2020-12-07, 14:34
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Ont om flashbackare i Björbo tydligen.

Användaren ABC2256 har stenkoll på Björbo, men han har bara gjort ett fåtal inlägg. Utifrån dem kan man i alla fall sluta sig till det här.

1. Byborna blev kontaktade av Federley och partnern veckan innan sajten Stoppa Pressarnas bomb briserade med meddelandet att partnern "inte var farlig" och "avtjänat sitt straff".

2. Byborna har hela tiden lämnat information till Stoppa Pressarna - sajtens källor är alltså inte påhittade av utgivaren Daniel Nyhlén.

3. Byborna har försökt kontakta Expressen och Aftonbladet för att lämna information (de trodda att stora kvällstidningar skulle vara intresserade), men de har alla fått kalla handen av dessa tidningar som avvisat alla lokala uppgiftslämnare.

4. Så sent som under hela veckan den 23-29 november rörde sig partnern fram och tillbaka i Björbo - trots att Federley i sitt Facebookinlägg från torsdagen den 26 november, försäkrat svenska folket om att han och partnern gått skilda vägar.

ABC2256 har tyvärr inte varit aktiv sedan måndagen den 30 november.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-12-07 kl. 14:37.
Citera
2020-12-07, 14:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det var något den veckan. Tisdagen den 24 publiceras första artikeln i Stoppa Pressarna; söndagen den 22 kom en märklig antydan om att Federley hade ihop det med en dömd barnvåldtäktsman här på Flashback; fredagen och lördagen den 20 och 21 lär Federley och pedofilen gått runt i bygden och ringt till grannar för att varna dem inför vad som komma skulle. Kanske var Federley medveten om det här redan på onsdagen den 18? Det verkar faktiskt troligt. Då gav han väl info till Engqvist samtidigt.

Det är då intressant att få veta vad Engqvist gjorde där nere i Bryssel dessa dagar, då han plötslig slutade med att retweeta. Frågan är om den centerpartistiske assistenten Engqvist bl.a. hade kontakt med partiledningen i Stockholm.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-07 kl. 14:42.
Citera
2020-12-07, 14:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är då intressant att få veta vad Engqvist gjorde där nere i Bryssel dessa dagar, då han plötslig slutade med att retweeta. Frågan är om den centerpartistiske assistenten Engqvist bl.a. hade kontakt med partiledningen i Stockholm.

Som stabskille inom Renew Europe-fraktionens centrala ledning är han säkerligen på plats nere i Bryssel betydligt oftare än MEPen Federley, trots coronan. Hans arbetsgivare är ju inte "Centern", utan RE-fraktionen. Förmodligen fick han reda på skandalen från Federley själv i egenskap av dennes tidigare högra hand och (idag) informella rådgivare, redan den 18, då hans Twitterkonto plötsligt blir katatoniskt.

Frågan blir då till vem lämnar Engqvist vidare informationen (om han nu gör det)?

Hade jag haft Engqvists position så hade jag informerat RE-fraktionens ledning, eftersom jag lyder under dem och har ett ansvar att hålla dem uppdaterade om allt som är viktigt (och kan få problem om det visar sig att jag inte har gjort det).

Jag hade emellertid inte ringt inpiskaren Artursson eller partiledaren Lööf i Sverige. Men det hade jag å det bestämdaste rekommenderat Federley att göra själv så snart som möjligt.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-12-07 kl. 14:57.
Citera
2020-12-07, 14:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det var något den veckan. Tisdagen den 24 publiceras första artikeln i Stoppa Pressarna; söndagen den 22 kom en märklig antydan om att Federley hade ihop det med en dömd barnvåldtäktsman här på Flashback; fredagen och lördagen den 20 och 21 lär Federley och pedofilen gått runt i bygden och ringt till grannar för att varna dem inför vad som komma skulle. Kanske var Federley medveten om det här redan på onsdagen den 18? Det verkar faktiskt troligt. Då gav han väl info till Engqvist samtidigt.
Är det samme Isak Engqvist som har gjort det här lilla reportaget (uppdaterat 2012)? Två stycken i rad avslutas snarlikt.
Citat:
Den folkfest som Prideparaden genom huvudstadens gator är var inte fylld av politiska slagord eller stora manifestationer. Alla var i stället där för samma sak. Att visa världen att det är helt okej att vara precis vem du vill och älska den man vill.

De politiska*diskussionerna kring Pride kommer säkert att fortsätta och de fanns på alla sätt också på plats i Stockholm. Men när det kommer till Pridefestivalen och Pridetåget, så kommer den politiska pajkastningen inte att sätta käppar i hjulen för de som vill fira allas rätt att älska vem man vill.

