2020-12-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Sen har du väl en vägkorsning i Tutaryd

Exakt fabrikerna på ena sidan och merparten av byn på den andra. 4 vägkorsning vid Väg 25.
Citera
2020-12-11, 21:52
Innan vi ger oss in i Tutaryd med alla problem som det kommer att innebära. Vägar boende osv.
Hur tillförlitlig är denna källa som säger att han senast setts vid Tutaryd. Tidningen smålänningen har betalartikel. Kan någon referera en liten text vad som angetts i artikeln angående denna vittnesuppgift. En fråga jag har är, hur ser det ut med Epa traktorer i Ljungb*. Är det många epa traktorer som cirkulerar kring smalgatan och i centrum på helgerna?. Frågan är baserad på att det skulle kunna vara möjligt att MB träffat någon som har ett fordon och på så sätt då ex hamnat vid bondgårdarna Replösa eller Tutaryd.
Citera
2020-12-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Innan vi ger oss in i Tutaryd med alla problem som det kommer att innebära. Vägar boende osv.
Hur tillförlitlig är denna källa som säger att han senast setts vid Tutaryd. Tidningen smålänningen har betalartikel. Kan någon referera en liten text vad som angetts i artikeln angående denna vittnesuppgift. En fråga jag har är, hur ser det ut med Epa traktorer i Ljungb*. Är det många epa traktorer som cirkulerar kring smalgatan och i centrum på helgerna?. Frågan är baserad på att det skulle kunna vara möjligt att MB träffat någon som har ett fordon och på så sätt då ex hamnat vid bondgårdarna Replösa eller Tutaryd.

Det är ingen vittnesuppgift, det är mamman som skriver att blodhund spårat dit 2ggr.
Citera
2020-12-11, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Det är ingen vittnesuppgift, det är mamman som skriver att blodhund spårat dit 2ggr.
Det här är ju enormnt! Snart har vi väl en hund som spårat honom till Växjö. Nja, trava i skogen i strumplästen den sträckan. Tillåt mig tvivla.

https://www.bildtagg.se/bild/7jiuy5plnqol82j2yy3xu1
Citera
2020-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Då får vi hoppas att kompetensen finns att kunna knäcka det, om det ens är relevant i detta fallet. tror ni de tar hjälp från ett annat land i ett sånt här ärende?

Jag tror inte det, nej. Detta är för litet skulle jag tro. Det jag nämnde tidigare gällde väl stor internationell narkotikahandel. Megastort.

Men jag är inte högt uppsatt snut heller så vad vet jag.
Citera
2020-12-11, 22:07
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Sitter dumt till med bara mobilen men det vore jäkligt intressant om någon orkade göra en tidslinje för det olika aktörerna Mattias, Dennis, Erika och eventuella vittnen. Jag kan fixa en men det är ju betydligt snabbare gjort på en dator.
Citera
2020-12-11, 22:11
Medlem
Blodhundar och Tutaryd låter mer som desperation och famlande än något att ta på allvar. Han har omöjligt kunnat ta sig dit utan att få skjuts och då hade hunden inte kunnat spåra honom. Nej, släpp det villospåret.

Han ligger med 95% säkerhet i Lagan eller en kort bit in i skogen, alternativt i någons trädgård/lekstuga etc där man inte fått leta. Övriga 5% att han blivit påkörd och dumpad.
Citera
2020-12-11, 22:12
Medlem
Citat:
Det här är ju enormnt! Snart har vi väl en hund som spårat honom till Växjö. Nja, trava i skogen i strumplästen den sträckan. Tillåt mig tvivla.

Nej låter otroligt. Dessutom i beckmörker för det lär väl knappast finnas belysning där... Men bättre att leta där än att inte leta alls känner nog många.
Citera
2020-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
True.

Svensk polis har för dålig kunskap 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Du tänker på encro....var väl Frankrike som knäckte det för ett tag sen 🤔

Har för mig det var ett internationellt samarbete? Tror jag har läst nåt om Holland också.
Citera
2020-12-11, 22:16
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:

Glöm inte att han innan den stora vandringen påstås ha härjat runt i Replösa innan i åtminstone en dryg timma. Sen lär han ha gått längs med vägen då det tycks vara mycket sankmark emellan. Det är en typ timmes promenad i skaplig takt så någon borde kört förbi honom om så vore fallet.
Citera
2020-12-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Glöm inte att han innan den stora vandringen påstås ha härjat runt i Replösa innan i åtminstone en dryg timma. Sen lär han ha gått längs med vägen då det tycks vara mycket sankmark emellan. Det är en typ timmes promenad i skaplig takt så någon borde kört förbi honom om så vore fallet.

Och då kommer snart någon och säger ”men han kunde springa långt, då han var friidrottare”. (Fast det var alltså i sprint han tävlade - inte långdistans)
Citera
2020-12-11, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Här har vi ett problem. I tråden pratar man sig varma om dessa gårdar ute vid Replösa. Bara det låter osannolikt. Men så är det detta med "ingen rök utan eld" kan det trots allt finnas en sanning vad man påstår. MB verkar ju helt utan förstånd och ingenting verkar normalt så vad ska man egentligen tro. Alla i Ljungb* kan ju trots allt inte vara höga på droger. Något måste ju vara sanning i tråden. Då måste någon krypa fram med vilken eventuell anknytning skulle MB ha till Replösa och Tutaryd. Annars framstår ju MB som någon sorts HE-man och då undrar man ju absolut vilken drog han går på!!.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-12-11 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in