2020-12-07, 21:14
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
tog en skärmdump till på huset som fanns i story, detta övertygar mig om att det är kartong som tak

https://postimg.cc/QBFgdF90
Är det nu konstaterat att det är wellpapp som håller uppe Flisans och den fantastiske Lucas pepparkakshus?
Detta blir bara värre och värre...
Vi som lärt oss lite hållfasthetslära, vet att det inte är så enkelt, som Anna låter det framstå som.
Det är många variabler som ska kunna fungera ihop, för att ett pepparkakshus ska kunna stå upp någon längre period.
För övrigt är det skamligt att hon låter det unga paret Felicia och Lucas bygga sina pepparkakshus.
Och var är den unge snickaren, när man behöver honom?
Är han ute på nya strövtåg igen?
Senast redigerad av Rimbert 2020-12-07 kl. 21:27.
Citera
2020-12-07, 21:25
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
tog en skärmdump till på huset som fanns i story, detta övertygar mig om att det är kartong som tak

Taket gick förstås sönder trots Lazy F:s tålamod och fina handlag. Det hade ju tillverkats en skorsten också, men den åts väl upp.
Citera
2020-12-07, 21:45
Medlem
Jag tycker pepparkakshuset är riktigt fint. Funderade en del över varför de lagt bomull på taket i stället för att garnera det nu när Flisan garnerat allt annat så fint. Nu fick jag förklaringen. Wellpapp blir inte så fint att garnera.
Citera
2020-12-07, 21:48
Medlem
Citat:
sådär nu är fråga om kartong ställd!

https://postimg.cc/mhZnqb6d

Är den kommentarer borttagen nu? Ser den inte.
Citera
2020-12-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Taket gick förstås sönder trots Lazy F:s tålamod och fina handlag. Det hade ju tillverkats en skorsten också, men den åts väl upp.

Jag kan inte se något bränt socker i det huset. Är alla fogar bara kristyr förstår jag att det inte gick ha annat än papp till tak. Ge det ett par dagar så har nog kristyren torkat igenom och börjat spricka. Då ni, då blir det pepparkakskalas i Ankeborg!
Citera
2020-12-07, 22:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Ja på den bilden är det uppenbart.
Citera
2020-12-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Är den kommentarer borttagen nu? Ser den inte.

japp den är borta och den som skrev den blockad
Citera
2020-12-07, 22:52
Medlem
Senil-with-styles avatar
Börjat att följa Anna nu igen efter någon månads paus, har sonen synts till på det senaste?

Spelar sonen fortfarande fotboll eller var det bara en engångs grej?
Citera
2020-12-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Är det nu konstaterat att det är wellpapp som håller uppe Flisans och den fantastiske Lucas pepparkakshus?
Detta blir bara värre och värre...
Vi som lärt oss lite hållfasthetslära, vet att det inte är så enkelt, som Anna låter det framstå som.
Det är många variabler som ska kunna fungera ihop, för att ett pepparkakshus ska kunna stå upp någon längre period.
För övrigt är det skamligt att hon låter det unga paret Felicia och Lucas bygga sina pepparkakshus.
Och var är den unge snickaren, när man behöver honom?
Är han ute på nya strövtåg igen?

Han ordnar kristyren...
Citera
2020-12-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Det kan du faktiskt ha en poäng i. Tycker bara att det är så sorgligt att hon höjer Felicia till skyarna hela tiden, som om hon vore 5 år, medan hon inte respekterar framför allt Vanessa alls. Skitsamma om hon älskar alla barnen lika mycket när hon definitivt visar något annat. Tror helt ärligt att Anna försöker kompensera för sitt eget misslyckade liv också, med kriminella barn, ingen karriär osv. Det är väl därför hon är så mån om att sätta upp en fasad som inte riktigt stämmer med verkligheten. På så sätt är det nästan lite synd om henne. Hon förstår nog inte vilken otjänst hon gör sig själv och sin familj.
Vad hände med Mehmet? Den sk. fadern?
Senast redigerad av Litenensam 2020-12-07 kl. 23:48.
Citera
2020-12-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad hände med Mehmet? Den sk. faderna?

Jag vet faktiskt inte, där är nog någon annan bättre insatt. Fullt så intressant är inte Anna och hennes liv.... konstaterar bara att hon beter sig överdrivet med Felicia och verkar mobba Vanessa... och att Anna Book gör allt för att få sig och sitt liv att verka bättre än det är. Tragiskt, men Anna borde väl vara så pass mogen nu vid 50 att hon lärt sig ett och annat kan man tycka. Uppenbarligen inte. Att två av tre barn blivit misslyckade kriminella är ett stort kvitto på att Anna inte direkt varit någon supermorsa...
Citera
2020-12-08, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Jag tror inte hon favoriserar eller älskar någon av barnen mer än dom andra.
Däremot så ser hon kanske hur misslyckat livet utvecklats för Felicia och att framtiden inte ser speciellt ljus ut.
Snart 30 år, bor hemma, ingen utbildning, inget jobb, en pojkvän som är 10 år yngre och som är straffad och så det faktum att hon liksom sin mor har väldigt långa fingrar vilket resulterat i att hon är dömd för stöld och narkotikainnehav.
Tror att hon försöker kompensera det dåliga samvetet hon säkert har över Felicia.
Men varför måste hon visa denna s k "omsorg" för omvärlden var och varannan dag?? Nä tror lazy f är i "anställd" som märstatunnans personliga hushållerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in