Isak Engqvist

https://www.hn.se/cmlink/gl%C3%A4djet%C3%A5g-med-m%C3%A5nga-lager-1.3228061?ajax=true&site=2.652&page=2.652
Citera
2020-12-07, 15:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Som stabskille inom Renew Europe-fraktionens centrala ledning är han säkerligen på plats nere i Bryssel betydligt oftare än MEPen Federley, trots coronan. Dock är hans arbetsgivare inte "Centern", utan RE-fraktionen. Förmodligen fick han reda på skandalen från Federley själv i egenskap av dennestidigare högra hand och numera informella rådgivare, redan den 18, då hans Twitterkonto plötsligt blir katatoniskt.

Frågan blir då till vem lämnar Engqvist vidare informationen (om han nu gör det)?

Hade jag haft Engqvists position så hade jag informerat RE-fraktionens ledning, eftersom jag lyder under dem och har ett ansvar att hålla dem uppdaterade om allt som är viktigt (och kan få problem om det visar sig att jag inte har gjort det).

Jag hade dock inte ringt inpiskaren Artursson eller partiledaren Lööf i Sverige. Det hade jag dock rekommenderat Federley att göra själv så snart som möjligt.

Ja, jag ser Isak Engqvist som Federleys högra hand och antagligen gör han det F ber honom om. De har ju arbetat ihop i fler år och också umgåtts privat. Som tjänsteman i den liberala partigruppen kan ju Enqvist agera som skadereglerare för Federley.

På plats i Bryssel kan ju Engqvist också röra sig i omgivningarna och snacka med folk.
Citera
2020-12-07, 15:09
Medlem
Är det här kanske början på ett ifrågasättande av det alltmer framväxande normlösa samhälle som FF står för? Eller är alltför många i vårt samhälle redan så snedvridna i hjärnan? Tycker FF kan stå som en undergångssymbol för var vår västliga civilisation är på väg.
Citera
2020-12-07, 15:10
Medlem
OversteSenaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men man blir ju inte heller sambos efter första dejten. Man fortsätter att dejta och intervjua varandra. Vad har du gjort de senaste åren? Vad jobbar du med? Har du varit gift? Barn?

Helt naturliga frågor i dessa sammanhang.

Om killen säger att han har suttit inne de senaste 6 åren då skulle det räcka för oss flesta. Fler frågor skulle vara överflödiga. Men om man absolut vill veta för vad då skulle svaret skrämma bort 99,9% av dejtingspartnerna.

En vettig människa som ingår ett förhållande med en person som avtjänat ett fängelsestraff frågar alltid varför personen blev dömd till fängelse. Annars är det något som inte står rätt till.

Har personen dessutom blivit dömd till ett så långt fängelsestraff som 6 år, då har man inte mycket till hjärnverksamhet kvar om man tycker att det inte är passande att fråga vad i helvete den människan har gjort för att sitta så lång tid. Det spelar ingen roll om det är första dejten eller tredje. Man vill väl veta vad det är för en människa man har framför sig.

Du kvalar ju nästan in i samma umgängeskrets som trådens huvudpersoner!
Senast redigerad av OversteSenap 2020-12-07 kl. 15:13.
Citera
2020-12-07, 15:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Är det en korrekt benämning "driver drevet"? Min bedömning är att det är grävande journalistik och små steg tas av olika skribenter och allmänheten får en mer komplett bild efterhand.

Jag är ointresserad av andras sexualitet, andras sexuella läggning och sexuella privatlivet för vuxna. Men här rör det sig inte om normal vuxen sexualitet något slag utan ett abnormt utnyttjande av barn. Det är mer intressant då en förtroendevald och högt uppsatt person i sin officiella verksamhet driver tesen om sin rätt till privatliv på detta abnorma område.

Annie Lööf födde sitt andra barn mycket för tidigt och tvingades ta föräldraledigt flera månader innan det var planerat. Det rapporterades i alla media och hon fick vara ifred i lugn och ro med sin familj under vårdtiden. Det finns väl någon etisk gräns för hur media ska/bör bete sig.

I det här fallet med FF så har han totalt hoppat över alla spärrar för vad som är sjukligt och vad som är privat. Det rör sig inte om "sexliv", som är en privatsak, utan om kriminalitet mot barn. Då ska media upplysa allmänheten vad som är å färde.

