2020-12-15, 02:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det verkar som att någon/några användare missbrukar rapporteringsfunktionen. Jag kollade en massa rapporterade inlägg som definitivt var on-topic. Sedan försvann inlägg som definitivt var on-topic.

Jag misstänker att missbruk genom massrapporteringar bidrar till att giltiga inlägg raderas av misstag. Jag hann spara ett inlägg som definitivt inte borde ha raderats. Någon moderator får gärna kolla på det här inlägget och göra en bedömning.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Du kan inte spara länkar. Raderas ett inlägg dör länken. Som den här har gjort.
Citera
2020-12-15, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du kan inte spara länkar. Raderas ett inlägg dör länken. Som den här har gjort.

Inte för moderatorer, vilket du inte tillhör.
Citera
2020-12-15, 03:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Inte för moderatorer, vilket du inte tillhör.

Eftersom moderatorer ser alla raderade inlägg så finns det ingen som helst anledning att länka i ett inlägg. Förstår du nu då?
Citera
2020-12-15, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Eftersom moderatorer ser alla raderade inlägg så finns det ingen som helst anledning att länka i ett inlägg. Förstår du nu då?

Det blir väl svårt för en moderator att hitta det specifika inlägget i en tråd med +25K inlägg utan en länk?
Citera
2020-12-21, 14:12
Medlem
krautbrains avatar
Ser fortfarande att vissa användare tillåts spama sina oneliners sida upp och sida ned. De tas bort men användarna är kvar efter flera veckor i tråden. BRA JOBBAT!!! Finns det kanske någon vuxen som kan gå in och titta på tråden? Jag kollar på min egna historik av varningar. Dom har alla kommit efter EN post. EN post. Inte 50+.
Citera
2020-12-21, 16:43
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ser fortfarande att vissa användare tillåts spama sina oneliners sida upp och sida ned. De tas bort men användarna är kvar efter flera veckor i tråden. BRA JOBBAT!!! Finns det kanske någon vuxen som kan gå in och titta på tråden? Jag kollar på min egna historik av varningar. Dom har alla kommit efter EN post. EN post. Inte 50+.
Detta är exakt samma sak som vi har pratat tidigare om i tråden, finns inget mer att kommentera. Du tycker att saker och ting ska gå snabbare, och att moderatorer ska agera för att få bort "problemanvändare" så fort som möjligt. Men nej, vissa inlägg varnas för och vissa inlägg raderas för, och denna bedömning sker enligt vad jag observerar i högsta mån oberoende av åsikt (kanske svårt att acceptera, men jag vill påstå det). Trots att du har fått din varning är du ju inte avstängd - detta eftersom det krävs flera varningar.
Senast redigerad av spyder123 2020-12-21 kl. 16:54.
Citera
2020-12-30, 00:52
Medlem
Det är konstant ett par dussin användare i tråden som inte kan hålla sig till ämnet. En hel del användare har blivit avstängda med tiden, men ungefär samma antal forumförstörande individer kvarstår. Det dyker upp vilande och nyskapade konton hela tiden. Jag anser att detta är organiserad trådförstöring. Det är lönlöst att försöka engagera sig i ämnet när det hela tiden haglar in en massa smörja från alla dessa FORUMFÖRSTÖRANDE VÄNSTERTROLL!!!!

Om man rapporterar alla regelbrytande inlägg, då blir det så jobbigt att modsen tvingas stänga tråden över natten!!!
Citera
2020-12-31, 15:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Modereringen i valfusktråden är ta mig fan under all kritik.
Citera
2021-01-01, 18:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Modereringen i valfusktråden är ta mig fan under all kritik.

Eventuellt rör man inte tråden lika strikt just nu då det antingen har gått tillräckligt långt att det börjar bli dags att fatta ett beslut om hela tråden eller för att det är så pass lite tid kvar tills det börjar bli dags att bestämma om tråden i sin helhet hör hemma där den ligger.

Men det troligaste är att du har missat moderatorernas arbete
Citera
2021-01-01, 20:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men det troligaste är att du har missat moderatorernas arbete

Jag har inte missat någonting. Det modereringen i tråden har missat är dock stringens. Det har varit ett genomgående problem i många trådar där Flashback försöker upprätthålla sin påstådda opartiskhet men misslyckas fatalt. Modereringen blir lite som valresultatet kan man säga, den högt hållna opartiskheten blir inte trovärdig.

Det här är ett stort generellt problem på Flashback som man duckar för att ta tag i. Såna här klagotrådar skall innehålla "varningskritik". Modereringsbiasen är ett för jobbigt problem att ta tag i så därför låtsas man att det inte finns, och tar hellre diskussionen om "kuk" är OT i nån tråd eller inte. Alltmedan man gör allt man kan för att inte bli nertrampad av elefanten.

Så är det.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-01-01 kl. 21:07.
Citera
2021-01-01, 22:54
Medlem
Tråden har blivit en allmän dumpningsplats för att häva ur sig sitt hat mot Donald Trump. Det är förbannat svårt att hitta ett inlägg som håller sig till ämnet. Man blir tvungen att vada igenom en massa skit innan det dyker upp ett inlägg som går att besvara utan att själv bli off-topic. Jag försöker rapportera de värsta inläggen som inte redan är rapporterade. Det försvinner en del användare efter ett tag, men de ersätts nästan omgående av nyskapade konton. Jag slår vad om att snart dyker upp konton från 2021 i tråden.
Citera
2021-01-02, 00:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tråden har blivit en allmän dumpningsplats för att häva ur sig sitt hat mot Donald Trump. Det är förbannat svårt att hitta ett inlägg som håller sig till ämnet. Man blir tvungen att vada igenom en massa skit innan det dyker upp ett inlägg som går att besvara utan att själv bli off-topic. Jag försöker rapportera de värsta inläggen som inte redan är rapporterade. Det försvinner en del användare efter ett tag, men de ersätts nästan omgående av nyskapade konton. Jag slår vad om att snart dyker upp konton från 2021 i tråden.

Tråden har varit en dumpningsplats för allt mellan konspirationsteorier till hat mot både Trump och Biden sedan dag ett.

Att folk gnäller över att deras favorit förlorade valet och att de inte tycker om att folk är hånfulla mot de urusla bevisen kring valfusk får man tåla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in