2020-12-13, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iSearch
Jo det är intressant. Det jag ser mest fram emot är Jesu andra tillkommelse. Men det återstår en del händelser innan det kommer att ske.

Om du är troende så vill jag bara varna dig för att ta ett märke (chip eller vad det nu kommer bli).
Tar du det är du helt körd. Sedan uppmuntrar jag dig till att utvärdera din status med Gud och be Honom om vägledning i tiderna som kommer framöver. När han är tillbaka är det liksom lite sent med det och kom ihåg parabeln om de 10 jungruna Matteus 25:1-13 och att 5 av dem kommer till himmelriket medans 5 inte gör det. Trots att alla 10 är troende.
Olja i lampan är viktigt vilket är samma sak som att ha den Helige Ande i sitt liv.

Har du något problem med din gudsrelation så vänd om, be Gud om förlåtelse och vänd dig ifrån det som är ont.

ID2020 eller inte, detta är planerat sedan lång tid tillbaka. Om Gud har satt igång maskineriet för sista tiden nu så finns det ingenting som kan stoppa det. Du kan bara arbeta på din egen frälsning.
När märket är ute så kan du direkt räkna ut alla som tagit det. De är helt uträknade i Guds ekonomi och de kommer att förfölja dig.
Kommer man bli räddad av Gud om man vägrar att chippa kroppen? Jag har tyvärr inte trott på Gud men jag har trott på en universal kraft som är på vår sida och jag inser att Bibeln är den rätta vägen. Men är den rätt för oss? Hjälper Bibeln oss om vi vägrar chippet?
2020-12-13, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Tack för dina ord!
Jag är troende, och mer än jag någonsin varit. Det har hänt otroligt underliga saker i mitt liv de senaste 5-7 åren, och det är som om jag blivit omledd på vägen för jag vet att det kommer svåra år framöver, och självklart kommer jag absolut inte tillåta något idchip eller vaccin heller för den delen.

Vi lever verkligen i elfte timmen, och jag försöker verkligen få nära och kära, vänner och andra att söka sig till Gud och frälsning- jag vet inte ens om jag gör det rätt, jag har aldrig varit någon som direkt gått till kyrkan förutom ett par gånger per år. Jag vet inte ens om jag är frälst, men jag måste bara lita på att Gud vet vad mitt hjärta vill.
Och jag tvekar inte på att Gud finns, jag får tecken dagligen genom olika saker. Det dinglar ner små fjädrar från taket nästan varje dag nu, finns ingen tillstymmelse av dun i det rummet det sker i. Jag får reda på vad som kommer hända långt i förväg, som varningar och allt har slagit in så att säga. Och ja, Bibeln äger svaren till mycket.

Vad ska du själv göra? På vilket sätt tror du förföljelsen kommer ske? Andligt eller fysiskt, eller både och?
Själv känner jag likadant som du gör. Otroligt likt, det är som att man har en svarta-lådan inom sig som kommunicerar med altets högsta skapare, Gud, som ger vägledning genom alla möjliga kommunikationskanaler, tankar, drömmar, metaforer och upplevelser. Gud vet och finns där.

Vad jag vill veta är hur vet vi att chippet inte är bra för oss? I boken 1984 som är någon form av satir på något verkligt är att i slutet av boken så skriver han "I love big brother". Hur vet vi att allt blir dåligt om vi gör som "de" säger? Varför har vi liksom misstankar mot att chippa våra kroppar?
2021-02-14, 19:36
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?
Det är vi människor själva som driver fram undergången, men den vedermöda som kommer innan slutet ska bli förkortad.

Om vi hade trott på Gud och levt efter budorden så skulle vi blivit varnade för att föra upp fossilt kol från underjorden. Nu är världsekonomin och jordens befolkning helt beroende av denna begränsade resurs, som kommer att föra jorden bort från det ishusklimat vilket är mänsklighetens biotop. Pandemier, översvämningar och skogsbränder är vad som blir allt värre fram till den dag då mörktet lägger sig över jorden, då solens ljus knappt längre kan skönjas.

Mycket tyder på att en astroid kommer att kollidera med jorden och förkorta tiden av den stora vedermödan.

Matteus 24:21-22, 29.
2021-02-17, 10:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Klimatkrisen påverkar vår framtidstro och unga inser idag att de nog inte har en framtid. Covid-19 belastar välfärdssamhället och driver fram en helt ohållbar spekulationsekonomi som ingen tror på men som vissa vill sko sig på. In i det sista.

