Nej, det är jag inte. Däremot verkar du inte ta till dig av vad jag skriver.
Du verkar helt blunda för hur en gärningsperson fungerar. Det är en person som nyktert och klart systematiskt bryter ner sin partner. Gärningspersonen kan vara en man. Gärningspersonen kan vara en kvinna. Har jag upprepade gånger skrivit. Offret skräms något fruktansvärt. Offret kan vara en man. Offret kan vara en kvinna. Men en sak är säker: ett offer för relationsmisshandel är inte någon slagskämpe, denna är för rädd för att agera.
Som sagt: se SVTs serie om misshandel i nära relationer. Ett offer satt med en papperskorg över huvudet på ett hotellrum och vågade inte ta bort denna för att hennes våldsamma pojkvän hade beordrat henne att ha papperskorgen på huvudet. hon vågade inte ta bort den! Tror du att ett offer som är så rädd så han/hon inte ens vågar ta bort en papperskorg på sitt huvud, är en slagskämpe själv? I så fall behöver du verkligen läsa på om ämnet. Att vara offer för relationsmisshandel är likvärdigt med att vara utsatt för tortyr, men den som torterar en är den som påstår sig älska en. Man blir helt nedbruten. Och både män och kvinnor kan vara offer för detta.
Kvinnan med papperskorgen blev senare så pass misshandlad att hon svävade mellan liv och död.
Jag tycker det är mycket ohederligt och obehagligt när man försöker lasta offer för det våld de utsätts för. Att de nog minsann själva är våldsverkare. Det är de inte. De är för rädda för det. För nedbrutna för det. Och offer kan som sagt finnas av båda könen, som jag upprepade gånger har skrivit.