Otrolig diskussion över de senaste sidorna som mestadels handlar om semantik och tolkningar. De icke-bevis-människor som Brille68 pratar om, finns i princip inte.
Det måste vara tillåtet att tycka att gryniga videosar, olika vittnesmål, och förvirrad matematik inte har bevisat valfusk. När man säger att det inte är bevis, då sker ju det i en kontext av de evidens som har framlagts, och betyder inte att man helt förnekar alla möjliga evidens, eller möjligheten av organiserat valfusk.
Förövrigt synes det mig vara mycket bättre att allt samlas i en tråd, så att folk får se att det finns andra som tycker annorlunda. Förhoppningsvis kan det få dem att tänka efter. Med uppdelade trådar blir det inte heller mycket till diskussion, utan kanske bara mer av att olika grupper av fanatiker sitter och hetsar varandra.
Ett problem jag har är de som inte alls verkar tycka att de skall ha en argumentation eller ett resonemang kring vad de länkar till. Inlägg som ser ut så här:
Citat:
Nu är demokraterna så djävla rökta! Kolla vad Mr. Rightwing säger här på youtube.
Så klickar man ibland och kommer till en vettvilling som sitter och pratar i över två timmar, där man själv alltså skall leta fram det fantastiska beviset. Sådana inlägg är inte väldigt givande.
Men vi har alla vitt skilda bakgrunder och förmågor till att analysera och diskutera, och man inte gärna ha lås på trådar och skriva, "obs, endast för mensamedlemmar eller de med över x antal poäng på universitetet". Forumet är en lite som en bild av samhället, och alla måste få delta.
Jag tycker ändå att man kan försöka anstränga sig lite mer när man postar en länk.
Sedan måste jag säga att valet ger en fascinerande inblick i hur folk kan tänka. Någon i just den här tråden verkar ha resonerat ungefär så här, "vi är väldigt toleranta, därför bör man radera andra inlägg och stänga av vissa". Jaha, hur hänger det ens ihop.
En annan fascinerande sak är just det att vi ser på samma videosar och vissa ser helt avgörande bevis, och andra ser inte något
Jag tycker modereringen är bra här. När jag får fylleutbrott får jag en varning, och så är det bra med det.