Citat:
Ursprungligen postat av
StElmosFire
FiB/Kulturfront består tydligen av folk som inte har läst nått själva (

) som satte honom i sin styrelse och Ung Vänster lät sig luras av hans ordsallader en gång i tiden. Förutom då att högerintelligensian på Kvartal och Timbro är ömkligt stendum. Det är lätt att äcklas av vissa vänsterelements brist på intellektuell hederlighet när de i ena ögonblicket hyllar och i nästa skriker korsfäst, allt beroende på väder och vind. Tur att alla på vänsterkanten inte är så primitiva så man kan skratta åt eländet istället.

Jag tackar för mig i den här tråden.
Nu är det ju lite oklart vilka du menar som ska ha ”hyllat” Malcom, jag hör då inte till dem. Kände knappt till honom innan han blev utesluten samtidigt som Allard.
Men det är knappast konstigt att ”vänstern” (eller x antal personer som identifierar sig som tillhörande vänsterrörelsen) hyser mer sympati för en individ som uttrycker vänsteråsikter än någon som byter sida. Eller du kanske anser att de som en gång i tiden gillade honom borde fortsätta med det trots att han numera hänger med SD och stockkonservativa?
Lustigt att du nämner Timbro och Kvartal. Om de ska betraktas som ”intelligentsian” (det stavas med T också så du vet) på högersidan, ja då vet jag inte vad jag ska göra annat än att beklaga.