Mina premiepensionsfonder ökar med nästan 10 % per månad -- vilket känns allt annat än tryggt. Jag går bara och väntar på att det inte längre kommer någon pension som vanligt, att det inte går att få ut sparade pengar från banken, att det inte längre finns varor i butikerna, att vatten inte längre kommer ur kranarna eller el ur strömuttaget.

Då måste många förstå och kunna sprida Jesus budskap i sin renaste form -- utan religiöst strunt och utan tanke på egennytta. För det kommer att bli en hemsk tid där de som inte tror på en god makt i en högre värld kommer att bli som panikslagna djur.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-02-17 kl. 10:48.
2021-03-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
I Upp 9 nämns ingen anledning till varför en tredjedel av människorna dödas genom tre plågor, så hur kan du tolka det till att det gäller kristna?

Tredjedelen står det även om i kapitel 8, inte bara kapitel 9.

Men du har rätt, det står inte tydligt att tredjedelen av jordens befolkning syftar på kristenheten. Uppenbarelseboken är symbolisk av en anledning, om det hade stått "kristenheten" så hade det inte varit symboliskt.

Men det är väl ganska slående att en tredjedel av jordens befolkning identifierar sig som kristna?
Sedan finns det massor med skriftställen som talar om dom falska kristna, människor som utger sig för att vara kristna, men är det inte i sina handlingar. Paulus talade om ett stort avfall som skulle ske, och Johannes upplevde det i sin tid, och därför skrev:

"Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. De har utgått från oss men hörde aldrig till oss. Ty om de hade hört till oss hade de stannat hos oss. Men det skulle avslöjas att ingen av dem hör till oss." (1 Joh 2:18-19 Bibel2000)

Denna avfallna kristendom har påverkat historien väldigt mycket, och då tänker jag inte i goda ordalag främst, jag tänker t.ex. på inkvisitionen, häxjakten o.s.v. 1:a/2:a världskriget där präster välsignade soldater i båda läger. Kristenheten har mycket blod på sina händer, och religionen överhuvudtaget beskrivs så i Uppenbarelseboken:

"I den staden fanns blodet från profeter och heliga och alla dem som har slaktats på jorden." (Upp 18:24 Bibel2000)

Men en tredjedel av jordens befolkning får en särskild dom, eftersom dom gör onda saker i Jesu namn:

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:21-23 Bibel2000)
2021-03-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Tredjedelen står det även om i kapitel 8, inte bara kapitel 9.

Men du har rätt, det står inte tydligt att tredjedelen av jordens befolkning syftar på kristenheten. Uppenbarelseboken är symbolisk av en anledning, om det hade stått "kristenheten" så hade det inte varit symboliskt.

Men det är väl ganska slående att en tredjedel av jordens befolkning identifierar sig som kristna?
Sedan finns det massor med skriftställen som talar om dom falska kristna, människor som utger sig för att vara kristna, men är det inte i sina handlingar. Paulus talade om ett stort avfall som skulle ske, och Johannes upplevde det i sin tid, och därför skrev:

"Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. De har utgått från oss men hörde aldrig till oss. Ty om de hade hört till oss hade de stannat hos oss. Men det skulle avslöjas att ingen av dem hör till oss." (1 Joh 2:18-19 Bibel2000)

Denna avfallna kristendom har påverkat historien väldigt mycket, och då tänker jag inte i goda ordalag främst, jag tänker t.ex. på inkvisitionen, häxjakten o.s.v. 1:a/2:a världskriget där präster välsignade soldater i båda läger. Kristenheten har mycket blod på sina händer, och religionen överhuvudtaget beskrivs så i Uppenbarelseboken:

"I den staden fanns blodet från profeter och heliga och alla dem som har slaktats på jorden." (Upp 18:24 Bibel2000)

Men en tredjedel av jordens befolkning får en särskild dom, eftersom dom gör onda saker i Jesu namn:

"Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:21-23 Bibel2000)
I Upp 8 nämns inga människor. Det handlar snarare om miljöförstöring. Om din teori stämmer skulle två tredjedelar av människorna bära Guds sigill. Judar, muslimer, hinduer, satanister osv. Tänkte du lite fel nu eller?
2021-03-13, 16:27
Medlem
Citat:
I Upp 8 nämns inga människor.

