2020-12-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Åhh verkligen? häradsbetäckaren har inget val?

Det går inte få bort häradsbetäckare via att just kritisera häradsbeteckarens val att knulla med allt han ser i sitt "härad"?

nej horan staffades....horkarlen fick löpa oftast. Fanns inga regler om att horkarlar skulle bära speciella kläder, skambeläggas eller sättas på spinnhus eller ställas i samhällets skamvrå.

Horkarl är ett ord som nästan inte används....hora däremot!!! jösses du. Det får typ varenda tjej höra x antal ggr genom sitt liv.

Häradsbetäckaren har sitt eget val, det är inte alla mäns val. Du kan inte klandra andra män för att häradsbetäckare existerar.

Ja, ordet hora har blivit frekvent använt igen. Det användes mycket mer sällan för 30-40 år sedan. Vi har fått en mer patriarkal ungdomskultur. Man kan undra varför?

Kvinnor accepterar häradsbetäckaren, till och med uppskattar honom. Det kan du inte heller klandra männen för. Så du hugger på män på något de saknar inflytande över. Det är dock en man andra män inte tar till sin familj. Han är ganska ensam, den där killen.

Jag tror dock att man genom att ändra på spelplanen kan få nya beteenden. T ex genom obl faderskapstest. Men det vill du inte veta av.
Citera
2020-12-05, 13:47
Medlem
piceas avatar
Citat:
och det säkerställer du via att ha koll på att du var ensam om kvinnan 9 månader före förlossningen.

Män behöver alltså inte säkerställa att kvinnan inte varit i närheten av någon annan mans kuk för 5 år sen.... om det skapades tt barn då så well....du lär inte missat det barnets existens direkt.

allright?

Oskuldsnormen är fullständigt trams, anno 2020, med både faderskapstest, preventivmedel och en kunskap om att jooo kvinnor är också människor och sex tillhör ett av de mänskliga basbehoven. rejält irrationellt alltså.

Men? Vi kanske ska införa oskuldstester på män?

Vilken kvinna vill ingå äktenskap med en slampa till man som sen visar sig ha 17 ungar på stan som han måste försörja?
Och hur "förbrukad" är inte en kuk som varit i närheten av en andra kvinnors underliv? Usch! vad äckligt.

Ska vi omvandla våra normer åt det hållet som omväxling?

Du hade ju fått samma resultat om du fokuserar dig på män, låser in, kontrollerar, förbjuder dem ha sex utanför äktenskapet, hade tom varit smartare strategi med tanke på att deras incitament för att kontrollera sin sexualitet är mindre än kvinnors, och de som kön sett har mer skadlig, för andra sexualitet.
men, inte lika "kul", eller hur?

Kvinnor väljer redan bort män som har en sexualhistoria de inte gillar. Hade alla kvinnor accepterat att ha en relation med en man som tagit emot mängder av penisar i sina kroppsöppningar? Vissa hade kanske accepterat, medan för andra kvinnor hade det varit helt oacceptabelt.
Citera
2020-12-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Häradsbetäckaren har sitt eget val, det är inte alla mäns val. Du kan inte klandra andra män för att häradsbetäckare existerar.

Ja, ordet hora har blivit frekvent använt igen. Det användes mycket mer sällan för 30-40 år sedan. Vi har fått en mer patriarkal ungdomskultur. Man kan undra varför?

Kvinnor accepterar häradsbetäckaren, till och med uppskattar honom. Det kan du inte heller klandra männen för. Så du hugger på män på något de saknar inflytande över. Det är dock en man andra män inte tar till sin familj. Han är ganska ensam, den där killen.

Jag tror dock att man genom att ändra på spelplanen kan få nya beteenden. T ex genom obl faderskapstest. Men det vill du inte veta av.
nej men tydligen så kan du klandra kivnnor? för att de existerar? Märkligt resonemang hörredu.

Konservatismen är på tillbakamarsch....och med den rasism extremnationalism och misogyni.

Kivnnor accepterar inte alls en häradsbetäckare....sluta larva dig.
men kivnnor, precis som män, vill ha bra sex och lite äventyr i livet....och därför så ligger en del kivnnor med män vare sig dessa nu är häradsbetäckare eller inte. precis, för övrigt som män ligger med kivnnor, vare sig dessa nu är motsvarigheten till häradsbetäckaren eller prostituerade elelr ex. sexlavar eller dylikt

men så klart....allt är ju kvinnors fel ändå.

