Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
"Inget stämmer", skulle man kunna säga om dit försök att snärja Engström, men det är kanske att ta i. Lite stämmer, men att det stämmer kan bero på att du tar saker som (av Gud) givna.
Tyvärr har jag dåligt om tid. Men, det första AH och Glantz ser inte SE.
AH säger att hon ser "ben och fötter" och är fokuserad på det hon gör. Glantz säger ungefär samma, men lägger OP i sidoläge med hjälp av andra. Frågan blir förstås, är det något att mordplatsperson som sagt sig hjälpa till att lägga OP i sidoläge? Tror inte det. Men ändå har Glantz fått hjälp av andra. Återstår SE då, eller?
(Här har du även fel. Det är inte AH som försöker med mun mot mun metoden)
Jag skulle verkligen inte sträcka mig så långt som att säga att allt talar för att Engström är
den skyldige, absolut inte, inte som Olofs och Lisbeths söner tycka hans skuld är uppenbar
och ha lika lätt som dem att släppa CP-spåret (efter alla år där man uttryckt övertygelse om
att ingen annan än han var gärningsmannen) vilket man bör akta sig för att göra ty vem är
den ende som blivit direkt utpekad som Palmes mördare och gång efter annan? Jo, det är ju
bara Pettersson och det av själva huvudvittnet.
Så han kvarstår sannerligen i min värld som mycket möjlig statsministermördare.
Man kommer bara inte "runt honom" utan vidare, men det är också svårt att göra det
gällande SE. Därför vågar jag inte avfärda honom som möjlig GM. Framför allt är det
ju detta som "spökar" med vad YN får se uppe på David Bagares gata en kort stund
efter mordet därnere på Sveavägen.
Tycker det är ganska uppenbart att det i vart fall inte är CP. För rock och handledsväska
är knappast något man förknippar med honom.
Och att personen YN mötte bar rock, en som fladdrade rätt bra vid mötet, plus en sån
där liten lustig väska, framstår som ganska säkert.
Vem var det då om inte herr Engström själv? Och om det verkligen rörde sig om just
honom och ingen annan - så varför var han däruppe och sprang och grejade med sin
väska? Vad hade han så bråttom för?
Vad tycker du själv om Nieminens vittnesmål? Är det inget värt eller? Kan man bortse ifrån
det? Utesluter du själv helt att det kan vara SE hon möter den gången?
Håller förresten nu på att lyssna på Engström när han framträder i hovrätten:
https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY
Ps. Nu kan ju mördaren ha valt att ta en helt annan väg än den som ledde till ett möte
med YN, så den hon ser komma springandes inte har ett dugg med mordet att göra.
Men fortfarande är det ju så att SE tycks stämma in rätt bra på den personen,
det kommer man inte ifrån.