2020-11-25, 23:52
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Obehagligt helt klart! Men skulle ju kunna vara så att du faktiskt led av sömnparalyser, som du inte kommer ihåg. Dom brukar nämligen skapa rejäl panik och obehag. Det kan även uppstå drömlika synvillor/hallucinationer vid sömnparalyser. Också beskrivet att samma skuggfigurer kan uppenbara sig natt efter natt för folk som lider av denna typ av paralys.
Jo, det här med sömnparalyser kan ju förklara många konstiga upplevelser.
Det som han upplevde som att någon drog honom ner på golvet kan ju då vara att han snubblade medan han halvsov.
Citera
2020-11-26, 00:20
Medlem
En sanndröm om ett travlopp, natten före själva loppet. Drömmen innehöll detaljer som var mycket specifika. Jag berättade för polarna om drömmen innan loppet gick, och sedan satt vi tillsammans och såg allting utspela sig precis som jag drömt att det skulle göra.
Citera
2020-11-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grundmurad
En sanndröm om ett travlopp, natten före själva loppet. Drömmen innehöll detaljer som var mycket specifika. Jag berättade för polarna om drömmen innan loppet gick, och sedan satt vi tillsammans och såg allting utspela sig precis som jag drömt att det skulle göra.
Hur mycket vann du?
Citera
2020-11-26, 03:15
Bannlyst
Har haft så mycket upplevelsen jag glömt hälften. Bizara sammanträffande händer rätt ofta. Man bli alldrig klok på sånt.

En gång var kuslig. En deja vu. Ett övergångs ställe. Ligger en vattenflaska på gatan. En bil kör över den och korken missar mitt öga. Tar I en metal stolpe med en riktig smäll.

Jag går förbi dagen efter och exakt samma sak händer igen!! Har fan alldrig gått där igen.
Tredje gången gilt heter det ju

Spöken har jag upplevt flera gånger. Först I tonåren. Har sett folk försvinna I tomma intet två gånger. Har hört fotsteg I ett hus och en dörrklapp som small mitt I natten ibland. Otäckt. En gång var jag utelåst och handtagen rörde sig neråt. På ett retligt sett. Visade sig 2 pers till upplevt samma sak.

Bästa historien var I en kompis hus. Har alldrig varit där innan. Jag hörde en smäll ingen annan hörde. Sedan blev det iskallt. Och det var som om något rörde sig mellan oss där vi satt. Vi for upp till mitten av rummet när det paserat. Sedan kom kylan och närvaron tillbaka. Man kunde känna någon stå där och illblänga rakt pa oss. Sedan borta. Håret stog på både armar och nacke. Och jag menar verkligen stog på armarna.

Ok skummaste saken... vi var på ett vandrarhem I Holland. Rökte braj och på något vis lyckades jag gissa baksidan på spelkort. Sedan var det en tjej där och jag visste fan allt om henne. Det var som att någon annans liv paserade revy. Kunde se namn o efternamn. Var stenad, så jag bara satt där o höll käft.

O just ja, har rest runt I England en del. Ibland far jag konstigt syner I tanken. Till exempel så såg jag en nacken snubbe springandes igenom en koridor. En annan gång en mupp I en trehatt. Läste I spökböcker och båda dom har sets I de lokalerna jag var i.

Bonus grej.. höll på med gudar/ gudinnor o sånt. Var kåt o försökte få dom att blåsa upp en kul på en tjej. ( vet det var korkat)
Rätt som det är smäller det till I skallen. En facking jävla sten landar rakt I huvet på mig. En fågel släppte den. O ingen liten sten heller.
Citera
2020-11-26, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Vad är det mest oförklarliga du upplevt, som du ännu idag kan fundera på och som inte har fått sin lösning? Behöver inte vara något ockult.