Alla män kan ta ett faderskapstest om de vill....jag är bara emot onödigt slöseri med skattepengar.
Citera
2020-12-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picea
Kvinnor väljer redan bort män som har en sexualhistoria de inte gillar. Hade alla kvinnor accepterat att ha en relation med en man som tagit emot mängder av penisar i sina kroppsöppningar? Vissa hade kanske accepterat, medan för andra kvinnor hade det varit helt oacceptabelt.

eh?

Tror inte så många kivnnor faktiskt har problem med en partner som är bi.

Är helt din fantaisvärld faktiskt, håll den för dig själv tack.
Citera
2020-12-05, 13:58
Medlem
Citat:
nej men tydligen så kan du klandra kivnnor? för att de existerar? Märkligt resonemang hörredu.

Konservatismen är på tillbakamarsch....och med den rasism extremnationalism och misogyni.

Kivnnor accepterar inte alls en häradsbetäckare....sluta larva dig.
men kivnnor, precis som män, vill ha bra sex och lite äventyr i livet....och därför så ligger en del kivnnor med män vare sig dessa nu är häradsbetäckare eller inte. precis, för övrigt som män ligger med kivnnor, vare sig dessa nu är motsvarigheten till häradsbetäckaren eller prostituerade elelr ex. sexlavar eller dylikt

men så klart....allt är ju kvinnors fel ändå.

Alla män kan ta ett faderskapstest om de vill....jag är bara emot onödigt slöseri med skattepengar.

Klandrar jag kvinnor för att de existerar? Du har slängt in mången halmgubbe i dina dagar men denna var något i hästväg. Halmhäst.

Kvinnor skapar häradsbetäckaren. Utan villiga kvinnor, ingen häradsbetäckare.

Onödigt slöseri med skattepengar... och nej, det är inte så lätt det där. Inte utan att riskera sin relation om man hade fel.
Citera
2020-12-05, 13:58
Medlem
piceas avatar
Citat:
eh?

Tror inte så många kivnnor faktiskt har problem med en partner som är bi.

Är helt din fantaisvärld faktiskt, håll den för dig själv tack.

”Researchers have previously found 81 per cent of women would not consider dating a bisexual man.”

https://www.cosmopolitan.com/uk/love-sex/relationships/a27407125/bisexual-men-dating/
Citera
2020-12-05, 14:15
Medlem
Citat:
Klandrar jag kvinnor för att de existerar? Du har slängt in mången halmgubbe i dina dagar men denna var något i hästväg. Halmhäst.

Kvinnor skapar häradsbetäckaren. Utan villiga kvinnor, ingen häradsbetäckare.

Onödigt slöseri med skattepengar... och nej, det är inte så lätt det där. Inte utan att riskera sin relation om man hade fel.
Du skrev:

"Det är ju kvinnorna som väljer att ligga med honom, det är kvinnornas val. Vill du få bort häradsbetäckaren så är det kvinnliga attityder du har att jobba med.
"

samt nu;

"Kvinnor skapar häradsbetäckaren. Utan villiga kvinnor, ingen häradsbetäckare."

det kallar jag att klandra kvinnor för att häradsbetäckare existerar ja.

Motsvarigheten är ju att klandra män för att ex. promiskuösa kvinnor existerar...
så förklara igen varför man inte ska jobba på att få män att sluta knulla med kvinnor utanför äktenskapet igen?? utan villiga knullande män, inga "horor"eller "icek oskulder" för män att gifta sig med...

Så ja, tänk och kritisera konsekvent tack.
Senast redigerad av Merapi 2020-12-05 kl. 14:18.
Citera
2020-12-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picea
”Researchers have previously found 81 per cent of women would not consider dating a bisexual man.”

https://www.cosmopolitan.com/uk/love-sex/relationships/a27407125/bisexual-men-dating/
Låt mig gissa ytterligare en gravt vinklad studie där målet med studien ( att göra ner manlig homosexualitet) styr hela studien.
Citera
2020-12-05, 14:20
Medlem
Citat:
Du skrev:

"Det är ju kvinnorna som väljer att ligga med honom, det är kvinnornas val. Vill du få bort häradsbetäckaren så är det kvinnliga attityder du har att jobba med.
"

samt nu;

"Kvinnor skapar häradsbetäckaren. Utan villiga kvinnor, ingen häradsbetäckare."

det kallar jag att klandra kvinnor för att häradsbetäckare existerar ja.

