2020-12-04, 16:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja ha ha det var bara lite roligt. Mer än så var det ju inte.

Fast hon rör till det rätt så mycket i sina papper. Undrar varför hon inte har någon som korrekturläser och skriver om innan det lämnas in. Det tar ju inte år och dagar.
Ingen som inte är full skriver fel i den omfattning man sett i vissa dokument från Kraken-teamet! Det måste blivit knas i något led med det tekniska. Meningen du hittade i citatet på Twitter är däremot rent slarv. Det förändrar inget i sak eftersom vi alla förstår ändå. Hoppas jag.

Tillägg: Jag skrev själv fel flera gånger nu.

Tillägg 2: Igen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-04 kl. 17:02.
2020-12-04, 16:55
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Ehh nej?

Legislatures, alltså lagmakarna i USA har rätt att kalla in en "Special Session" och det som gör Georgia unikt är att man kunde göra det med en minoritet pga att man brutit mot federala lagar som gäller hur ett val får gå till. Man stiftade egna lagar runt hur ett val får gå till som strider mot de federala lagarna i Georgia och jag satt mitt i natten och följde hela hearingen med ett stort leende på läpparna. Jag har inga problem med att förstå vad som sägs på dessa hearings trots att man pratar engelska.

Kunskapsnivån är skrämmande låg nu.
Detta är helt felaktigt. Det går inte att kalla till en special session med en minoritet oavsett vilken situation man är i. Det tillåts inte av Georgias konstitution, se sektion 2 paragraf 7 här: https://law.justia.com/constitution/georgia/conart5.html
2020-12-04, 16:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är inte bar en tradition utan lag i de flesta stater. Sen att de demokratiska elektorerna skulle rösta på Trump är ganska otroligt.
Dessutom olagligt. Men sekten fortsätter önskedrömma för att det är allt de har just nu...
https://www.npr.org/2020/07/06/885168480/supreme-court-rules-state-faithless-elector-laws-constitutional
Citat:
The U.S. Supreme Court has unanimously upheld laws across the country that remove or punish rogue Electoral College delegates who refuse to cast their votes for the presidential candidate they were pledged to support.
2020-12-04, 17:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som de har på sig att scanna, inklusive rapportering? Har för mig att datan från batchen laddas upp på 19 minuter, men jag utgår från minnesbilder. Jag tänkte annars att de rapporterade på 19 minuter.

Att hinna med på en timme och 19 minuter är inte omöjligt om rösterna är uppsprättade och förberedda. Man kan köra buntar i maskinerna, va?

Wow.

Här för mig att det framgick vid hearing i Georgia i går att Max kapaciteten är 3000 röster i timmen med en van operatör.
2020-12-04, 17:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Varför citerar du sektionen med vad som krävs för att förlänga en session, men inte sektionen med vad som krävs för att sammankalla den?

Därför att den inte nämner något av det du påstår där

Citat:
Special sessions of the General Assembly. (a) The Governor may convene the General Assembly in special session by proclamation which may be amended by the Governor prior to the convening of the special session or amended by the Governor with the approval of three-fifths of the members of each house after the special session has convened; but no laws shall be enacted at any such special session except those which relate to the purposes stated in the proclamation or in any amendment thereto.

Det enda som står är att det måste vara godkänd av 3/5 av medlemmarna av båda husen...

Din länk motbevisar inte ett dugg av det han säger... eftersom den inte tar upp något om något brott mot federala lagar.
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-12-04 kl. 17:06.
2020-12-04, 17:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här för mig att det framgick vid hearing i Georgia i går att Max kapaciteten är 3000 röster i timmen med en van operatör.
Hur fan har man gjort för att hinna med hundratusentals? Kan de bara ha laddat upp data?
2020-12-04, 17:07
Medlem
TupolevTu-144s avatar
På P1(SR) säger de att det går att fastslå att fusk inte förekommit i någon omfattning som kunde ha påverkat valet.

Mao, i händelse av oegentligheter som var de i så fall bara enskilda och obetydliga.

Stämmer detta. Kan man lita på P1(SR), eller bör man vara skeptisk till deras uppgifter? Jag lyssnar mest i bilen, har inte tid att läsa eller sätta mig in mer än så.

Vill bara veta om SR täcker detta på ett adekvat sätt, eller är de biased.

Vad tänker ni?
2020-12-04, 17:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hur fan har man gjort för att hinna med hundratusentals? Kan de bara ha laddat upp data?

Japp. Behövs bara in-data, ett minnes-kort vore lämpligt.
2020-12-04, 17:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
På P1(SR) säger de att det går att fastslå att fusk inte förekommit i någon omfattning som kunde ha påverkat valet.

Mao, i händelse av oegentligheter som var de i så fall bara enskilda och obetydliga.

Stämmer detta. Kan man lita på P1(SR), eller bör man vara skeptisk till deras uppgifter? Jag lyssnar mest i bilen, har inte tid att läsa eller sätta mig in mer än så.

Vill bara veta om SR täcker detta på ett adekvat sätt, eller är de biased.

Vad tänker ni?

Frågan är inte fastslagen (då skulle den här tråden inte ha sån aktivitet). Det har framkommit mer konstigheter senaste dagarna som är under utredning.
2020-12-04, 17:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är samma dag som det här klippet från The Hill. Kolla runt 4:15 när personen till vänster räcker över ett USB minne till kvinnan på andra sidan bordet med blå tröja. Det är samma personer som befinner sig där på natten.

Den där dumpen med 324 232 röster borde rimligtvis komma ifrån en datafil.

Jag läste någonstans att den där mängden röster överträffar maskinernas kapacitet.

https://www.youtube.com/watch?v=K9HKSJ_1zDQ

Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
4:15 The black chick with the braids palms a USB key. At 4:34 she drops it into the black dude's pocket. It's time for some treason charges!

HAHA, så jävla busted !! Samma människor också, hoppas de blir grillade i Guantanamo Bay

Våra misstänkta ser ut att ha vana att "deala" knark.
2020-12-04, 17:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Jag får väl länka samma sak till dig: https://legalbeagle.com/7388284-correct-typo-legal-document.html

Ta reda på själv vad som gäller med "typos" och "legal documents".

Det jag citerar har inte med några stavfel att göra. Det handlar om att helt glömma att skicka med sina "legal documents" till domstolen.

Eller som här, skicka med dokument som inte ens är ifyllda
Ex-Trump lawyer Sidney Powell filed her notice of appearance today in her Wisconsin "Kraken" lawsuit. (That's the one where one of the plaintiffs said he was included without his permission.)

It's, uhhhh, well it's blank.

https://twitter.com/bradheath/status/1334271662670426112
https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.wied.92717/gov.uscourts.wied.92717.8.0.pdf
2020-12-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej.
Vi leker med tanken att en domstol beslutar att det har blivit valsabotage.

Vad kommer sedan? Räknar man om rösterna, trots att det saknas röster?
Kan tänka mig att man i första hand försöker korrigera siffrorna, men om det är omfattande och inte går att göra så kanske man bedömmer rösterna från det aktuella distriktet som "kontaminerade" och då finns inget val än att man exkluderar eller särredovisar rösterna från det distriktet då startas det en utredning senare för att försöka hitta de skyldiga, men det blir en senare fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in