2020-11-28, 00:06
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSearch
Enligt Bibeln, som jag tror på, så kommer den sista tiden att präglas av en världsreligion som alla kommer att tillhöra med en världsledare som är känd som antikrist.
Jamen se, det är ju lilla jag det >> NT-CryS:t - men vår sak bli vi för oss!

Det där med märket är ju redan här och är chippet i kontokorten man handlar med och det med pannan är ju smartphonen.

Inget att oroa sig för då "världsreligionen" är altruismen det goda VI:et där varje jag blir till ETT vi värt namnet och vi blir allsmäktiga dvs ETT med Gud (det goda). Märket kvittar vi oss med eftersom det altruistiska världsomspännande riket (Guds Rike) kommer att vara monetärfritt.

Jo dina reflektioner är helt i sin ordning gjorda! Bra postat!

Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Var hittar du det om en världsreligion?
HÄR:
Yeah, after all, the real life of mankind will finally start at last. No religion at all, the very best for all, at all times. All the way to the great fulfillment for ever and in eternity. >AMEN<
Senast redigerad av returx 2020-11-28 kl. 00:21.
2020-11-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Var hittar du det om en världsreligion?
Uppenbarelseboken 17
Med kvinnor i kristna eskatologiska syner avses församlingar eller kyrkor.
En sköka betyder att det är en falsk kyrka.
Verserna 3-6 beskriver denna kyrka och i verserna 7-18 förklarar ängeln vilken den är.
Nämligen:
9 Här krävs ett sinne med vishet: de sju huvudena är sju berg som kvinnan sitter på. De är också sju kungar.
10 Fem har fallit, en är, och en har inte kommit än. Och när han kommer ska han bara bli kvar en kort tid.
11 Vilddjuret som var och inte är, han är själv den åttonde men hör till de sju, och han går mot fördärvet.

Med sju huvuden avses riken med nämnvärda kungar och regenter i olika tider.
"Fem har fallit" betyder att fem riken har redan passerat.
"en är" betyder den sittande regimen.
"en har inte kommit än" det är då antikrist som kommer och han kommer bara regera en kortare tid.

De sju berg som kvinnan sitter på är Rom och kvinnan är då själva kyrkan. Det ser ut att vara Romerska Katolska Kyrkan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_hills_of_Rome

Det som talar för att det blir en falsk kyrka med en falsk profet (Påven enligt många) är t.ex. från
Uppenbarelseboken 13:11-15
11 Och jag såg ett annat vilddjur komma upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake.
12 Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret vars dödliga sår hade blivit läkt.
13 Det gör stora tecken och får till och med eld att falla från himlen ner på jorden i människornas åsyn.
14 Genom tecknen det fått makt att göra inför vilddjuret förleder det jordens invånare. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret som har ett sår från ett svärd men lever igen.
15 Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild.

Så denne falske profet får jordens invånare att tillbe antikrist.

Citat:
Ursprungligen postat av returx
Det där med märket är ju redan här och är chippet i kontokorten man handlar med och det med pannan är ju smartphonen.
Nja... det skall vara vara ett märke i handen eller pannan som är relaterat till handel, förmodligen delvis ett digitalt id. Exakt hur tekniken kommer se ut eller fungera i detalj vet vi inte annat än att det är handen eller pannan och att det krävs för att man skall kunna köpa och sälja.

Uppenbarelseboken 13:16-18
16 Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen eller pannan,
17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal.
18 Här krävs vishet. Den som har förstånd ska räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal. Och dess tal är 666.

Den teknik vi har idag är en utveckling av det som kommer.
Chip i handen vet vi ju att det är en realitet och det finns massor av artiklar om det:
https://www.youtube.com/watch?v=qWVQR99bXt8

Chip i pannan tänker jag mest på neuralink i dagsläget:
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53956683
https://www.businessinsider.com/elon-musk-neuralink-brain-chip-put-in-human-within-year-2020-5?r=US&IR=T

Jag vill säga att ännu har inte det slutgiltiga märket kommit eftersom man t.ex. inte måste tillbe eller svära trohet mot någon eller skriva på att man gör det. När det kommer så är man helt körd om man tar det iaf.

