2020-11-25, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
En hamnlöpare och det var inte bara jag som var med om det.
Hela situationen var så man trodde de var 'dolda kameran' och gick inte bli klok på det.

En hamnskiftare? Sjukaste jag hört isåfall. Kan du elaborera, vad hände?
Citera
2020-11-25, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
En hamnskiftare? Sjukaste jag hört isåfall. Kan du elaborera, vad hände?

Ska försöka hålla detta kort.

Jag träffade en man som sa sig vara druid och tog honom inte riktigt på allvar utan såg de mest som en kul grej, men han nämnde ett namn mellannamn och efternamn och berättade att han misstagit denna person när han skulle träffat mig egentligen.

Senare så när jag är hemma hos min mamma på besök så ska hennes hemtjänst göra ett besök, och jag har aldrig träffat honom innan . När han väl dyker upp så presenterar sig denna hemtjänst vid just detta namn mellannamn och efternamn och börjar prata om sökare .
Min mamma blev hysterisk och undrade vad fan som hände, då han egentligen hade ett annat namn.
Medans jag försöker få grepp om hur denna hemtjänst hade kontakt med druiden vilket han menar på att de inte hade.
Efter detta sa hemtjänsten upp sig .
Jag har aldrig fått förståelse över hur detta gick till att en människa blev som övertagen av en hamnbytare.
Min mamma tycker detta är obehagligt och vill inte tänka på det.
Men jag har varit med om sjuka mystiska grejer dock var detta nog de mest extrema.

P.s Druiden sa så mycket som slog in så jag har fått min tro baserad på de.
Senast redigerad av twigdoll 2020-11-25 kl. 20:35.
Citera
2020-11-25, 20:38
Medlem
Sqrbankens avatar
Aldrig upplevt något själv och är självt rätt skeptisk överlag till övernaturliga fenomen men en vän berättade hur hennes föräldrar vaknade upp med ett ryck mitt i natten av att det bankade som inåt bängen från trappgrinden. Den var öppen och det framför en väldigt brant trapp.

Den var naturligtvis uppsatt för att hon som plupp inte skulle ramla i trappen på nätterna (eller dagarna) om hon vaknade och gav sig ut på äventyr. En mor- eller farförälder hade tydligen gått bort nått år före och deras familjeteori är alltjämt att dennes väsen varnade.

Helt klart kittlande.
Citera
2020-11-25, 20:51
Avslutad
Citat:
Ska försöka hålla detta kort.

Jag träffade en man som sa sig vara druid och tog honom inte riktigt på allvar utan såg de mest som en kul grej, men han nämnde ett namn mellannamn och efternamn och berättade att han misstagit denna person när han skulle träffat mig egentligen.

Senare så när jag är hemma hos min mamma på besök så ska hennes hemtjänst göra ett besök, och jag har aldrig träffat honom innan . När han väl dyker upp så presenterar sig denna hemtjänst vid just detta namn mellannamn och efternamn och börjar prata om sökare .
Min mamma blev hysterisk och undrade vad fan som hände, då han egentligen hade ett annat namn.
Medans jag försöker få grepp om hur denna hemtjänst hade kontakt med druiden vilket han menar på att de inte hade.
Efter detta sa hemtjänsten upp sig .
Jag har aldrig fått förståelse över hur detta gick till att en människa blev som övertagen av en hamnbytare.
Min mamma tycker detta är obehagligt och vill inte tänka på det.
Men jag har varit med om sjuka mystiska grejer dock var detta nog de mest extrema.

P.s Druiden sa så mycket som slog in så jag har fått min tro baserad på de.

Riktigt skevt! Vad sa Druiden? Något om framtiden eller vad?
Citera
2020-11-25, 20:57
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
När jag var ca femton såg jag en film som jag än idag inte vet vad det var för film men en scen, till synes helt meningslös, fastnade i mitt sinne och återkom i mina drömmar: en lång dam klädd i svart går in genom en port i ett gammalt ganska slitet hus, ser ut som södra Europa ungefär.

