2020-11-22, 21:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Rätta mig om jag har fel men om SD inte hade Drive Direktsynk (Googles betaltjänst Workspace kopplat) så kan väl inga synkningar göras från andra enheter? Endast i den lokala enheten hårdisk<>Google Drive/Docs.

Jag slänger snart in ärendet i Googlesupporten.
Även om synkningar skulle kunna göras så är det inte det man ser under Chrome Cache Records. Som jag skrivit flera gånger tidigare, man måste använda ett för ändamålet lämpligt forensiskt verktyg för att kunna läsa det. Jag laddade ner ett sådant i våras och senare i somras det verktyg som polisen använder sig av. Adresser till webbsidor man besökt synkas, filer, dokument synkas men inte webbläsarens cacheminne där bilder, javaskript och sådant sparas.
Citera
2020-11-22, 21:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Du har förstått allt helt fel. Problemet är ju att allt (innefattar såklart webbhistoriken) är synkat i Drive så forensikern kan därmed inte avgöra huruvida 23.34-händelsen är gjord på laptopen eller via en synkad enhet. Det är där de forensiska verktygen kommer in.

https://support.google.com/chrome/answer/165139?hl=sv&co=GENIE.Platform=Desktop

När jag står ute i skogen och loggar en cachgömma så direkt på sekunden så ser man att jag loggar den inne på geocachsidan på datorn...,där det man skriver just för stunden på mobilen ,typ :,Nu fann jag gömman i mycket sankmark ,jag är blöt om fötterna ,måste hem på momangen och byta skor! "blir som att jag är hemma och skriver ...loggningen ute i skogen följer klockan på sekunden ,även datorn ,synk helt enkelt.. ,så det som skrivs i skogen skrivs automatiskt in på datorn som står hemma .Då skrivs det inne på geocachforumet precis samma sak ,så att det verkar som att jag redan sitter hemma och skriver att jag är ute i skogen...

Och står jag i skogen och skriver att :
Det är så varmt och skönt härinne i husvärmen med stora torra tofflor på fötterna " ,då kan det verka som att jag är hemma och loggar trots att jag står i sankmark och fryser arslet utav mig...
Senast redigerad av landbandy 2020-11-22 kl. 21:28.
Citera
2020-11-22, 21:23
Medlem
Citat:
För ordningens skull så länkar jag till Expressens sexspalt som du citerar/hämtat dina uppgifter från.

Jag frågade ju bara var du hade fått dina uppgifter från. Nu vet jag.

https://www.expressen.se/halsoliv/sex-med-suzanne-lindstrom/varfor-blodde-jag-nar-vi-hade-sex/

Ja som jag listade i ett av mina senare inlägg så finns det flertalet anledningar till blödning.

Angående ditt Obs! nr två där så stod det så här i sexspalten. Du utelämnade lite viktig info.

”Om man ätit p-piller väldigt länge så kan livmodertappen bli väldigt rik på blodkärl, det kan en barnmorska eller gynekolog se vid en undersökning. Då penis stöter mot livmodertappen kan blodkärlen spricka och blöda.”

Annat råd de ger i spalten:

Vad det än kan bero på så måste du söka barnmorska eller gynekolog för att undersöka dig och gå igenom de möjliga orsakerna.”

Jag menar att det inte är blödningen som är grejen utan att någon inte söker hjälp för det. Ställa diagnos verkar ju enkelt för gynekolog eller barnmorska. ■ Hur hade du gjort med din slida Jokermannen?

■ Om jag @JokerMannen har en slida eller en penis kan vi lämna åt sidan i detta fallet.

Nu diskuterar vi vad orsaken kan ha varit till LW:s vaginala blödningar enligt SD då paret hade samlag vid olika tillfällen.

Obs ! Vad jag tidigare skrev och framförde i mitt inlägg var följande:

Att det kan till exempel handla om att den så kallade livmodertappens slemhinna är irriterad och litet sårig samt lättblödande ... liksom att det kan finnas lättblödande småsår i själva slidväggen.

Detta ovan skrivna har ingenting med P-piller konsumtion att göra, det vill säga, vad jag tidigare skrev har andra orsaker.

