Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Här får SD frågor om han visste att Lena hade andra sexuella relationer med män. Jag uppfattar det som att SD blir uppriktigt förvånade. Eller spelar han bara för att de inte ska tro att han blivit svartsjuk?
Min uppfattning är att han spelar och pratar tvärtom. Vid flera tillfällen har han setts vara mån om att få framföra LWs ointresse av BX - vad är det som driver honom till att gång på gång lyfta fram deras inbördes känslor för varandra? Tänk om LW delgav SD sin spirande förälskelse i BX och att han inte kunde hantera det - nu var det på riktigt. En del av motivet kan då utgöras av en okontrollerbar svartsjuka och för att inte bli avslöjad måste han ligga ett steg före genom att hävda LWs ointresse för BX; samtidigt som han här ser sin chans att ge en känga till BX.
Citat:
Och hur går det här ihop med att han ska ha coachat Lena med andra relationer? Och det går inte heller ihop med att Lena faktiskt har undanhållit sanningen för honom, med tanke på den "överenskommelse" de hade om att hon skulle berätta för honom om någon relation övergick till en intim sådan.
Att hon har haft andra tillfälliga relationer, utan känslomässig investering, kan ha utgjort en sexuell trigger för honom; fantasier, utfrågningar på detaljnivå, ev straff, tillfälle att få leka porrfotograf och filma utanför hennes sovrumsfönster.
Citat:
Jag undrar om Lena undanhållit sanningen för SD om hur hennes relation till JH var, eftersom jag uppfattat det som att hon till andra sagt att det var hon som var mer intresserad och han lite mer svårflörtad. Eller är det också ett kort som SD drar upp för att visa att han inte är svartsjuk?
A 147 s. 615
"FL I: Du säger här till Lisa att.. om ni träffar någon ny?
MT: Mm.
FLI: Träffa inte Lena .. börja inte hon träffa nån ny kille? Våren 2018?
MT: Nej (ohörbart) J*immy H*olmkvist eller så ... näe ...
FLI: Vadå nej?
MT: Ah dom .. dom hade kontakt mycket kontakt och gjorde mycket saker ihop och .. sov hos
varandra ..
FLI: Mm.
615
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-08-27 16:00 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Eh och han .. ville mer..
FL 1: Men hade hon nån sexuell relation ( ohörbart)?
MT: Det är jag i princip hundra procent säker på att hon inte hade"
s. 676
"FLI: Okej .. vad anser du att. .. vilken relation Lena och Jimmy hade vid den här tiden, vid
Norge-resan där? Vad hade dom för relation? Vad sa Lena till dig?
MT: Att dom hade funnit varandra väldigt nära och kom väldigt bra överens .. eh ... att han var
förälskad i henne och att hon inte bemötte dom känslorna riktigt .. men att dom hade
jätte-jättemycket kontakt ..
FL I: Hade dom nått sexuellt?
MT: Hon har inte berättat att dom hade det så jag har inget skäl att tror ju det men det vet
jag inte ..
FL I: Skulle hon ha berättat det? Hade ni sån relation?
MT: Hon .. hon berätta om andra i alla fall så .. jag .. jag vet inte.
FLI: Jimmy säger ju i förhör att .. att dom hade ju sex Lena och han den 6 maj 2018 och då
var dom på väg och bli ett par.
MT: Okej.
FL I: Är det nånting som du känns vid?
MT: Det förvånar mig en smula .. men .. det får vara mellan dom.
FL2: Ah det här .. protokollet ah vi prata om det här när vi har tagit trosor i beslag från Lena.
FL2: Berätta ( ohörbart) tio par trosor från Lena i nio av dom så finns ju Lenas dna och alla
tio paren är ju tagna från badrum och tvättkorg är använda.
FL2: Eh och som jag delgav då så är det ju även sperma i nio av dom här paren ..
MT: Sperma i nio av dom? Sa du så eller?
FL2: Mm ..
MT: Mm. jag tyckte det lät tvärs om senast men .. okej.
FL2: Nej Lenas dna i nio.
MT: Ah .. ah ..
FL2: Ah och sperma i nio par.
MT: Ah okej jag fatta som att det var sperma i ett par men okej .. ah .. mm.
FL2: Nej i nio .. i nio par.
MT: Mm ..
FL2: Och det kommer ju från tre olika män.
MT: Oj.
FL2: Och mycket riktigt då som du säger så har ju ni haft sex för det verkar som din sperma
finns i trosorna.
FL2: Och då finns det ju även sperma från Jimmy.
MT: Okej .. ah då .. då vet vi ju.
FL I: När träffade du Lena sista gången?
MT: Ja det jag vet med säkerhet efter fredagen dem 11 :e eller om det kan varit 12:e .. med
stor sannolikhet även lördag morgon, kan även ha varit på lördag kväll , det kan även ha varit
söndag kväll.. men det är inget som jag minns men .. men lördagkv .. lördag morgon är mycket
sannolikt. "