Citat:
och barn fungerar att växa upp i en massa olika former av familjer...bevisligen! eftersom de tnu existerat så många olika varianter på att ta hand om barn.
Citat:
Homorealtioner producerar ungar med hjälp av massa lösningar. Om jag minns Federleys sits så fick han ex. barn med en väninna. ( men jag kan minnas fel där).
Homorelationer producerar inga ungar alls - hur vill Du göra med dem?
Heterosexuella relationer är de enda som producerar barn och äktenskap är den stabilaste heterosexuella relation vi känner, så därför.
Heterosexuella relationer är de enda som producerar barn och äktenskap är den stabilaste heterosexuella relation vi känner, så därför.
och de tfinns inget krav om att heteropar enkom får fostra barn i just den konstellationen vars DNA bildat ungen. Så om du accepterar IV befruktining, adoption, få barn med grannen, styvungar etcx etc i heterorelationer så begriper jag inte varför du ska larva dig så och förbjuda det i andra relationer?
Inkonsekvens Uven och en jäkla massa trams, det är vad dina resonemang är grundat på.
Citat:
Så, nödlösningar i katastrofsituationer betraktar Du som "bra lösningar"? Vi noterar detta.
Nej, jag betraktar lösningar som just...lösningar.
Citat:
Du bortser bekvämt igen från barnen och deras rätt och behov.
den som konsekvent bortser från barns behov av kärlek och genuin omsorg från villiga föräldrar är ju du.
Varför går det så utmärkt för dig att bortse från barns behov och rättigheter när du inte vill skapa lagar som tvingar män till delad eller enskild vårdnad mot sin vilja?
Citat:
Jag är övertygad om att idealet var man-kvinna-relation även i samhällen där detta ännu inte var möjligt för mer än några få. Det är resultatet av mänsklig utveckling som gjort att ideal oh verklighet kunnat närma sig varandra. Det tycks som att Du idylliserar en stenålderstillvaro som var allt annat än trivsam för det stora flertalet.
Vi har ingen aning om hur trivsamt stenåldesmänniskor uppfattade sina relationer vara eller inte vara.
Däremot så finns det ju got tom belägg att många homosexuella uppfattar sina relationer som väldigt trivsamma och att barnen i dessa inte far mer illa än vad barn gör i heterosexuella relationer.
Senast redigerad av Merapi 2020-12-05 kl. 15:04.
Senast redigerad av Merapi 2020-12-05 kl. 15:04.
Personligen ser jag det som ytterst positivt för kvinnors sexualitet att vi vet för ett faktum att många sexpartners är ohälsosamt.