Kvinnas könsorgan sett nedifrån och upp är,
1 ) Slidan 2 ) Livmodertappen 3 ) Livmoder-
halsen 4 ) Äggstockarna samt 5 ) Livmodern.

Obs ! En kvinnlig slida är mellan 7 till 8 centimeter i icke sexuellt upphetsatt tillstånd, vid den så kallade lubrikationen fördjupas samt vidgas slidan något.

En genomsnitts penis är 15 centimeter vid erektion och resten kan du själv förstå ......

En avslappnad vagina hos en vuxen kvinna är på ett ungefär 7 till 8 centimeter djup, detta betyder att, om man mäter från själva slidans mynning och Obs ! ... till botten av livmodertappen.

Om livmodertappen är väldigt rik på blodkärl då penisen stöter mot livmodertappen kan sålunda blodkärlen spricka och börja blöda.

Att LW enligt SD blödde vid samlag, kan ha berott på att LW hade någon form av slidproblem och framför allt då gällande själva livmodertappen ... men, blödningsproblemet kan ha också ha varit hos SD:s penis, det vill säga, om SD:s penis har en snäv sträng mellan förhuden och ollonet så kan den ha skadats vid samlag med LW och sålunda börjat blöda.
Citera
2020-11-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Om jag @JokerMannen har en slida eller en penis kan vi lämna åt sidan i detta fallet.

Nu diskuterar vi vad orsaken kan ha varit till LW:s vaginala blödningar enligt SD då paret hade samlag vid olika tillfällen.

Obs ! Vad jag tidigare skrev och framförde i mitt inlägg var följande:

Att det kan till exempel handla om att den så kallade livmodertappens slemhinna är irriterad och litet sårig samt lättblödande ... liksom att det kan finnas lättblödande småsår i själva slidväggen.

Detta ovan skrivna har ingenting med P-piller konsumtion att göra, det vill säga, vad jag tidigare skrev har andra orsaker.

Kvinnas könsorgan sett nedifrån och upp är,
1 ) Slidan 2 ) Livmodertappen 3 ) Livmoder-
halsen 4 ) Äggstockarna samt 5 ) Livmodern.

Obs ! En kvinnlig slida är mellan 7 till 8 centimeter i icke sexuellt upphetsatt tillstånd, vid den så kallade lubrikationen fördjupas samt vidgas slidan något.

En genomsnitts penis är 15 centimeter vid erektion och resten kan du själv förstå ......

En avslappnad vagina hos en vuxen kvinna är på ett ungefär 7 till 8 centimeter djup, detta betyder att, om man mäter från själva slidans mynning och Obs ! ... till botten av livmodertappen.

Om livmodertappen är väldigt rik på blodkärl då penisen stöter mot livmodertappen kan sålunda blodkärlen spricka och börja blöda.

Att LW enligt SD blödde vid samlag, kan ha berott på att LW hade någon form av slidproblem och framför allt då gällande själva livmodertappen ... men, blödningsproblemet kan ha också ha varit hos SD:s penis, det vill säga, om SD:s penis har en snäv sträng mellan förhuden och ollonet så kan den ha skadats vid samlag med LW och sålunda börjat blöda.

Men då borde väl ev blod i "hela huset" ha varit SDs? För LW hade ju inte problem med blödning enl utredning och vittnen.
Citera
2020-11-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad har du för utbildning? Skulle Stefan vara så välutrustad menar du?

Var god läs mitt skrivna inlägg #116.868 (21:23) om det vaginala slid-djupet hos en kvinna samt genomsnittets penislängd vid erektion hos mannen.

Om du sedan har något intresse av detta beträffande LW:s tidigare vaginala blödningar vid samlag med SD så diskuterar jag gärna detta vidare med dig.
Citera
2020-11-22, 21:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Men då borde väl ev blod i "hela huset" ha varit SDs? För LW hade ju inte problem med blödning enl utredning och vittnen.

Exakt det finns ingen levande själ som har vittnat om att LW blödde vid samlag förutom steffeponken.
Citera
2020-11-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag vet inte varför du inte lägger ner ditt ältande.

