigur i sitt liv så hade de inte valt att mixtra med droger. Nä har inte med försvinnandet att göra men kanske indirekt. Ditt pucko! Barn behöver sina föräldrar.
Citera
2020-12-11, 19:26
Medlem
Vi letar fortfarande efter Mattias. Blodhund har lett till Tutaryd och omnejd andra gången. Det området har inte undersökts förut. Snälla titta i era trägårdar, förråd, källare, båt, uterum, stugor, övergivet hus, pensionat, m.m. även låsta utrymmen. 🙏

Så skrev mamman för 2 tim sedan.
Förstår dock inte varför ni spammar sönder tråden med återkommande spekulationer och en massa skit om pappan.
Det blir svårt att sortera och utläsa ngt vettigt när man får läsa 300 e gången spekulationer om knarkande, 5 sidor tjafs om ågårdsbrons namn, spekulationer om pappans sprit och kvinnovanor osv.
Håll er till att fråga, skriva relevanta uppgifter, sluta gissa och spekulera, det förstör bara
Citera
2020-12-11, 19:31
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassenpassen
Det kan ju vara så att om pojkarna hade haft en stabil fadersfigur i sitt liv så hade de inte valt att mixtra med droger. Nä har inte med försvinnandet att göra men kanske indirekt. Ditt pucko! Barn behöver sina föräldrar.

Har du inga bevis för att dels; de mixtrat med droger (det gör de i hem på Djursholm med, trots stabila farsor), dels presentera någon form av bevis på att deras uppväxt har med saken att göra, så ska du knipa igen.
Citera
2020-12-11, 19:39
Medlem
Citat:
Har du inga bevis för att dels; de mixtrat med droger (det gör de i hem på Djursholm med, trots stabila farsor), dels presentera någon form av bevis på att deras uppväxt har med saken att göra, så ska du knipa igen.

Amen !
Detta surrande angående deras pappa och hans förehavanden har väl Inget med pojkens försvinnande att göra öht !
Citera
2020-12-11, 19:48
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Folk använder inte SMS för att köpa knark. Bara de sopigaste av sopiga langare skulle göra det för att kommunicera med sina kunder.

Kutym nuförtiden är att använda nån app med tvåvägskryptering, typ Wickr.

A det har du rätt i. Jag tänkte inte så långt. Det går inte att finna de konversationerna på något vis då? Är lite dålig på hur sådant fungerar.
Citera
2020-12-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Gällande vilken väg hunden tog mot Tutaryd:

Tog spåret från cykelvägen/banvallen och sedan enligt nedan

”Den ville gena genom skogen två gånger tills man förstod att hon ville till andra sidan skogen. Den sprang sedan hela vägen längs cykelvägen till detta område.”

Menar man banvallen/cykelvägen mot Tutaryd längs med Väg 25? Några uppgifter vart hundarna ville dra iväg och en lite exaktare punkt? Runt Tutaryd och sjön finns otaliga grusvägar åt alla möjliga håll.
Citera
2020-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
A det har du rätt i. Jag tänkte inte så långt. Det går inte att finna de konversationerna på något vis då? Är lite dålig på hur sådant fungerar.
Jo polisen kan absolut få fram det, hur snabbt vet jag dock inte 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in