2020-12-07, 12:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom. Ingen öppen konflikt så att pedofilen kommer att "köpas ut" utan en stillatigande mob så att ingen varken pratar med honom eller vill ha något med honom att göra. Man tar avstånd helt enkelt. Lämnar honom utanför. Ingen människa orkar arbeta under sådana förhållanden särskilt länge så han kommer att lämna företaget frivilligt. När han inte har något jobb på orten måste han även flytta - helt oavsett hur gärna FF:s föräldrar sen än ville ge honom husrum..

Svensk passiv aggressivitet.

Jag är inget fan av sånt.

Är han där som ett bidragsprojekt behöver man inte köpa ut honom.
Citera
2020-12-07, 12:20
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Du har fel. Det är mycket vanligt att gå ut i media när politiker har blivit hotade.
Några snabba exempel:

Vi hotas till livet – tio politiker berättar - https://www.svt.se/special/politikerhot/
Politiker hotad i sitt hem: ”Den här gången blev jag rädd” - https://www.mitti.se/nyheter/politiker-hotad-i-sitt-hem-den-har-gangen-blev-jag-radd/lmtaw!7801439/
Dansk högerextrem politiker hotad med kniv - https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/dansk-h%C3%B6gerextrem-politiker-hotad-med-kniv-1.28901798
Flera kommunpolitiker hotade – säkerhetschefen: ”Det är ett allvarligt demokratiproblem” - https://www.norrteljetidning.se/logga-in/flera-kommunpolitiker-hotade-sakerhetschefen-det-ar-ett-allvarligt-demokratiproblem
Polischef Erik Nord har blivit dödshotad - https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polischef-erik-nord-har-blivit-d%C3%B6dshotad-1.38013310
Fredrick Federley misshandlad. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fredrick-federley-misshandlad
Sweden to map threats against politicians - MP Fredrick Federley was beaten outside his flat in Stockholm in Sept. 2010. https://www.thelocal.se/20111222/38094

Tystnaden om polisens besök hos Federley beror nog inte på någon vilja att vara hemlig om hot.

Nepp, man berättar inte om tekniska detaljer innan polisen och andra anser att nyhetsvärdet överstiger faran eller värdet för utredningen. Man berättar till exempel inte hur väl någon lyckats ta sig förbi skyddsrutiner, larm och bombskydd.

Man kan berätta att det hänt och ibland vilken typ av hot som har gjorts. I fallen du beskriver har personer i efterhand beskrivit hot eller så har det kommit från polisens informatörer. Det här vet både media och polisen om. Du kan själv fråga någon polisinformatör om reglerna. Man ska inte låta någon som vill hota andra hur väl de lyckats... speciellt inte i Sexpressens toppartikel tio timmar efteråt mitt under en utredning av en brottsplats.

Man vräker inte ut detaljer i panik för att skydda någons karriär. Även om det är en Ursula som förr hade högt snyftvärde för De Goda Krafterna™.

Med det sagt så vet jag inget om vad polisen vill. Jag har inte sett några bilder på tekniker och deras utrustning. Jag vet bara det Nyhlén har rapporterat och skvallret i tråden. Är forensiska tekniker där kan det vara att samla bevis från misstänkta saker utifrån eller för att plocka upp Ursulas datorer.
Citera
2020-12-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Något går inte riktigt ihop med pedofilen, som Fria tider förstås förtiger.

Det är en hetero-peddo och att han skulle omvändas till vuxen-homo är föga troligt. Att ett hetero-peddo kan bli ett homo-peddo är nog vanligare, med det förutsätter att FF är pedofil också. Likaså kanske det förekommer att hetero-peddon blir vuxen-heteron.

Men att ett hetero-peddo går över till att tända på FF är skumt. Ändå verkar det vara så. Kanske han egetnligen är homo-peddo då. Många obesvarade frågor.

Fredde leker Ursula "som barn" i sängkammaren?
FF tänder på att spela liten filcka och att en vuxen man kanske i rollen av hennes pappa ger henne "intim kärlek"?
Båda får ut något av spelet.

Kort, jag tror det är svårt för oss mossiga heteroindivider att förstå hur tankarna går hos kombos av en trans en homo och ett peddo. Flytande gränser, hela tiden på jakt efter nya kickar. Ungefär som porrkunsumenter tröttnar på "Under täcket med Amanda" och istället söker titlar som "Strypsex med Jenny" eller "Ända ner i halsen på Linda".
Citera
2020-12-07, 12:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra gräv. Jag tror även C känt till det längre, att Lööfs debattartikel om pedofili skulle komma samma dag som de fick veta det kan inte vara en slump.

Annies respons när hon fick frågan om hon känt till pedofilskandalen innan hon skrev sitt debattinlägg:

Citat:
Annie Lööf:

Nej, inte alls faktiskt. Inte alls. Jag kände inte till det alls då.

Lite för hysteriskt och desperat tonläge i det svaret. Minst ett "inte" och "alls" för mycket. Och ett "faktiskt" också.

