2021-01-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Och du tror vi kan välja?

Det har vi inte kunnat hittills, eller hur?

Har vi kunnat välja bort salafism och islamism?

Nu undrar man ju hur du tänker.
Menar du att etniska svenskar har vallfärdat för att konvertera till Islam i mängder?
Eller att svenska staten har infört sharia som ”allmän lag”
Nej. Det har vi inte.
Eftersom kulturer ändras bara då en övervägande majoritet av ett folk gillar något så de tar till sig detta som ex halloween, från amerikansk kultur som i som tur misstänker jag men utan att veta fått det från Sydamerikansk kultur och sen omvandlat set till något eget, vilket säkerligen Sverige kommer göra med halloween.
Men vi måste därför alltså inte ta till ossäven negativa fenomen som ex. Ku Klux klan kultur.
Vi kan välja.
Citera
2021-01-25, 17:03
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Menar du att etniska svenskar har vallfärdat för att konvertera till Islam i mängder?
Nej. Det har vi inte.
Eftersom kulturer ändras bara då en övervägande majoritet av ett folk gillar något så de tar till sig detta som ex halloween, från amerikansk kultur som i som tur misstänker jag men utan att veta fått det från Sydamerikansk kultur och sen omvandlat set till något eget, vilket säkerligen Sverige kommer göra med halloween.
Men vi måste därför alltså inte ta till ossäven negativa fenomen som ex. Ku Klux klan kultur.
Vi kan välja.

Traditionell användning av ordet "svensk" används återigen när det behagar. Givetvis lagar svensken (traditionellt definierad) inte iransk saffranris och bryr sig mycket lite om sina äldre (beklagligt), men de klär inte heller sina kvinnor i burka eller kastar olydiga döttrar från balkongen (tack och lov) och drakflygning har inte heller blivit populärt (sätter ingen som helst negativ eller positiv värde i det).

Däremot finns dessa kulturella yttringar i stor omfattning inom Sveriges gränser, ifall det är svenskar eller inte som håller på med dessa positiva och negativa tendenser från andra kulturer är en definitionsfråga. Du får ta och bestämma dig ifall det är svenskar eller inte som håller på med det, det finns ju massor av andragenerationens invandrare, födda i Sverige, som är salafister. Ifall de är svenskar eller inte får du avgöra.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-01-25 kl. 17:22.
Citera
2021-01-25, 17:04
Medlem
Citat:
Nej. Det har vi inte.
Vi kan välja.

Vad talar du om för halmgubbar nu?

Du är säkert mycket väl medveten om att delar av samhället bekänner sig till salafistisk islam, salafister och wahabbister finansierar våra svenska moskeér.

Du är mycket väl medveten om att kommunalt finansierad äktenskapsrådgivning utgår från muslimsk lag (sharia) och tillåter t ex hustrumisshandel så länge det inte blir permanenta skador och märken.

Det är enligt ditt synsätt svenskar som gör detta. således är det idag en del av Sveriges och svensk (mång)kultur.

Är de svenskar eller inte?? Svara bara på den frågan!

Nu skiljer du på svenskar och invandrande muslimer på ett rasistiskt sätt. Du har bytt till SDs synsätt, fy på dig.

Du kan ju inte hoppa runt så där, stå för din åsikt och vänd inte kappan efter vinden!
Citera
2021-01-25, 17:22
Medlem
Citat:
Vad talar du om för halmgubbar nu?

Du är säkert mycket väl medveten om att delar av samhället bekänner sig till salafistisk islam, salafister och wahabbister finansierar våra svenska moskeér.

Du är mycket väl medveten om att kommunalt finansierad äktenskapsrådgivning utgår från muslimsk lag (sharia) och tillåter t ex hustrumisshandel så länge det inte blir permanenta skador och märken.

Det är enligt ditt synsätt svenskar som gör detta. således är det idag en del av Sveriges och svensk (mång)kultur.

Är de svenskar eller inte?? Svara bara på den frågan!