När jag var tjugofem ser jag exakt samma sak i en by i Grekland. Samma långa dam, samma port, samma hus, som i filmen och drömmen. Det ger mig enorma rysningar än idag. Jag kan inte förklara det i skrift så alla förstår, men det var en sån djupt känd och märklig rädsla. Både när jag såg filmen, när jag drömde och när jag såg det i verkligheten.
Citera
2020-11-25, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Riktigt skevt! Vad sa Druiden? Något om framtiden eller vad?

Ja en hel del om framtiden eller saker som var framtid då, det är för mycket för att gå in på alla detaljer sen var det väl lite så att jag inte skulle få veta allt.
Om jag hade vetat bättre innan så hade jag ju lyssnat bättre och inte tagit det så lättsamt.
Citera
2020-11-25, 21:22
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
När jag var ca femton såg jag en film som jag än idag inte vet vad det var för film men en scen, till synes helt meningslös, fastnade i mitt sinne och återkom i mina drömmar: en lång dam klädd i svart går in genom en port i ett gammalt ganska slitet hus, ser ut som södra Europa ungefär.

När jag var tjugofem ser jag exakt samma sak i en by i Grekland. Samma långa dam, samma port, samma hus, som i filmen och drömmen. Det ger mig enorma rysningar än idag. Jag kan inte förklara det i skrift så alla förstår, men det var en sån djupt känd och märklig rädsla. Både när jag såg filmen, när jag drömde och när jag såg det i verkligheten.
Det här tar priset hittills, ryser bara av att läsa detta
Citera
2020-11-25, 21:23
Avslutad
Citat:
Ja en hel del om framtiden eller saker som var framtid då, det är för mycket för att gå in på alla detaljer sen var det väl lite så att jag inte skulle få veta allt.
Om jag hade vetat bättre innan så hade jag ju lyssnat bättre och inte tagit det så lättsamt.

Intressant sånt där! Det finns så sjukt mycket som vi inte ens vet om, talat om spiritualitet och dylikt
Citera
2020-11-25, 22:34
Medlem
UlphSvensons avatar
När jag var kanske 12 dog min första hund, kunde ett tag efter höra henne komma tassande osynligt. Men det har jag förstått är ett rätt vanligt hjärnspöke och tror inte det var mer än så.

Samma som när man står och jobbar ensam sent på natten på restaurang (oj om det "spökar" på restaurang enligt nästan all personal) och det kommer in en gäst i ögonvrån och såklart är det ingen där. Och så vidare.

Men en gång när jag och en vän tog en öl efter stängning på en sån restaurang så började helt plötsligt en sån där vagn med massa brickor med glas, idk kanske 8 st, hög som en människa? spontant skaka rätt våldsamt i några sekunder, inget annat i köket rörde sig så inte typ mikrojordbävning eller så. Den var konstig.

Men konstigast var efter att min mor dött så sov jag i hennes hus, gick upp mitt i natten för en liten bajsning och det bankar helt plötsligt rätt ordentligt på dörren, inget jag sitter och drömmer ihop utan this is the real thing, helt säker på det. Ropar kommer pga klar ändå och så är det ingen där.

Mest oförklarligt med det är flera detaljer, ingen i familjen skulle banka på dörren, inte minst för att det finns en toa till som är närmare där dom sov, men också för att absolut ingen har den personligheten och OM det skulle varit morsans spöke så hon allra minst av alla, hade ALDRIG hänt. Jag frågade till och med på morgonen och även om det finns en möjlighet att någon smög upp 4 på natten och gjorde ett spratt hade det i den familjen varit mer oförklarligt än om ett spöke dykt upp och torkat mig i röven, om man känner dom.

Med det sagt tror jag fortfarande inte på spöken, gastar osv alls, men både köket och toan är för mig oförklarliga. Och för att vara tydlig, inga droger inblandade haha

EDIT: det är också kanske 20+ år mellan händelserna så det är inte en stroke som hände häromdan heller. Och min polare svär också på att han såg första, där var det iofs en bärs inblandad, men vi var verkligen bara en bärs in efter passet
Senast redigerad av UlphSvenson 2020-11-25 kl. 22:38.
Citera
2020-11-25, 23:09
Medlem
Livsgjutarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag var fem, sex år gammal då jag hade en period av skrämmande upplevelser. Jag minns inte allt själv, det är min mor som berättat det mesta, men jag minns bitar av det.