Uppenbarelseboken 14:9-11
9 En tredje ängel följde dem och sade med stark röst: "Om någon tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket på sin panna eller hand,
10 då ska han själv få dricka av Guds vredes vin som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han ska plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet.
11 Röken från deras plåga stiger i evigheters evighet. De har ingen ro vare sig dag eller natt, de som tillber vilddjuret och dess bild och som tar emot märket med dess namn.
Senast redigerad av iSearch 2020-11-28 kl. 17:58.
2020-11-28, 18:59
Medlem
returxs avatar
Citat:
Nja... det skall vara vara ett märke i handen eller pannan som är relaterat till handel, förmodligen delvis ett digitalt id. Exakt hur tekniken kommer se ut eller fungera i detalj vet vi inte annat än att det är handen eller pannan och att det krävs för att man skall kunna köpa och sälja.
Ja du har ju kortet i handen väl. Det är så exakt det kan bli och smartphonen är ju din utökade hjärna world wide (pannan).

Citat:
18 Här krävs vishet. Den som har förstånd ska räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal. Och dess tal är 666.
Ok, jag har räknat på det och det står för "Ruter III" (3 vise männen *** - Lucy In The Sky With Diamond). Det 42:a kortet i kort.lek.en sorterad i följd 1-13 Klöver>Spader>Hjärter>Ruter. 12*52=624+42=666 >> alltså i 13:onde spelkortleken kort nr 42(!) = (Ruter III)

Värsta VISA hälsning från <<returX<<<

1) Klöver korset tron > 2) Spader (nervänt!) ankaret hoppet > 3) Hjärter Hjärtat Kärleken > 4) Ruter kuben/die (rutan = två tri-anglar(!) = Gud & Fan)
Citat:
Jag vill säga att ännu har inte det slutgiltiga märket kommit eftersom man t.ex. inte måste tillbe eller svära trohet mot någon eller skriva på att man gör det. När det kommer så är man helt körd om man tar det iaf.
Jodå, det är allt här. Vad gör du om inte precis det när du skriver under och betygar att du ska sköta dina konton som avtalat. Jo helt körd är du sen när du begynner låna med det.
Senast redigerad av returx 2020-11-28 kl. 19:15.
2020-12-02, 08:19
Medlem
Citat:

ID2020 kvalar in på microship. Läs gärna om The Great Reset där Klaus Schwab är ansiktet utåt för World Economic Forum.
2020-12-04, 14:04
Medlem
Söker personer som någorlunda förstår kopplingen mellan följande ord, namn, begrepp och påståenden, eller personer med seriösa tankar kring påstådd koppling. Skicka gärna PM om det är dig jag söker.

Svarta Döden spred sig ifrån Kina västerut till Europa, via Italien.
Bekant?
Nådde sitt klimax 1353, 666 år innan dagens parodi.

Bill Gates/Microsofts patent “WO2020060606”, a.k.a 2020-666 - “CRYPTOCURRENCY SYSTEM USING BODY ACTIVITY DATA”

2020 - 666 - 666 - 666 = 22

21 December 2020, vintersolståndet, Jupiter och Saturnus ‘Great Conjunction’.
'Cup of Christ'

“In the womb of the mother dwells the wisdom of the father."
Carl Jung

Nyckel till bibeln, m.m.:
123456 7 654321
ABCDEF G HIJKLM
NOPQRS T UVWXYZ

The board is set, the pieces are moving.

Hermes träd står åter i blom. Är du redo att plocka dess frukt?
2020-12-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
ID2020 kvalar in på microship. Läs gärna om The Great Reset där Klaus Schwab är ansiktet utåt för World Economic Forum.

Jo det är intressant. Det jag ser mest fram emot är Jesu andra tillkommelse. Men det återstår en del händelser innan det kommer att ske.

Om du är troende så vill jag bara varna dig för att ta ett märke (chip eller vad det nu kommer bli).
Tar du det är du helt körd. Sedan uppmuntrar jag dig till att utvärdera din status med Gud och be Honom om vägledning i tiderna som kommer framöver. När han är tillbaka är det liksom lite sent med det och kom ihåg parabeln om de 10 jungruna Matteus 25:1-13 och att 5 av dem kommer till himmelriket medans 5 inte gör det. Trots att alla 10 är troende.
Olja i lampan är viktigt vilket är samma sak som att ha den Helige Ande i sitt liv.

Har du något problem med din gudsrelation så vänd om, be Gud om förlåtelse och vänd dig ifrån det som är ont.