Nu skiljer du på svenskar och invandrande muslimer på ett rasistiskt sätt. Du har bytt till SDs synsätt, fy på dig.

Du kan ju inte hoppa runt så där, stå för din åsikt och vänd inte kappan efter vinden!

Jag pratar om någons skräck för att tvingas anamma hela afghansk kultur bara för att vi nu ev. tar åt oss en draktradition i majoritetssamhället precis som vi anammat ex. Haloween.

Sverige ÄR en mångkultur och har så gott som alltid varit det. Samisk kultur ex har existerat parallellt med majoritetskulturen.
Har Sverige gått under för att samerna har firat sina högtider, levt i sin kultur, haft sina renar ex?
Svar nej. Vi har inte ens alla behövt börjat jojka bara för att vi haft med jojk på melodifestivalen.

Andra kulturer är inget farligt.
Och andras kulturer är inget tvång bara för att man lever granne med det. Det går utmärkt samexistera under samma rättstat och plocka lite vad man nu kan tänkas upptäcka för bra saker ivarandras kulturer. Jag gillar ex renskav och äger en vacker samisk kniv som jag använder.

DET vara vi pratade om.

Afghaner som har fått svenskt medborgarskap är svenskar. De behöver anamma den svenska lagen, där får man ex inte mörda sin dotter, om hon haft pojkvän, eller tvångsgifta bort sina barn eller ha småpojkar dom sexslavar bara för att de tillhör DN annan etnisk grupp.
Men man får absolut fortsätta tro på sin religion och leva efter sin kulturs olika traditioner så länge de funkar med svensk lag.
Citera
2021-01-25, 17:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag pratar om någons skräck för att tvingas anamma hela afghansk kultur bara för att vi nu ev. tar åt oss en draktradition i majoritetssamhället precis som vi anammat ex. Haloween.

Sverige ÄR en mångkultur och har så gott som alltid varit det. Samisk kultur ex har existerat parallellt med majoritetskulturen.
Har Sverige gått under för att samerna har firat sina högtider, levt i sin kultur, haft sina renar ex?
Svar nej. Vi har inte ens alla behövt börjat jojka bara för att vi haft med jojk på melodifestivalen.

Och andras kulturer är inget tvång bara för att man lever granne med det. Det går utmärkt samexistera under samma rättstat och plocka lite vad man nu kan tänkas upptäcka för bra saker ivarandras kulturer. Jag gillar ex renskav och äger en vacker samisk kniv som jag använder.

DET vara vi pratade om.

Afghaner som har fått svenskt medborgarskap är svenskar. De behöver anamma den svenska lagen, där får man ex inte mörda sin dotter, om hon haft pojkvän, eller tvångsgifta bort sina barn eller ha småpojkar dom sexslavar bara för att de tillhör DN annan etnisk grupp.
Men man får absolut fortsätta tro på sin religion och leva efter sin kulturs olika traditioner så länge de funkar med svensk lag.

Ingen konservativ har skräck inför att etniska svenskar ska konverteras till salafismen, skräckscenariot är att icke-etniska svenskar blir det nya majoritetssamhället och att den dominerande kulturen därmed blir ickesvenskt (och inte bara seder och normer, utan även rikets lagar kommer minsann att ändras då), liksom vi ser idag i flertalet förorter och i hela städer som Malmö och Södertälje.

På tal om yttliga små yttringar från kulturer som maträtter och drakflygning så har svenskar (tyvärr) gjort tacos till sin nya nationalrätt och äter jävla mycket hamburgare utan att ta in nästan någon mexikanare och mycket få amerikaner (de två fetaste folken i Världen), medan många fantastiska rätter från mellanöstern har svensken ingen aning hur man lagar (de käkar bara skräpmat från mellanöstern) och ingen svensk håller på med drakflygning. Så dessa ytliga små lån från andra kulturer har noll med invandring att göra och ofta tenderar det att göra oss kulturellt fattigare och inte rikare (traditionell svensk husmanskost är hälsosammare än den skräpmat unga svenskar idag äter). Så även de yttliga små exemplen som mångkulturromantiker använder för att besjunga mångkultur är inte alls så bra, vi tenderar ofta att snöa in oss i de sämsta elementen från andra kulturer, se bara på den skräpkultur från USA som fyller unga svenskars huvuden (inte är det southern gothic litterature).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-01-25 kl. 17:36.
Citera
2021-01-25, 17:31
Medlem
Citat:

DET vara vi pratade om.