Jag kan börja med en av de händelser som var återkommande under en tid och som har satt mest spår hos mig. Även idag kan jag uppleva den starka ångest jag upplevde som liten då jag tänker tillbaks på dessa händelser.

Jag var som sagt fem, sex år gammal och bodde tillsammans med min mor, hennes dåvarande man och min fem år äldre bror i en lägenhet på fyra rum och kök. Jag och min bror hade våra rum vägg i vägg och för att komma till min mors sovrum måste man ta sig genom hallen och vidare genom ett ganska långt kök. Det här var en standardlägenhet på den tiden där det fanns ett litet utrymme under diskbänken där man antingen kunde ha en större diskmaskin eller så använde man det till att bara ställa undan saker i, med ett fördraget litet skynke. Vi använde inte utrymmet till något och vi hade heller inget skynke för gluggen.

Det började med att jag fick återkommande mardrömmar under nätterna och började springa via hallen och köket till mors sovrum för att söka tryggheten i hennes säng. Vad dessa mardrömmar handlade om kan jag inte minnas och jag har inte fått det berättat av min mor, men hon har i allafall förklarat att jag var väldigt uppjagad och grät. Det pågick under en period av några månader och tillslut började mor att tröttna på att jag kom rusandes in i sovrummet om nätterna och skrämde upp henne och hennes man. Jag var tydligen i paniktillstånd dessa gånger. De hade tillslut något knep för att få mig att komma ur den där perioden och allt var lugnt igen.

Efter några månader så började jag få tillbaks problemen med mardrömmar, men denna gång var det så enkelt som att bara låta mig ha lampan vid sängen tänd hela nätterna. Men ibland hände det att de släckte lampan av gammal vana och då började det igen. Jag minns inget av detta med lampan, men min mor berättade att de gånger jag vaknat på natten och lampan varit släckt så hade jag berättat om en liten flicka som satt på huk ute i hallen och tittat upprört på mig. Hon var väldigt ledsen av någon orsak och jag upplevde det tydligen som att det var riktat mot mig. Hon hade långt mörkt hår som hängde längs med sidorna av ansiktet och hon satt på golvet med benen uppdragna mot bröstet, hakan vilandes på sina knän och armarna runt sina ben. Precis som en sur liten flicka brukar sitta på golvet. Hon satt en bit bort i hallen och inte direkt utanför min dörr. Det konstiga är att då det var väldigt mörkt i hallen så hade jag ändå lyckats beskriva hennes utseende så tydligt. Dessa händelser minns jag ingenting av.

Vad jag däremot minns tydligt är att en natt så vaknade jag och var fruktansvärt rädd. Så rädd att jag inte vågade mig utanför sovrumsdörren. Jag hade vaknat och märkt att min sänglampa var släckt och när jag sträckte mig upp för att tända den så var det en kamp att orka föra handen till lampan, samtidigt som jag kände på mig att om jag inte kämpade för att nå lampan så skulle något hemskt hända innan den tändes. Det var någonting i hallen som skrämde mig något ordentligt den gången.

Jag lyckades i alla fall tända lampan och drog igen dörren men jag ville inte vara ensam i sovrummet så jag ropade efter min mor så högt jag kunde, men hon ville inte vakna. Jag var riktigt rädd och visste inte vad jag skulle göra och bestämde mig ändå för att springa den långa vägen genom hallen och köket till hennes sovrum. Jag visste att mörkret utanför min dörr skulle vara väldigt skrämmande men av någon orsak så trotsade jag det och satsade allt. När jag kommit till köket så var det något som tog tag i mitt ena ben från det lilla utrymmet under diskbänken och jag föll platt på mage och blev liggandes på golvet och såg då att den lilla flickan satt i utrymmet och tittade på mig. Hon var väldigt arg. Efter det är minnet blankt men jag har fått det återberättat av min mor.

Hon hade vaknat av mina skrik från köket och hittat mig förtvivlad på golvet, jag kröp mot hennes dörr och var i fullständig chock. Mitt beteende skrämde både min mor och hennes man. Jag berättade gråtandes om flickan under diskbänken och hennes man hade fått gå ut och se efter för att lugna mig. Det tog ett bra tag innan de fick mig att somna.

