Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Jordan har enligt egen utsago gjort ett frisparksmål i hela sin karriär.
Det var i senaste matchen. Den frisparken var dock jäkligt snygg.
Sebastian Larsson är en av PL:s bästa frisparksskyttar genom tiderna. Det är Beckham, Henry, Larsson, Zola i topp. Det var en säsong när Larsson hade BÄST frisparksstatistik av ALLA spelare i ALLA lag i toppligorna i Europa. Samtidigt hade pajazen SÄMST frisparksstatistik av ALLA spelare i ALLA lag i toppligorna i Europa. Ändå var det pajazen som stegade fram varje gång det blev frisparksläge i landslaget, och drog ett skott rakt i muren eller långt upp på läktaren.
Seb är skitbra men det är positioner där jag personligen alltid kommer föredra en vänsterfot över en höger. Och det var i sådana situationer jag menade att jag föredrog Jordan.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Det känns som att Forsberg knappt satt någon frispark sedan den där mot Frankrike i VM-kvalet hösten 2016. Kanske att han gjort något enstaka frisparksmål i Leipzig.
Han har några i Leipzig men även många han inte sätter är direkt farliga. Man ska inte gå i bett och bara kolla på vilka som går in, om de inte är någon som sätter en väldigt imponerande %.
[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Tveksamt då båda trivs bäst med utgångsposition till vänster.
Karlsson trivs bästa till vänster men poängterar starkt att han kan spela och göra det bra på alla positioner. Som man såg senast i Elfsborg. Dessutom är det relativt "lätta" matcher denna samlingen så jag kan mycket väl se det testas för experimenteringsskull. Eventuellt mot Estland. Janne verkade väldigt tydlig med att han kommer rotera denna samling med. Men blir väl säkert Claesson / Forsberg kanter mot Kosovo.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Det tas ut en ny trupp till varje match.
Starfelt kommer förmodligen sitta på läktaren mot Kosovo t.ex., och Jocke Nilsson få en bänkplats.
Kan nog bli ett inhopp för Berg mot Kosovo eller Lettland, om han får fason på ryggen.
Vad jag förstog det så sa de att Bergs rygg inte återhämtat sig som de hoppats så de blir inte spel för honom overall och Janne sa att enda anledningen till att de inte kallade in en till anfallare istället för Berg var för att man har bra täckning där framme endå. Och nämner specifikt att både Forsberg och Kulusevski spelar på topp i sina klubblag ofta och kan fylla på vid behov. Så jag hade inte räknat med Berg alls denna samling.