Frågan är ju vem denne någon är?

Du har fått mängder av exempel på hur svensk kultur och samhälle utvecklats negativt med den mångkulturella politiken.

Och jag tycker det är extremt negativt när klaner kuppar sig in i demokratin. Jag tycker sekterism är negativt och den är i ökande, vi har alltfler slutna enklaver som lever efter egna värderingar och sedvänjor. Beskyddarverksamhet av maffian var något vi inte hade för 40 år sedan. Man vågade gå till polisen om någon jävlades, det vågar man inte idag. Jag skäms över hur dåligt vi skyddar svenska skolflickor.

Jag tror inte jag personligen blir tvingad till något. Ingen har gett uttryck för det. jag talar om Sverige och dess samhällen. Jag är inte det minsta xenofobisk och har inte gett uttryck för det.

Jag har påtalat hur starkt negativ invandringen har påverkat mitt land och mitt samhälle. Kasta i9nte in halmgubbar om att jag skulle känna skräck för invandrare! Jag odde för fan 12 år vid möllan, jag har rest över världen, bott utomlands.

Skippa dina fördomar, alla dina halmgubbar och möt mig i sak!
Citera
2021-01-25, 17:51
Medlem
Citat:
Frågan är ju vem denne någon är?

Du har fått mängder av exempel på hur svensk kultur och samhälle utvecklats negativt med den mångkulturella politiken.

Och jag tycker det är extremt negativt när klaner kuppar sig in i demokratin. Jag tycker sekterism är negativt och den är i ökande, vi har alltfler slutna enklaver som lever efter egna värderingar och sedvänjor. Beskyddarverksamhet av maffian var något vi inte hade för 40 år sedan. Man vågade gå till polisen om någon jävlades, det vågar man inte idag. Jag skäms över hur dåligt vi skyddar svenska skolflickor.

Jag tror inte jag personligen blir tvingad till något. Ingen har gett uttryck för det. jag talar om Sverige och dess samhällen. Jag är inte det minsta xenofobisk och har inte gett uttryck för det.

Jag har påtalat hur starkt negativ invandringen har påverkat mitt land och mitt samhälle. Kasta i9nte in halmgubbar om att jag skulle känna skräck för invandrare! Jag odde för fan 12 år vid möllan, jag har rest över världen, bott utomlands.

Skippa dina fördomar, alla dina halmgubbar och möt mig i sak!

Jag ser ingen speciellt negativ utveckling.
Men det beror på att jag inte anser att div. kriminalitet ex gängskjutningar, MC kulturer, eller för den delen bli anhängare till nån extremideologi som ex. IS eller BSS skulle komma från div. invandrares kulturer, utan fenomen som dyker upp iom socio-ekonomiska problem OAVSETT vilken kultur man pratar om.
När unga män inte får känna tillhörighet eller framtidshopp så tar de till våld. Det är något gemensamt för alla mänskliga kulturer över hela planeten.

Det är absolut problematisk och inte friktionsfritt när olika kulturer ska samsas på samma plats, men, det är numera med världens överbefolkning och ökade klimatkriser något nödvändigt, och det låter dig absolut göras om människor slutar vara så förbannat rädda.