Jo det finns inte bara en utan flera etiska gränser som styr hur media rapporterar, en etisk gräns för vare parti.
Citera
2020-12-07, 15:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
Det heter ju att en riksdagsman är "förtroendevald".
Jag har inget som helst förtroende för Ursula och ännu mindre för en pedofilälskare, fy fan.
Citera
2020-12-07, 15:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Det är verkligen helt vidrigt att det är så tyst om denna stora pedofilskandal. Ingen politiker som tydligt tar avstånd från Fredrik, tvärtom, samt vänstermedia som försöker tysta ner alltihop. Och sedan alla "goda människor" som sänder styrkekramar till pedofilvurmaren Fredrik Federley. Man tror att man drömmer, men det gör man inte. Det är så här Sverige ser ut idag. HBTQ-rörelsens heliga förträfflighet och immunitet som fått en sådan genomslagskraft i samhällets samtliga instanser. Det har gått så långt att det nästan är "högerextremt" att vara emot pedofili idag. Det är så tonen är om man granskar alla de som tar Fredrik i försvar. Ingen nämner något om offren eller pedofilerna, och deras brott, utan istället är man upprörda för att "högersvansen" sprider hat och talar sanning om skandalen. Det är fullkomligt absurt och äckligt. Jag trodde aldrig att pedofili skulle bli politiskt korrekt i Sverige, men vi är på god väg. I många avseenden är vi redan där.

Låt oss kika på vad det är för figur "de goda" försvarar:

1. Han umgås och minglar med pedofiler privat, dvs han väljer sitt umgänge, det är ingen slump.
2. Han är bevisat vänligt inställd till pedofili, kan rent av vara en pedofil själv.
3. Han blir sambo med en av sina många pedofilvänner, en pedofil som begått extremt grova brott mot småbarn.
4. Han låter dessutom denna pedofil som enligt myndigheterna är en potentiell återfallsförbrytare, FLYTTA HEM till hans dotter och utsätter henne därmed för stora risker, något han måste ha insett men inte brytt sig om.
5. Han blir upprörd över att myndigheterna reagerar på detta. Försöker mörka.

Det är bevisat bortom allt rimligt tvivel att Fredrik är en extremt olämplig person som både förtroendevald politiker och allra mest som fadersfigur till sin dotter som han medvetet låtit utsätta för risker. Han har prioriterat sina sexuella perversioner och fixeringar framför sitt yrke, framför sin dotters välmående och skandalen växer för var dag som går. Men han hålls om ryggen ändå, och våra fega avskum till "journalister" vågar inte ens gräva i detta trots att det handlar om barn som far illa, liksom politiker som inte vågar yttra sig eftersom han råkar vara homosexuell och "PK".

Det är viktigare att älta EBT:s fastighetsaffär än att granska en pedofilskandal med koppling till politikereliten, som endast med hjälp av fria journalister och alternativ media kommit till känna. Utan dessa hade det varit helt knäpptyst och ingen hade fått reda på något och Fredrik hade kunnat fortsätta sin romans med värstingpedofilen.

Massmedia och politikerna har aldrig brytt sig om barn eller oskyldiga - de är vidriga, degenererade as varenda en av dem och förmodligen är många pedofiler själva.
Citera
2020-12-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Annies respons när hon fick frågan om hon känt till pedofilskandalen innan hon skrev sitt debattinlägg:

Lite för hysteriskt och desperat tonläge i det svaret. Minst ett "inte" och "alls" för mycket. Och ett "faktiskt" också.

Känns inte trovärdigt. Hon visste.
Delar den bedömningen, om så bara på basis av personlighetsdragen hos människan.

Annie Lööf är manipulativ som få, t o m för att vara inom politiken, men både hennes mimik och ordval avslöjar henne gång på gång när hon ljuger och/eller fejkar känslor.

Finns det en länk till något inslag där man inte bara kan läsa utan även se hennes respons?
Citera
2020-12-07, 15:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
En vettig människa som ingår ett förhållande med en person som avtjänat ett fängelsestraff frågar alltid varför personen blev dömd till fängelse. Annars är det något som inte står rätt till.

Har personen dessutom blivit dömd till ett så långt fängelsestraff som 6 år, då har man inte mycket till hjärnverksamhet kvar om man tycker att det inte är passande att fråga vad i helvete den människan har gjort för att sitta så lång tid. Det spelar ingen roll om det är första dejten eller tredje. Man vill väl veta vad det är för en människa man har framför sig.

Och det är ju i det här fallet inte heller fråga om en ensamstående, naiv och lätt desperat mamma som träffar en okänd på krogen och inleder ett förhållande.

Federley är ju för helvete en högt uppsatt politiker som har ögonen på sig från alla håll, både högt och lågt. I många år. En i allra högsta grad offentlig person med ett anseende och ett förtroende att vårda. Att en person i den positionen inte från början frågat varför ens nya partner suttit i fängelse bedömer jag som extremt osannolikt. Ja, jag vågar påstå att det framstår som en ren lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in