ID2020 eller inte, detta är planerat sedan lång tid tillbaka. Om Gud har satt igång maskineriet för sista tiden nu så finns det ingenting som kan stoppa det. Du kan bara arbeta på din egen frälsning.
När märket är ute så kan du direkt räkna ut alla som tagit det. De är helt uträknade i Guds ekonomi och de kommer att förfölja dig.
2020-12-04, 20:22
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plethone
Söker personer som någorlunda förstår kopplingen mellan följande ord, namn, begrepp och påståenden, eller personer med seriösa tankar kring påstådd koppling. Skicka gärna PM om det är dig jag söker.

Svarta Döden spred sig ifrån Kina västerut till Europa, via Italien.
Bekant?
Nådde sitt klimax 1353, 666 år innan dagens parodi.

Bill Gates/Microsofts patent “WO2020060606”, a.k.a 2020-666 - “CRYPTOCURRENCY SYSTEM USING BODY ACTIVITY DATA”

2020 - 666 - 666 - 666 = 22

21 December 2020, vintersolståndet, Jupiter och Saturnus ‘Great Conjunction’.
'Cup of Christ'

“In the womb of the mother dwells the wisdom of the father."
Carl Jung

Nyckel till bibeln, m.m.:
123456 7 654321
ABCDEF G HIJKLM
NOPQRS T UVWXYZ

The board is set, the pieces are moving.

Hermes träd står åter i blom. Är du redo att plocka dess frukt?
Intressant, en fantastisk observation och mycket glädjande att få detta från en för mig helt okänd person. Liknande uträkningar som jag själv har lagt ner en hel del tid på.

För det finns ett system som säger så mycket mer än vilken annan religion what so ever. Ett språk som förstås, och det läggs vikt vid, hos civilisationer i universum som ligger (långt) före oss i utveckling på alla plan.

En slags slumpens tidsmaskin som har en fantastisk precision - just in time.

Bibeln och i synnerhet NT är en romersk "bedrift" och bedrägeri. Det är min absoluta övertygelse. All annan religion har jag för liten kunskap om, för att mer konkret placera. Mer än att de också hör hemma på historiens skräphög.

Okey, du gudarnas budbärare som står solen så nära kurera oss mer än gärna!

förresten Bill Gates - Grindslanten på svenska

En sak till som jag av en ren händelse råkade få syn på: Det är ju Frank Zappas dödsdag idag 4/12 och han föddes 21/12 (vintersolståndet!) Ja nu kan ni som tvivlar se hur tillfälligheterna verkligen spelar in, eller hur? I'm The Slime
Senast redigerad av returx 2020-12-04 kl. 20:57.
2020-12-04, 20:28
Medlem
Citat:
Uppenbarelseboken 17
Med kvinnor i kristna eskatologiska syner avses församlingar eller kyrkor.
En sköka betyder att det är en falsk kyrka.
Verserna 3-6 beskriver denna kyrka och i verserna 7-18 förklarar ängeln vilken den är.
Nämligen:
9 Här krävs ett sinne med vishet: de sju huvudena är sju berg som kvinnan sitter på. De är också sju kungar.
10 Fem har fallit, en är, och en har inte kommit än. Och när han kommer ska han bara bli kvar en kort tid.
11 Vilddjuret som var och inte är, han är själv den åttonde men hör till de sju, och han går mot fördärvet.

Med sju huvuden avses riken med nämnvärda kungar och regenter i olika tider.
"Fem har fallit" betyder att fem riken har redan passerat.
"en är" betyder den sittande regimen.
"en har inte kommit än" det är då antikrist som kommer och han kommer bara regera en kortare tid.

De sju berg som kvinnan sitter på är Rom och kvinnan är då själva kyrkan. Det ser ut att vara Romerska Katolska Kyrkan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_hills_of_Rome

Det som talar för att det blir en falsk kyrka med en falsk profet (Påven enligt många) är t.ex. från
Uppenbarelseboken 13:11-15
11 Och jag såg ett annat vilddjur komma upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake.
12 Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret vars dödliga sår hade blivit läkt.
13 Det gör stora tecken och får till och med eld att falla från himlen ner på jorden i människornas åsyn.
14 Genom tecknen det fått makt att göra inför vilddjuret förleder det jordens invånare. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret som har ett sår från ett svärd men lever igen.
15 Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild.

Så denne falske profet får jordens invånare att tillbe antikrist.

Uppenbarelseboken 13:16-18
16 Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen eller pannan,
17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal.