Anser du att det är synd om Stefan?
Anser du att Stefan är utom skuld?

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt det finns ingen levande själ som har vittnat om att LW blödde vid samlag förutom steffeponken.
Läser man ur wikipedia och sätter diagnoser utan att ha träffat eller undersökningt patienten så är man ute på hal is. Det blir oftast fel. Att sen mästra i tråden känns oseriöst med tanke på vad som kräks ut med fullt självförtoendr.

Blödningarna är endast SDs sätt att ha framförhållning inför husrannsakan. Detta ändrades när han fick fupen. Precis som de nattliga cyklingarna mordnatten ändrades efter fup delgivits honom. Ev blod på cykelsadeln förklarades med att Lena haft sex med cykeln.

JM, lägg ner nu. Du är, tyvärr, inte trovärdig alls längre. Dina inlägg ger inget längre.
Citera
2020-11-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Även om synkningar skulle kunna göras så är det inte det man ser under Chrome Cache Records. Som jag skrivit flera gånger tidigare, man måste använda ett för ändamålet lämpligt forensiskt verktyg för att kunna läsa det. Jag laddade ner ett sådant i våras och senare i somras det verktyg som polisen använder sig av. Adresser till webbsidor man besökt synkas, filer, dokument synkas men inte webbläsarens cacheminne där bilder, javaskript och sådant sparas.

Tack för diverse klargöranden!

En par sista korkade frågor så ska jag forska vidare själv här sen.

Vad gäller händelsen där 23:34, är den aktuella .js fil(erna) relaterade till att ha sparats, cookies eller liknande från webläsaren till cache eller hämtats från cacheminnet till webläsaren?

Och om de/den hämtats så är det kopplat till hemskärmen (formulär, val, ”grafik” osv) i Google Docs?

Kan händelsen vara kopplat till ”Virusskydd” som per automatik hanterar cookies och ”onödiga” filer här och där i systemet?
Citera
2020-11-22, 22:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tack för diverse klargöranden!

En par sista korkade frågor så ska jag forska vidare själv här sen.

1. Vad gäller händelsen där 23:34, är den aktuella .js fil(erna) relaterade till att ha sparats, cookies eller liknande från webläsaren till cache eller hämtats från cacheminnet till webläsaren?

2. Och om de/den hämtats så är det kopplat till hemskärmen (formulär, val, ”grafik” osv) i Google Docs?

3. Kan händelsen vara kopplat till ”Virusskydd” som per automatik hanterar cookies och ”onödiga” filer här och där i systemet?
1. Första gången webbsidan laddas hämtas de från servern och sparas i cachen, kanske det man ser hända 20.29. ("First visited ...). Andra gången 23.34 ("Last visited ...") hämtas de från cachen.

2. Ja de är koppade till webbsidan där dokumentet finns. Bilder t ex som finns i själva dokumentet hamnar inte i cachen.

3. Nej.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-22 kl. 23:01.
Citera
2020-11-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läser man ur wikipedia och sätter diagnoser utan att ha träffat eller undersökningt patienten så är man ute på hal is. Det blir oftast fel. Att sen mästra i tråden känns oseriöst med tanke på vad som kräks ut med fullt självförtoendr.

Blödningarna är endast SDs sätt att ha framförhållning inför husrannsakan. Detta ändrades när han fick fupen. Precis som de nattliga cyklingarna mordnatten ändrades efter fup delgivits honom. Ev blod på cykelsadeln förklarades med att Lena haft sex med cykeln.

JM, lägg ner nu. Du är, tyvärr, inte trovärdig alls längre. Dina inlägg ger inget längre.

Jag tycker nog att du har förkärlek, tillika din vana trogen att vilja peka ut SD som en rå och iskall mördare som springer runt i Hj*rsta-
området efter mörktets inbrott med en inplastad laptop i sin ryggsäck på jakt efter kvinnor som han kan mörda.

Vad är det egentligen som får just dig, att tro att det var SD som bringade LW om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Huvamannen och MVM låtsas du överhuvudtaget inte om.