Efter den händelsen fick jag spendera nätterna i deras säng under en period, men så fort jag sov ensam i min säng så började det problemen igen. Vi gick senare till en barnpsykolog för att ta reda på vad min rädsla kunde bottna i, men enligt min mor så var det egentligen inget vettigt svar på något. Jag hade inte genomgått något trauma eller annat som kunde ligga till grund för min rädsla.

Dessa starka upplevelser fortsatte under en period men försvann sedan plötsligt. Min fem år äldre bror påverkades också av det under den perioden, men då han tyckte det var töntigt att sova i mammas säng så kunde han sova hos en kompis som hade lägenhet i samma trappuppgång.

Obehagligt helt klart! Men skulle ju kunna vara så att du faktiskt led av sömnparalyser, som du inte kommer ihåg. Dom brukar nämligen skapa rejäl panik och obehag. Det kan även uppstå drömlika synvillor/hallucinationer vid sömnparalyser. Också beskrivet att samma skuggfigurer kan uppenbara sig natt efter natt för folk som lider av denna typ av paralys.
Citera
2020-11-25, 23:12
Medlem
kalle_ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Händer ju ibland konstiga sammanträffanden som känns som mer än bara slump.

Igår åkte jag med barnen till en lekpark i en ände av staden vi egentligen aldrig besöker, vart med barnen där en gång innan. Innan vi åkte dit tänkte jag att det är ju kul om det är samma barn/familjer där som sist. Det är det! inget konstigt alls eftersom de bor i närheten.

Det konstiga sker idag när vi egentligen skulle åka till en motionsslinga och på vägen dit, efter dotters önskemål, byter destination till en annan lekpark som ligger längs vägen.

Vi leker där en stund, går en skogspromenad och när vi kommer tillbaka till lekparken är där familjerna och barnen från dagen innan, som just idag valt att göra en utflykt till lekparken vi egentligen bara råkade hamna i idag.

Liknande grejer händer mig rätt ofta. Man kanske är duktig på att se mönster bara men ibland känns det ju som att någon makt man inte känner till påverkar en/det som händer

Upplever också konstiga samband. Igår upptäckte jag en dansk musikgrupp (Suspekt) och deras låt (Gonzo). Första raden i låten går ” Har røget så meget cigar, jeg stinker af Maradona”.

Vem spelar nu handboll med Dios? Maradona såklart.
Citera
2020-11-25, 23:45
Avslutad
Var på semester i ett sydeuropeiskt land när jag satt utanför kassan i en mataffär och väntade på min flickvän.

En lite äldre glad kvinna satt i kassan och småpratade med kunderna medans hon slog in varorna. Allt som vanligt.

Men rätt vad det är så fäster kvinnan blicken i mig och låser den. Hon fick en jätteobehaglig blick direkt. Hon har slutat att le och prata. Hon gör inte en min och stirrar mig liksom djupt i ögonen, samtidigt som hon fortsätter slå in varor. Svart blick. Ingen annan reagerar. Fick kalla kårar genom hela kroppen och det pågår kanske 10-15 sekunder. Allt ljud runtomkring tystnade samtidigt.

Jag vänder mig om för att se om hon tittar på nåt annat, men det var bara jag där och hon tittar mig verkligen djupt i ögonen. Så jag blir lite nervös och börjar småskratta och peka på mig själv och gestikulerar frågande till henne ungefär som: ”menar du mig?” ”Vad?”, men hon bara forsätter stirra. Kändes som i ett vakuum i en evighet.

Sen från ingenstans släpper hon blicken och forsätter som vanligt, le och småpratar med kunderna samtidigt som ljudet kom tillbaka.

Har aldrig varit rädd för äldre kärringar med det där var riktigt kusligt. Det var som om hon var besatt av en demon. För kårarna jag fick var helt extrema. Kände liksom både hat, fara och ondska mot mig på ett sätt jag aldrig gjort tidigare.

Kan inte förstå det än idag hur mycket jag än försöker. Har fö aldrig upplevt något ”paranormalt” varken innan eller efter. Tror inte på sånt alls.
Senast redigerad av barfotalasse 2020-11-25 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in