Den teknik vi har idag är en utveckling av det som kommer.
Chip i handen vet vi ju att det är en realitet och det finns massor av artiklar om det:
https://www.youtube.com/watch?v=qWVQR99bXt8

Chip i pannan tänker jag mest på neuralink i dagsläget:
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53956683
https://www.businessinsider.com/elon-musk-neuralink-brain-chip-put-in-human-within-year-2020-5?r=US&IR=T

Uppenbarelseboken 14:9-11
9 En tredje ängel följde dem och sade med stark röst: "Om någon tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket på sin panna eller hand,
10 då ska han själv få dricka av Guds vredes vin som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han ska plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet.
11 Röken från deras plåga stiger i evigheters evighet. De har ingen ro vare sig dag eller natt, de som tillber vilddjuret och dess bild och som tar emot märket med dess namn.
En liten hake, jag har inte sagda märke och jag betalar aldrig med kort, den jämförelsen haltar betydligt.
2020-12-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Intressant, en fantastisk observation och mycket glädjande att få detta från en för mig helt okänd person. Liknande uträkningar som jag själv har lagt ner en hel del tid på.

För det finns ett system som säger så mycket mer än vilken annan religion what so ever. Ett språk som förstås, och det läggs vikt vid, hos civilisationer i universum som ligger (långt) före oss i utveckling på alla plan.

En slags slumpens tidsmaskin som har en fantastisk precision - just in time.

Bibeln och i synnerhet NT är en romersk "bedrift" och bedrägeri. Det är min absoluta övertygelse. All annan religion har jag för liten kunskap om, för att mer konkret placera. Mer än att de också hör hemma på historiens skräphög.

Okey, du gudarnas budbärare som står solen så nära kurera oss mer än gärna!

förresten Bill Gates - Grindslanten på svenska

En sak till som jag av en ren händelse råkade få syn på: Det är ju Frank Zappas dödsdag idag 4/12 och han föddes 21/12 (vintersolståndet!) Ja nu kan ni som tvivlar se hur tillfälligheterna verkligen spelar in, eller hur? I'm The Slime

Underligt, jag går i liknande tankar. Dels har vi Susan Sarandon som är född 4/10 (kanelbullens dag) och åt på McDonalds för första gången den 18 april (påskafton det året) flera år senare.
Därefter har vi som ett udda exempel min släkting som köpte en Hyundai runt 1985 och hela 10 år senare valde hans syskon exakt samma bilmärke.

Livet är underligt, men om man letar efter trådarna som får allt att hänga ihop så finns de rakt framför ögonen.
2020-12-04, 23:29
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Underligt, jag går i liknande tankar. Dels har vi Susan Sarandon som är född 4/10 (kanelbullens dag) och åt på McDonalds för första gången den 18 april (påskafton det året) flera år senare.
Därefter har vi som ett udda exempel min släkting som köpte en Hyundai runt 1985 och hela 10 år senare valde hans syskon exakt samma bilmärke.

Livet är underligt, men om man letar efter trådarna som får allt att hänga ihop så finns de rakt framför ögonen.
Got you perfectly well there at the dead mans party
2020-12-05, 00:10
Medlem
Citat:
Jo det är intressant. Det jag ser mest fram emot är Jesu andra tillkommelse. Men det återstår en del händelser innan det kommer att ske.

Om du är troende så vill jag bara varna dig för att ta ett märke (chip eller vad det nu kommer bli).
Tar du det är du helt körd. Sedan uppmuntrar jag dig till att utvärdera din status med Gud och be Honom om vägledning i tiderna som kommer framöver. När han är tillbaka är det liksom lite sent med det och kom ihåg parabeln om de 10 jungruna Matteus 25:1-13 och att 5 av dem kommer till himmelriket medans 5 inte gör det. Trots att alla 10 är troende.
Olja i lampan är viktigt vilket är samma sak som att ha den Helige Ande i sitt liv.

Har du något problem med din gudsrelation så vänd om, be Gud om förlåtelse och vänd dig ifrån det som är ont.

ID2020 eller inte, detta är planerat sedan lång tid tillbaka. Om Gud har satt igång maskineriet för sista tiden nu så finns det ingenting som kan stoppa det. Du kan bara arbeta på din egen frälsning.
När märket är ute så kan du direkt räkna ut alla som tagit det. De är helt uträknade i Guds ekonomi och de kommer att förfölja dig.

Tack för dina ord!
Jag är troende, och mer än jag någonsin varit. Det har hänt otroligt underliga saker i mitt liv de senaste 5-7 åren, och det är som om jag blivit omledd på vägen för jag vet att det kommer svåra år framöver, och självklart kommer jag absolut inte tillåta något idchip eller vaccin heller för den delen.

