Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Nej inte i en diskussion om en specifik match. Att ständigt komma in och förstöra en giltig diskussion om prestationer, taktik, underlag, domare, resultat osv med att den inte finns, hör hemma i konspirationer.
Samma sak i en tråd om valfusk. Där mängder av vittnen finns och där det finns andra bevis och indicier. Man kan diskutera bevisen, men att förneka dem borde direkt innebära en varning för trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Tråden handlar om bevis för valfusk. Vilket det såklart finns massor av. Det finns det i de flesta val. Och i tråden ska man diskutera dem. Att förneka det är trams och borde direkt resultera i en varning.
Ja, ungefär. Svårare än så här behöver man inte göra det.
Flashback önskar ge sken av en fri och öppen debatt, men modereringen är både grumlig och dunkel, inte det minsta transparant. Naturligtvis ägarstyrt och inget man heller alltför hårt ska lasta moderatorerna för. Flashback genererar fin vinst och avkastning varje år - annonser och donationer.
Moderatorerna kan fortsätta luta sig mot att vara bakbundna av olika regler, det blir bara tramsargument, det handlar om hur man
tillämpar gällande regler - ingenting annat.
Själv tackar jag för mig, Flashback har blivit alltför ohederligt, man plockar bort tidigare inlägg utan någon som helst notering... moderatorers återkoppling och kundorientering blivit alltför fientlig.
Listan kan göras lång men sammantaget spelar det ingen som helst roll. Antar att Flashback är där man vill vara. Med andra ord, jag skiter i vilket och går vidare.
Tidigare till Admin.
Svepande kommentar, det är trist modereringen fullständigt i tråden om valfusk fallerat. Diskussions- och trådförstörarna har i praktiken omöjliggjort någon seriös diskussion överhuvudtaget. Ett forum vars huvudsyfte just är diskussion, tillåt mig le. Man kan tycka och ha åsikter om detta, fine so. Men att härifrån hävda (från moderators håll) moderingen är tillfyllest fullgott, avslöjar något helt annat. Någon seriös diskussion är i stort sett omöjliggjord, tack vare bristande moderering. Detta är inte en fråga om någon åsikt eller tyckande i frågan, objektivt sett är det så. Sedan kan komma med vilka anförande och argument man än vill. Blir om möjligt bara ännu mer infantilt. Är inte helt osannolikt jag och många med mig, nu allteftersom ämnar lämna Flashback, inte för vad Flashback har varit utan för vad det har blivit.
Har varit med sedan starten, alltid försvarat Flashback som ett friskt syretillskott och andningshål i en samtid av tilltagande tystnadskultur och repression. Jag ser inte Flashback som denna yttrandefrihetens förkämpe längre.