Känns inte trovärdigt. Hon visste.
Citera
2020-12-07, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
FF tänder på att spela liten filcka och att en vuxen man kanske i rollen av hennes pappa ger henne "intim kärlek"?

Kort, jag tror det är svårt för oss mossiga heteroindivider att förstå hur tankarna går hos kombos av en trans en homo och ett peddo. Flytande gränser, hela tiden på jakt efter nya kickar. Ungefär som porrkunsumenter tröttnar på "Under täcket med Amanda" och istället söker titlar som "Strypsex med Jenny" eller "Ända ner i halsen på Linda".

Stämmer nog. FF s dröm är kanske att hetsa upp män som liten flicka. Och hetero-peddot får nöja sig med det, i brist på annat, eller kanske i väntan på FFs dotter.
Citera
2020-12-07, 13:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Jag har tänkt på det första du skriver också, men det var så äckligt så jag försökte låta bli att tänka på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Annies respons när hon fick frågan om hon känt till pedofilskandalen innan hon skrev sitt debattinlägg:
Lite för hysteriskt och desperat tonläge i det svaret. Minst ett "inte" och "alls" för mycket. Och ett "faktiskt" också.

Usch vad falskt av henne.
Citera
2020-12-07, 13:16
Medlem
Bylwes avatar
Citat:

Precis, det här är en lögn!
Och inte ens en bra sådan..
Den fullkomlig stinker av desperation från start till mål.
Annie kanske är lite sketis trots allt?
Citera
2020-12-07, 13:21
Medlem
Citat:

Nej, inte alls faktiskt. Inte alls. Jag kände inte till det alls då. Sa jag att jag inte kände till det? För det är nämligen det jag inte gjorde. Verkligen inte alltså. Hörde du? Kände. Inte. Till. Detta.
Citera
2020-12-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Något går inte riktigt ihop med pedofilen, som Fria tider förstås förtiger.

Det är en hetero-peddo och att han skulle omvändas till vuxen-homo är föga troligt. Att ett hetero-peddo kan bli ett homo-peddo är nog vanligare, med det förutsätter att FF är pedofil också. Likaså kanske det förekommer att hetero-peddon blir vuxen-heteron.

Men att ett hetero-peddo går över till att tända på FF är skumt. Ändå verkar det vara så. Kanske han egetnligen är homo-peddo då. Många obesvarade frågor.

Peddot kan väl vara bisexuell? Han hängde ju på Qruiser och Grindr (det sistnämnda ska han ju ha träffat Federley på)...
Citera
2020-12-07, 13:30
Medlem
knark4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hoppas verkligen att ingen har hotat FF/Jonas. Det vore kontraproduktivt.

Däremot kan man lätt röka ut dem från orten genom grupptryck. Om ingen pratar med paret och Jonas arbetskamrater sluter sig och ge honom bara tystnad - då tror jag inte att de orkar klamra sig fast i orten särskilt länge.

Det blir för Jonas att byta namn en gång till. Kanske även för FF?

För mig är det fascinerande att ditt resonemang på något sätt verkar vettig för dig själv (förutsatt att du inte trollar). Passivitet för en pedofil som gjort sig skyldig till 22 fall av barnvåldtäkt och dennes sambo som dessutom är top-politiker? Tror definitivt att tystnad är anledningen till varför de bosatt sig där, så nej tack för ditt kontraproduktiva "förslag".
Senast redigerad av knark4ever 2020-12-07 kl. 13:37.
Citera
2020-12-07, 13:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Peddot kan väl vara bisexuell? Han hängde ju på Qruiser och Grindr (det sistnämnda ska han ju ha träffat Federley på)...

Ioch för sig. Fast det är stor skillnad att tända på små flickor och Federley.
Citera
2020-12-07, 14:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ju längre tiden går, desto svårare blir det för Guy Verhofstadt och Renew Europe att hålla sin skyddande hand över Federley.

Renew Europe har fått kalla fötter och gissningsvis är det rätt så panikartat, eller paralyserat, i det lägret. Isak Engqvist var nummer åtta på centerns EU-lista när Federley valdes in första gången. Federley tog med honom till Bryssel där denne varit Federleys assistens fram till i våras. Nu jobbar Enqqvist just i liberalernas grupp Renew Europe, gissningsvis också för att assistera vice ordförande. Engqvist har alltid varit mycket flitig på twitter, många gånger med flera retweet om dagen. Nu råder för första gången någonsin total twittertystnad sedan snart tre veckor. Inget sedan den 18 november.

Slog Federley-bomben ner i parlamentet redan runt den 18 november månne?

Det var något den veckan. Tisdagen den 24 publiceras första artikeln i Stoppa Pressarna; söndagen den 22 kom en märklig antydan om att Federley hade ihop det med en dömd barnvåldtäktsman här på Flashback; fredagen och lördagen den 20 och 21 lär Federley och pedofilen gått runt i bygden och ringt till grannar för att varna dem inför vad som komma skulle. Kanske var Federley medveten om det här redan på onsdagen den 18? Det verkar faktiskt troligt. Då gav han väl info till Engqvist samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in