Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Vad talar du om för halmgubbar nu?
Du är säkert mycket väl medveten om att delar av samhället bekänner sig till salafistisk islam, salafister och wahabbister finansierar våra svenska moskeér.
Du är mycket väl medveten om att kommunalt finansierad äktenskapsrådgivning utgår från muslimsk lag (sharia) och tillåter t ex hustrumisshandel så länge det inte blir permanenta skador och märken.
Det är enligt ditt synsätt svenskar som gör detta. således är det idag en del av Sveriges och svensk (mång)kultur.
Är de svenskar eller inte?? Svara bara på den frågan!
Nu skiljer du på svenskar och invandrande muslimer på ett rasistiskt sätt. Du har bytt till SDs synsätt, fy på dig.
Du kan ju inte hoppa runt så där, stå för din åsikt och vänd inte kappan efter vinden!
Jag pratar om någons skräck för att tvingas anamma hela afghansk kultur bara för att vi nu ev. tar åt oss en draktradition i majoritetssamhället precis som vi anammat ex. Haloween.
Sverige ÄR en mångkultur och har så gott som alltid varit det. Samisk kultur ex har existerat parallellt med majoritetskulturen.
Har Sverige gått under för att samerna har firat sina högtider, levt i sin kultur, haft sina renar ex?
Svar nej. Vi har inte ens alla behövt börjat jojka bara för att vi haft med jojk på melodifestivalen.
Andra kulturer är inget farligt.
Och andras kulturer är inget tvång bara för att man lever granne med det. Det går utmärkt samexistera under samma rättstat och plocka lite vad man nu kan tänkas upptäcka för bra saker ivarandras kulturer. Jag gillar ex renskav och äger en vacker samisk kniv som jag använder.
DET vara vi pratade om.
Afghaner som har fått svenskt medborgarskap är svenskar. De behöver anamma den svenska lagen, där får man ex inte mörda sin dotter, om hon haft pojkvän, eller tvångsgifta bort sina barn eller ha småpojkar dom sexslavar bara för att de tillhör DN annan etnisk grupp.
Men man får absolut fortsätta tro på sin religion och leva efter sin kulturs olika traditioner så länge de funkar med svensk lag.