Testningen av cykelväxlarna, SD kanske helt enkelt bara råkade minnas fel dag vid det första förhöret med polisen, det vill säga, alla kan vi ju begå ett misstag och minnas fel, eller hur ?
Citera
2020-11-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
1. Första gången webbsidan laddas hämtas de från servern och sparas i cachen, kanske det man ser hända 20.29. ("First visited ...). Andra gången 23.34 ("Last visited ...") hämtas de från cachen.

2. Ja de är koppade till webbsidan där dokumentet finns. Bilder t ex som finns i själva dokumentet hamnar inte i cachen.

3. Nej.

Tack! Ingen mer fråga men mer en reflektion efter att ha kikat runt lite.

En browser kan ju hämta först från cache, sen från network (webservern) men sen även filer i ”fallback” när den försöker ladda sidan.

Fallback som det kallas i Application Cache är alltså filer som sparats i cache men som ska visas på ”hemsidan” om sajten försöker ladda men tappat internet.

Beskrivs i länken nedan så här som exempel:

”Bart Simpson would tell you that you need to be online (for example), and yet for the vast majority of web experiences you get a ‘Dino’ (see chrome://dino).”

Text och funktioner, i t.ex Google Docs då, visas då m h a fallbackfiler. .html, .js osv osv.

Cache Manifest i Application Cache är filen som styr hur och när ladda cache, network eller fallback.

Service worker verkar vara det ”nya” Application Cache. Stabilare.

Ska inte röra till det här men vill poängtera att det inte bara hämtas filer från ”cache” (lokalt) eller ”network” (webservern) utan då från dessa ”offline”(fallback) om datorn förlorat internetkopplingen. Offline/fallback filerna sparas på cache första gången browsern hämtar en sidas filer.

Om filen/filerna runt 23:34 var fallback för att visa en offlinesida eller ej är bortanför min kunskap.

Frågan fortfarande hur de laddades isf. Kan ju finnas timers för timeout och skit bland filerna/funktionerna i offline/fallbackfilerna som aktiveras men det är väl ett långskott.

Tappar browsern networkfiler från servern så kan ju i princip en hel likadan sida laddas upp från cache eller en enstaka eller flera filer från fallback m h a Service Worker (eller Application Cache.) Allt beroende på om det finns inställningar för reload på nåt sätt i browsern. Eller motsvarande funktioner i själva fallbackfilerna då.

Så fallbackfiler är min amatörmässiga take på att något kan ha hänt när laddades från cache även om Google Docs och Chrome var offline.

För den som vill bli än mer förvirrad eller klokare så beskrivs Service Worker här och ett exempel på online resp offlinesida:

https://paul.kinlan.me/offline-fallback-page-with-service-worker/

Så här kan koden se ut:

För den som vill doktorera vidare och gå lika vilse som jag:

https://web.dev/offline-fallback-page/

(Jag la särskilt intresse på ”automatic reconnection attempt countdown” och de demo av offlinesidor som finns i texten)
Senast redigerad av Avel 2020-11-23 kl. 01:09.
Citera
2020-11-23, 00:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tycker nog att du har förkärlek, tillika din vana trogen att vilja peka ut SD som en rå och iskall mördare som springer runt i Hj*rsta-
området efter mörktets inbrott med en inplastad laptop i sin ryggsäck på jakt efter kvinnor som han kan mörda.

Vad är det egentligen som får just dig, att tro att det var SD som bringade LW om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Huvamannen och MVM låtsas du överhuvudtaget inte om.

Testningen av cykelväxlarna, SD kanske helt enkelt bara råkade minnas fel dag vid det första förhöret med polisen, det vill säga, alla kan vi ju begå ett misstag och minnas fel, eller hur ?

Nej SD jagade inte kvinnor i Hjärsta för att mörda, Han jagade LW en kvinna som han brutalt mördade med 17 slag.

Det är lite konstigt att allt han rapade ur sej i dom första förhören ändrade han ganska snabbt när han fick tillgång till FUP. Och det här selektiva minnet som han tydligen lider av blir bara skrattretande i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in