Motsvarigheten är ju att klandra män för att ex. promiskuösa kvinnor existerar...
så förklara igen varför man inte ska jobba på att få män att sluta knulla med kvinnor utanför äktenskapet igen?? utan villiga knullande män, inga "horor"eller "icek oskulder" för män att gifta sig med...

Så ja, tänk och kritisera konsekvent tack.

Ja, det är kvinnorna som skapar häradsbetäckaren. Vad har det med existens att göra?

Män tycker ju han är hjälte, så på vilket sätt klandrar jag kvinnorna.

Du är så jävla snurrig i huvudet att det inte är klokt.
Citera
2020-12-05, 14:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag tycker nog de parter som ingår har rätt avgöra vad som fungerar eller inte, och inte du, nån kyrka eller koservativ ideologi.

Så enkelt är det inte. I familjen ingå även eventuella barn och familjen ingår i sin tur i ett samhälle. Det är fler än enbart de vuxna som inledningsvis ingår relationen som den angår.

Citat:
Och fungera på samhällsnivå det gör alla konstellationer som producerar välmående och trygga ungar.

Och det skulle jag hävda att många heterosexuella äktenskap ex. inte gör, så varför ska vi prioritera just dem?

Homorelationer producerar inga ungar alls - hur vill Du göra med dem?

Heterosexuella relationer är de enda som producerar barn och äktenskap är den stabilaste heterosexuella relation vi känner, så därför.

Citat:
och jag påstår att i samhällen där ex. halva den manliga befolkningen slaktas i nått krig, och ex. kivnnor inte klarar att ensamma dra upp barn eller....leva i celibat resten av sina liv, så är polygami och ex. lesbiska förhållanden eller storfamiljer eller vänner lever ihop odh delar barn you name it....bra lösningar.

Allt som lösere människors problem är lösningar.

Så, nödlösningar i katastrofsituationer betraktar Du som "bra lösningar"? Vi noterar detta.

Citat:
Och just för att vi idag fattar att nääää människor kommer nu inte stöpta i någon fykantiga uvmodell som är samma överallt, utan vi är lite olika....ex. nu homosexuella, eller vill leva polyamoröst eller dylikt.. så bör de få leva så, så länge andra inte tvingas eller skadas.

Ditt ideal är att tvinga kvinnor......och tom skapa strukturer där poängen är att kivnnor ska tvingas och skadas..

Rätt äckligt om du frågar mig.

Du bortser bekvämt igen från barnen och deras rätt och behov.

Citat:
Jo de tär nytt.....människan har levt ca 200 000 år. Kärnfamiljen är kanske 10 000 år gammalt
Tittar du på familjebildningar ex. i hur man begravt människor i de första mänskliga civilisationerna
ex. gamla mesopotamien så stämmer inte någon kärnfamilj med DNA.

och...precis med samma argument så går de tinte hävda att den homosexuella eller polygama eller storfamilj eller helt öppna relationer där alla tar hand om allas ungar what ever heller itne skulel fungera.

Du har alla möjliga lösningar på detta genom den mänskliga historien, de flesta betydlgit mer långvariga och äldre än den heterosexuella lilla kärnfamiljen.

Jag är övertygad om att idealet var man-kvinna-relation även i samhällen där detta ännu inte var möjligt för mer än några få. Det är resultatet av mänsklig utveckling som gjort att ideal oh verklighet kunnat närma sig varandra. Det tycks som att Du idylliserar en stenålderstillvaro som var allt annat än trivsam för det stora flertalet.
Citera
2020-12-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ja, det är kvinnorna som skapar häradsbetäckaren. Vad har det med existens att göra?

Män tycker ju han är hjälte, så på vilket sätt klandrar jag kvinnorna.

Du är så jävla snurrig i huvudet att det inte är klokt.
med ovan inlägg så är ju snurrigheten uppenbart din.
Citera
2020-12-05, 14:44
Medlem
piceas avatar
Citat:
Låt mig gissa ytterligare en gravt vinklad studie där målet med studien ( att göra ner manlig homosexualitet) styr hela studien.

Om du läser istället för att gissa kanske du lär dig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in