Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Jag tror att sanningen ligger nånstans mittemellan. Hade Engström gjort ett sånt uppträdande av detta som han demonstrerar i tv borde nog andra vittnat om det. Hade det varit helt påhittat är det en alltför vågad gissning. Han kan när han drar den här storyn redan dagen efter mordet inte veta om den är rimlig. Gränden kan ha varit full med folk, någon av polismännen kan ha blivit kvar på Tunnelgatan et c. För riskabelt helt enkelt. Och allt för att backa upp den i sig puckade idén om att han kan ha blivit förväxlad med GM. Flera minuter efter mordet. Det i sin tur för att få bort sin rock ur signalamentet. Som är vad det är oavsett vad han kommer dragandes med. För många lager av dumhet för att vara förstahandsvalet för mig.
Låg säga för skoj skull att jag är helt neutral o inte tror att SE är GM...
Jag har otroligt svårt att veta vad människan gjorde i 20min mellan utstämplingarna....Trots att han försöker förklara allt han hållt på med i dessa 20min är det ingen som sett honom göra det o inget går att bevisa...
O skulle jag ändå "tvinga" in honom på alla platser o klockslag där han säger sig vara så krockar han likförbannat med andra o jag förstår att polisen 1986 inte kunde ha med honom till något....
Även om han överdriver eller ljuger om vissa saker så varför är det ingen som beskriver honom i vittnesmål....typ ja så var det den där tokiga gubben i keps o rock eller något sådant .Men ingenting...!!