På 20 talet så var skräcken horderna av fattiga arbeyarklassmän i städerna som ställde till skit. Idag är det invandrarkillarna. Båda har samma orsaker. Och det är dessa som man måste ta tag i och inte att köra ut andra kulturer.
Citera
2021-01-25, 18:14
Medlem
Citat:
Men det beror på att jag inte anser att div. kriminalitet ex gängskjutningar, MC kulturer, eller för den delen bli anhängare till nån extremideologi som ex. IS eller BSS skulle komma från div. invandrares kulturer, utan fenomen som dyker upp iom socio-ekonomiska problem OAVSETT vilken kultur man pratar om.
När unga män inte får känna tillhörighet eller framtidshopp så tar de till våld. Det är något gemensamt för alla mänskliga kulturer över hela planeten.

Det är absolut problematisk och inte friktionsfritt när olika kulturer ska samsas på samma plats, men, det är numera med världens överbefolkning och ökade klimatkriser något nödvändigt, och det låter dig absolut göras om människor slutar vara så förbannat rädda.

På 20 talet så var skräcken horderna av fattiga arbeyarklassmän i städerna som ställde till skit. Idag är det invandrarkillarna. Båda har samma orsaker. Och det är dessa som man måste ta tag i och inte att köra ut andra kulturer.

Jo, det var ju samma förr... det var en massa bombningar och skjutande med AK47 på 20-talet. I Chicago, men det var det fan inte här! Du tror arbetarklassen gick till angrepp mot brandförsvaret?? Är du helt verklighetsfrånvänd och historielös? Tror du vi hade en maffia som sysslade med beskydd mot lokala butiker i Sverige????

Du fick en massa exempel, men du pratar om annat. Jag har inte nämnt en tilltagande ligism även om den tilltagit sedan jag var barn. Jag är inte 100 år gammal.

Nej, immigrationen är inte nödvändig, och det är inte heller från de mest överbefolkade områdena de kommer.

Lösningen på de globala hållbarhetsutmaningarna kan inte ligga i att vi proletariserar och försvagar vårt eget samhälle. Vi måste bistå med lösningar, vi kan inte själva vara problemet. Man sprider inte sjukdomen till friska delar om man har det minsta vett i huvudet.
Det vi ser är resultatet av en havererad dogmatisk politik som vägrar se problem.

Men okej, du inser v i skickat tillbaka Sverige 100 år i tiden i alla fall...
Citera
2021-01-25, 18:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Socio-ekonomiska problem bildas ni i enorm omfattning när kulturer med en enorm skillnad i förmåga att producera varor/tjänster av värde och att få deras barn att utbilda sig lever sida vid sida.

Japan, som inte tagit in miljontals analfabeter från Somalia eller Afghanistan har nu inte sådana socioekonomiska problem.

Socioekonomsika problem av enorm magnitud bildas alltså utav just invandring av lågkvalificerade invandrare och inte tvärtom. Tar vi in högutbildade kineser eller indier (vilket vi faktiskt gör) skapas inga socioekonomiska problem.

Singapore lever väldigt arbetsflitiga indier och hankineser sida vid sida utan att det skapar stora problem, då båda grupperna har en kultur med vördnat till utbildning och båda är väldigt arbetsvilliga och har inte krigiska tendenser (som muslimer).

Socioekonomiska effekter måste skapas när du tar in folk som inte saknar förmåga att skapa värde åt ekonomin (som extremfallet somalier), det är en deterministisk orsak och verkan, och inte ens Världens högsta skatter och 25 tusen kr i månaden till somaliska mamman med 5 barn kan få bort konsekvenserna av att kulturen inte kan producera tjänster av värde (barnen blir inte heller utbildade i svensk skola då föräldrarna är analfabeter som inte eldar på ungarna att utbilda sig).
Citera
2021-01-25, 18:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du repeterar samma gamla mantra dag in och ut, kulturer klumpas ihop som patriarkala med samma tendenser vart man än reser i Världen. Varesig vi går tillbaka till vikingatiden eller kristna medeltiden i Sverige har dock kvinnor haft mycket mer makt över sitt öde än kvinnor i Afghanistan har det, där de inte ens får synnas i det offentliga!