För några år sen var vi som vanligt iväg med jobbet för att hitta något att äta till lunch. Vi brukar alltid gå till samma ställen men tänkte prova något nytt, det var ju dessutom fredag! Vi åker till ett ställe som ser helt ok ut, priserna är lagom. Upptäcker till min glädje att det är TACOS och jag blir såklart jätteglad för jag älskar TACOS. Det är buffé så jag börjar plocka på mig. Upptäcker snabbt att bröden är kalla. ”Konstigt”, tänker jag men fortsätter ta. Osten verkar vara slut så jag frågar och får då svaret ”vi har ingen ost”. Otroligt skrämmande och obegriplig händelse som fortfarande gör sig påmind varje fredag när det vankas tacos. Vem har inte ost på sin tacos? Vem orkar inte värma bröden? Ingen har någonsin kunnat förklara detta för mig!
Citera
2020-11-26, 07:17
Medlem
rkps avatar
I min nuvarande lägenhet händer det skumma prylar.
Det började för 16-17 år sedan vi hade precis flyttat in med med fru, barn och hund.
Knackningar på dörren till lägenheten, det hände flera gånger (fru och barn hörde det också och brukar ff tala om det). Hunden sprang till dörren och skällde men det var alltid tomt i hallen (delade hall med en annan lägenhet).
Kommer ihåg en gång när det knackade på dörren jag stod bredvid dörren och letade efter något i garderoben bredvid dörren till hallen. Öppnade dörren direkt, hunden kom och skällde och levde rövare i vanlig ordning men i hallen var det tomt. Vi har rörelsesensor på lampan i hallen och den var alltid släckt när knackningarna hände.
Sen skildes vi men jag bodde kvar och konstigheterna fortsatte.

För femton år sedan, vintern -06 runt midnatt vaknade av någon la en hand på höften ( kändes det som iaf ), somnade om sen känner jag en hand runt ena foten. Jag flög upp och skrek nu får du ge fan. Kollade igenom lägenheten och den var tom, ytterdörren låst.
Pratade med min kusin ett par dagar senare om att vi skulle jaga kommande helg. Då berättade han att nn hade dött (en gammal klasskamrat som jag hade träffat ett år innan) i sviterna av cancer. Frågade "Jaha, när hände det, var det i Tisdags runt midnatt?" Ja hur fan visste du det blev svaret.

För 6-7 år sedan dejtade en kvinna vars mor låg på sjukhuset i sin hemstad. Hon hade haft en stroke och låg för döden.
05:30 en Söndagmorgon vaknar jag av att tjejen skriker rätt ut och sätter sig upp. Jag flyger förstås upp, yrvaken och frågar vad som händer. Hon berättade att hon haft en mardröm om att en kvinna i svart svävat över sängen, och att kvinnan försökte dra henne med sig.
Övertalade henne att ringa sin far och när han svarade berättade han att hennes mor avlidit på morgonen.
Vi åkte till sjukhuset, min tjej och hennes far är i upplösningstillstånd. Jag gick till sjuksköterskeexpeditionen och talade med personalen. Frågade när mamman avlidit och svaret blev 05:30.

Med nuvarande kvinna, sitter och tittar på film en kväll. Plötsligt flyger hon upp och tittar bakom mig och ser förvånad ut.
Jag frågade vad det var, inget blev svaret. Dagen efter berättade hon att hon i tv:n sett en gammal man stå bakom oss och vinka när vi satt i soffan.

Ibland på kvällarna känns det som om man inte är själv i lägenheten.
Citera
2020-11-26, 07:24
Medlem
Det är nog när dörren under diskbänken öppnar sig utan atta jag kunnde finna nån större chans till det me.n låg väl presis på öppet läge. Men ändå 45 grader öppnande å den gled inte åt något håll då.
Citera
2020-11-26, 07:34
Medlem
sunrays avatar
En skum sak som jag kommer ihåg är när jag var ute och körde ni bil en dag och bytte kanal på bilradion tre gånger och samma låt spelades på alla kanaler. It must have been love med Roxette
Citera
2020-11-26, 07:35
Medlem
Homo-fils avatar
När jag var liten på 80 talet så hände det många gånger att min morsa och min morbror försökte ringa varann exakt samtidigt, såpass att det var upptaget för båda.
Citera
2020-11-26, 08:29
Moderator
Ämnen sammanfogade. Länk till startinlägg i infogad tråd:
vad är det mest oförklarliga du har upplevt.

/Moderator
Citera
2020-11-26, 08:35
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Det här tar priset hittills, ryser bara av att läsa detta

Jo det är otäckt faktiskt, och fascinerande. Jag har fått flera teorier om vad det hela handlar om. Att filmen är en dröm. Att det är ett meddelande från andra sidan. Att det är en död släkting. Att det är jag som ser mig själv i ett annat liv. Att det bara är inbillning och att jag såg en liknande grej i verkligheten (men inte samma sak som i filmen utan jag tolkade det som exakt samma scen)
Med mera med mera.
Citera
2020-11-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester
Hur mycket vann du?
Ingenting, tyvärr. Det var på den tiden när sista tiden för inlämning av travtipset var flera dagar före loppet. Jäkligt surt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in