Citat:
Ursprungligen postat av
MarleyCinnamon
Återväxten på anfallssidan har ändå sett rätt bra ut på sistone med Isak, Quaison etc. Ändå kanske det blir samma ordinarie anfallspar som vi hade EM 2016(Berg+Zlatan). Verkligen inget jag hade tippat för ett år sedan.
Seriöst: det bästa anfalls
paret som vi kan skaka fram är nog fortfarande Berg och Toivonen.
Jag syftar på dem som
kompletterar varandra bäst, gör bäst jobb tillsammans för laget, så väl offensivt som defensivt.
Vore ju en rolig plot-twist om Janne nobbar pajazen, och i stället ringer in Oh là là Toivonen till EM
https://streamable.com/ym94q
Vilken jävla legend alltså.
Sänker blivande VM-mästarna med ett mål från halva planen i sista sekunden av matchen.
Frankrikes enda förlust i kvalet och slutspelet.
Med lite perspektiv på NL, är det förresten ganska slående att vi i slutändan faktiskt hade en chans att lösa 3-3 borta mot världsmästarna, och på så vis hänga kvar i A-divisonen. Synd att Dejan inte fick leverans på inlägget, utan i stället bajsade på sig och slog millenniets mest patetiska frispark.
Jag lovar att det ovan länkande målet vevades i Lloris undermedvetna innan frisparken skulle slås. Hade han blivit satt under press av ett svårhanterat inlägg, mycket folk i boxen, Helander och Danielsson som kommer flygande för att nicka, skulle han mycket väl ha kunnat misstajmat sin aktion och kommit på mellanhand, rent av fumlat in bollen.