En man som slår sin fru blir utfryst av andra svenska män, medan i muslimsk kultur så står till och med imamen i hans sida, det har aldrig funnits någon etisk riktlinje i svensk kultur att en man ska slå sin kvinna, olikt inom islam där koranen faktiskt förordar det. Alla brott som kan utföras av en människa kommer utföras hur stor tabu det än är kring brotten, pedofiler finns i alla kulturer exempelvis, men få kulturer visar acceptans inför pedofili som i Afghanistan (tvärtom är de flesta kulturer extremt hårda i sin straff mot pedofiler och de nästan upphör räknas som en människa värd någon sympati). Så det är enorm skillnad på Anders Eklund som utför sin brott mot alla samhällets normer, och en bys alla män som samlas ihop för att se på små pojkar strippa inför dem, enligt afghanska kulturens normer.

Och alla kulturer har vid ett visst stadie gift bort 13-åringar, det har man gjort sedan vi var jägarsamhällen, och vår definition av vad som räknas som vuxen har ändrats med tiden då det blivit mer komplext än att man menstruerar och att flickor börjar bli fertila sexuellt.

Skulle absolut inte säga dock att afghanistans acceptans av ren pedofili är något som accepterats av alla äldre kulturer, det är något specifikt afghanskt som de inte ens delar med övriga muslimska länder (speciellt pojkvåldtäkt). I andra muslimska länder är dock giftemål av småflickor som inte ens menstruerat något som är acceptabelt och detta har inte ens varit praktiserad i ens uråldriga jägarsamhällen.

Det finns ENORM skillnad på en 13-åring och en 9-åring, mycket större skillnad än mellan en 13-åring och en 18-åring.

Nu skjuter våldtäkt av pojkar upp till höjden i Sverige tack vare afghanerna, men visst ska det vara ok så länge vi får in drakflygning.
Du glömmer de gamla grekerna. unga pojkar var godis för överklassen.

Vem fan påstår att afganska män är välkomna att våldta.?
Drakflyg är en trevlig sed.
Citera
2021-01-25, 18:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jo, det var ju samma förr... det var en massa bombningar och skjutande med AK47 på 20-talet. I Chicago, men det var det fan inte här! Du tror arbetarklassen gick till angrepp mot brandförsvaret?? Är du helt verklighetsfrånvänd och historielös? Tror du vi hade en maffia som sysslade med beskydd mot lokala butiker i Sverige????

Du fick en massa exempel, men du pratar om annat. Jag har inte nämnt en tilltagande ligism även om den tilltagit sedan jag var barn. Jag är inte 100 år gammal.

Nej, immigrationen är inte nödvändig, och det är inte heller från de mest överbefolkade områdena de kommer.

Lösningen på de globala hållbarhetsutmaningarna kan inte ligga i att vi proletariserar och försvagar vårt eget samhälle. Vi måste bistå med lösningar, vi kan inte själva vara problemet. Man sprider inte sjukdomen till friska delar om man har det minsta vett i huvudet.
Det vi ser är resultatet av en havererad dogmatisk politik som vägrar se problem.

Men okej, du inser v i skickat tillbaka Sverige 100 år i tiden i alla fall...

Historielöst relativiserande av mångkultursromantiker:

Kvinnor bar sjal för att skydda sig mot vinden i 1800-talets Sverige=påtvingad slöja.

Några svenska män slår sina fruar=religiöst motiverad norm att muslimska mannen ska slå sin kvinna ifall hon är olydig

Arbetarklassens fyllebråk i 20-talet=kriminella maffian som äger stadsdelar, bombar restauranger som inte betalar avgift, mördar vittnen och nästlat sig in i svenska statliga verk för att få ut bidrag.

Kristna nobla gifte ibland sina döttrar när de var 13 av strategiska skäl i medeltiden=pojkvåldtäkt som afghansk kulturell norm och 9-åriga flickor som gifts bort likt idealet som profeten satte upp.
Citera
2021-01-25, 18:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

glöm inte raggare och mods, för att inte tala om jazzens förödande effekt på samhället.
Alice Babs ställde till det ordentlig med scatsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in