Som sagt symbolik, "jorden" i bibeln syftar ofta på människorna:

"Hela jorden hade samma språk och samma ord." (1 Mose 11:1 Bibel2000)

Citat:
Det handlar snarare om miljöförstöring.

Fast i den här versen är det tydligt att det handlar om människor:

"Och de fyra änglar som hade hållits redo för den timmen och den dagen och den månaden och det året släpptes loss för att döda en tredjedel av människorna." (Upp 9:15 Bibel2000)

Citat:
Om din teori stämmer skulle två tredjedelar av människorna bära Guds sigill. Judar, muslimer, hinduer, satanister osv. Tänkte du lite fel nu eller?

Vilket skriftställe?
2021-03-13, 17:10
Medlem
Citat:
Som sagt symbolik, "jorden" i bibeln syftar ofta på människorna:

"Hela jorden hade samma språk och samma ord." (1 Mose 11:1 Bibel2000)

Fast i den här versen är det tydligt att det handlar om människor:

"Och de fyra änglar som hade hållits redo för den timmen och den dagen och den månaden och det året släpptes loss för att döda en tredjedel av människorna." (Upp 9:15 Bibel2000)

Vilket skriftställe?
Ja, men du har inga bevis för att de är kristna. Det är bara önsketänkande för att du tror att Jehovas vittnen är de enda sanna kristna.

Om du menar att en tredjedel är kristna, då är två tredjedelar ateister judar, muslimer, satanister osv. Varför skulle de bara döda kristna och skona satanister? Är inte det falsk religion? Lite feltänkt tycker jag.
2021-03-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ja, men du har inga bevis för att de är kristna. Det är bara önsketänkande för att du tror att Jehovas vittnen är de enda sanna kristna.

Ok, har du bevis på att du är kristen?

Citat:
Om du menar att en tredjedel är kristna, då är två tredjedelar ateister judar, muslimer, satanister osv. Varför skulle de bara döda kristna och skona satanister? Är inte det falsk religion? Lite feltänkt tycker jag.

Som jag sade, så har Gud en speciell dom för falska kristna, men även andra falska religioner och makthavare kommer att få sin dom. I bibeln symboliseras makten med kungar och djur/odjur.

Och talande nog beskrivs religionen som en sköka som horat sig med makten:

"Och en av de sju änglarna som hade de sju skålarna kom och talade till mig och sade: »Kom, jag skall visa dig domen över den stora skökan som bor vid stora vatten. Henne har kungarna på jorden horat med, och jordens invånare har berusat sig med hennes otukts vin.«" (Upp 17:1-2 Bibel2000)
2021-03-13, 18:20
Medlem
Citat:
Som jag sade, så har Gud en speciell dom för falska kristna, men även andra falska religioner och makthavare kommer att få sin dom. I bibeln symboliseras makten med kungar och djur/odjur.

Och talande nog beskrivs religionen som en sköka som horat sig med makten:

"Och en av de sju änglarna som hade de sju skålarna kom och talade till mig och sade: »Kom, jag skall visa dig domen över den stora skökan som bor vid stora vatten. Henne har kungarna på jorden horat med, och jordens invånare har berusat sig med hennes otukts vin.«" (Upp 17:1-2 Bibel2000)
Inte värre än all annan falsk religion.

Babylon är kapitalism, handel. Läs Upp 18 som handlar om just handel.
2021-03-13, 18:28
Medlem
Citat:
Inte värre än all annan falsk religion.

Tycker du inte att dom som kallar sig för kristna som gör saker i Jesu namn har ett speciellt ansvar att representera kristendomen?

Citat:
Babylon är kapitalism, handel. Läs Upp 18 som handlar om just handel.

Det stämmer inte, t.ex. så kommer inte jordens kungar/makt att förinta kapitalismen/handeln:

"Så skall den stora staden Babylon med våldsam kraft slungas i djupet och aldrig finnas mer." (Upp 18:21 Bibel2000)
2021-03-13, 18:32
Medlem
Citat:
Tycker du inte att dom som kallar sig för kristna som gör saker i Jesu namn har ett speciellt ansvar att representera kristendomen?

Det stämmer inte, t.ex. så kommer inte jordens kungar/makt att förinta kapitalismen/handeln:

"Så skall den stora staden Babylon med våldsam kraft slungas i djupet och aldrig finnas mer." (Upp 18:21 Bibel2000)
Ja, men detsamma gäller för muslimer, hinduer, satanister ateister osv.

Vem har påstått att jordens kungar ska göra det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in