Vi lever verkligen i elfte timmen, och jag försöker verkligen få nära och kära, vänner och andra att söka sig till Gud och frälsning- jag vet inte ens om jag gör det rätt, jag har aldrig varit någon som direkt gått till kyrkan förutom ett par gånger per år. Jag vet inte ens om jag är frälst, men jag måste bara lita på att Gud vet vad mitt hjärta vill.
Och jag tvekar inte på att Gud finns, jag får tecken dagligen genom olika saker. Det dinglar ner små fjädrar från taket nästan varje dag nu, finns ingen tillstymmelse av dun i det rummet det sker i. Jag får reda på vad som kommer hända långt i förväg, som varningar och allt har slagit in så att säga. Och ja, Bibeln äger svaren till mycket.

Vad ska du själv göra? På vilket sätt tror du förföljelsen kommer ske? Andligt eller fysiskt, eller både och?
2020-12-05, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Tack för dina ord!
Jag är troende, och mer än jag någonsin varit. Det har hänt otroligt underliga saker i mitt liv de senaste 5-7 åren, och det är som om jag blivit omledd på vägen för jag vet att det kommer svåra år framöver, och självklart kommer jag absolut inte tillåta något idchip eller vaccin heller för den delen.

Vi lever verkligen i elfte timmen, och jag försöker verkligen få nära och kära, vänner och andra att söka sig till Gud och frälsning- jag vet inte ens om jag gör det rätt, jag har aldrig varit någon som direkt gått till kyrkan förutom ett par gånger per år. Jag vet inte ens om jag är frälst, men jag måste bara lita på att Gud vet vad mitt hjärta vill.
Och jag tvekar inte på att Gud finns, jag får tecken dagligen genom olika saker. Det dinglar ner små fjädrar från taket nästan varje dag nu, finns ingen tillstymmelse av dun i det rummet det sker i. Jag får reda på vad som kommer hända långt i förväg, som varningar och allt har slagit in så att säga. Och ja, Bibeln äger svaren till mycket.

Vad ska du själv göra? På vilket sätt tror du förföljelsen kommer ske? Andligt eller fysiskt, eller både och?

Förföljelsen kommer först andligt där man kommer ombes att delta i den världsomspännande religionen som jag tror drivs av Påven. Gör inte det, man går förlorad om man gör det. Men till sist kommer förföljelsen att vara fysiskt konkret och dödligt verklig. Se t.ex. hur det är på många håll nu runt i världen, de flesta som förföljs är kristna. Folk kommer att hata alla som vägrar att ta märket, vare sig orsaken är att de är kristna eller om de av principskäl inte tar det, och de som gör så kommer bli lämnade åt sina öden. Se bara vad som hände med judar under andra världskriget och skala upp det till hela världen.

Vad vi skall göra i dagsläget är att på ett så ärligt sätt vi kan dela med oss av vår tro till vår omgivning för att hoppas på det bästa. Tänk igenom den kontext du är satt i och be om hjälp. Jag vill passa på och tipsa om att det är jul snart så då finns det utrymme för att ta upp vad du tror på med traditionen i ryggen och t.ex. knyta an till varför julen finns här.
Det är värdefullt även om du har en familj där alla är troende. Skulle det bli förkastat, var beredd på det, så är det ändå värt att dela med sig. Om du behöver kan jag skicka med några verser från Bibeln.

Jesus sade så här Joh 9:4-5:
4 Så länge dagen varar måste vi göra hans gärningar som har sänt mig. Natten kommer då ingen kan arbeta.
5 När jag är i världen är jag världens ljus.
Han talade då om sin egen framtid då han skulle bli gripen och dödad.
På samma sätt har det för kristna varit så då man av olika skäl inte kunnat arbeta för Guds rike, t.ex. svår sjukdom o.s.v.
På samma sätt kommer det med tidsålderns slut, och mycket talar för att vi nu snart är där. Märket är en sådan vändpunkt. När någon tar märket så är det 100% hopplöst och mörkret faller över jorden.
De enda man kan nå då är i så fall är folk som av t.ex. principskäl vägrar ta det, eller de som försöker klara sig utan märket så länge de orkar, men ändå inte är troende. De kommer inte vara många.
Jag skickar en hälsning uppåt för din skull. Ha det gott!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in