Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-18, 09:28
  #805
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är tekniker som tittar på detta.
Men eftersom sidan till stor del finansieras via donationer, och färre vill ge donationer när det strular, så är våra möjligheter begränsade. Men med detta sagt, så ska det givetvis fixas. Det är högprioriterat.
Jag har vid tillfällen haft problem att besöka Flashback med VPN, och stängt av VPN, och då har allt funkat utan problem. Men jag har också befunnit mig i en situation där det varken funkar med eller utan VPN, och där det inte heller går att komma åt sidan via mobil. Samtidigt som andra inte har några problem alls. Så problemet är inte helt enkelt att lokalisera.
Det tar tid att hitta problemet, och vi borde vara fler som arbetar med det. Men att plocka in fler som arbetar med Flashback kostar samtidigt pengar, och i den situationen vi befinner oss just nu, så skulle Flashback inte överleva med fler som arbetade med Flashback. Vi har därför minskat resurserna dramatiskt, så att vi kan överleva även långsiktigt. Inte bara ett år, utan fem år år, tio år, osv.
Det betyder inte att att problemet du beskriver är oviktigt, utan att det tar tid att åtgärda. Skulle vi lägga större resurser på att åtgärda det snabbare, så skulle vi eventuellt äventyra Flashbacks överlevnad. Vilket vi inte vill. Vi ser positivt på framtiden, men med minskade intäkter så tar vissa saker bara lite längre tid att åtgärda. Jag beklagar detta, men hoppas att du kan förstå prioriteringen. Den beror inte på ointresse eller lathet, utan för att göra det i den takt som är bäst för forumet långsiktigt.

admin
Aha

Tack för förklaringen

Har samma erfarenhet av hur det tekniska problemet uppkommer med VPN.
Citera
2020-11-18, 21:28
  #806
Medlem
Reguluss avatar
Äntligen fungerar forumet igen efter två veckor.

Längsta strulet jag varit med om.
Citera
2020-11-20, 00:32
  #807
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har ofta samma problem, speciellt på nätterna. Irriterande! Och det är bara flashback jag har problem med. Alla andra sidor funkar.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2020-11-20 kl. 00:39.
Citera
2020-11-21, 08:57
  #808
Medlem
madeinflens avatar
Börjar bli innerligt trött på detta. Vissa tider är det helt omöjligt att komma in. Även när det lyckas tappas kontakten efter en liten stund.
Det är inte längre fråga om krångel utan ett allvarligt funktionsfel!
Citera
2020-11-21, 08:58
  #809
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Äntligen fungerar forumet igen efter två veckor.

Längsta strulet jag varit med om.

Mm vi får se.. Felet kvarstår för mig. Fler stunder som jag inte kan komma in än tvärtom
Citera
2020-11-21, 09:44
  #810
Medlem
Sam.Boyds avatar
Så det är inte operatören som stryper flödet eller cyberattacker från någon myndighet som vill värna demokratin o yttrandefriheten i Sverige....

Bara teknikstrul. Så färglöst o osexigt...
Citera
2020-11-21, 22:01
  #811
Medlem
Fisknyllets avatar
Jag har liknande problem. Kommer inte in på Flashback när jag är ansluten till vårt hemma wifi. Om jag stänger wifi och surfar på operatören kommer jag in men går väldigt segt. Alla andra sidor fungerar direkt både med och utan wifi 🥺
Citera
2020-11-21, 22:06
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisknyllet
Jag har liknande problem. Kommer inte in på Flashback när jag är ansluten till vårt hemma wifi. Om jag stänger wifi och surfar på operatören kommer jag in men går väldigt segt. Alla andra sidor fungerar direkt både med och utan wifi 🥺
Samma här , senaste veckorna 🙄
Citera
2020-11-21, 23:39
  #813
Medlem
Jag har fortfarande svårt att komma in ibland. Visa timmar på dagen går det bra, sen står det bara och tuggar tills jag får upp ''kunde inte nå sidan''

Fler som fortfarande har problem eller?
Citera
2020-11-21, 23:42
  #814
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jag har fortfarande svårt att komma in ibland. Visa timmar på dagen går det bra, sen står det bara och tuggar tills jag får upp ''kunde inte nå sidan''

Fler som fortfarande har problem eller?


Jag gissar på att många har samma problem men inte alla som skriver om det.
Citera
2020-11-22, 00:01
  #815
Avstängd
För mig strular det fortfarande. Det var bra cirka 5 dagar, idag har jag knappt kunnat lyckas nå sidan. Verkar som om ledningen själva gör detta mot användare dom inte tycker om....
Citera
2020-11-22, 02:24
  #816
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jag har fortfarande svårt att komma in ibland. Visa timmar på dagen går det bra, sen står det bara och tuggar tills jag får upp ''kunde inte nå sidan''

Fler som fortfarande har problem eller?

Dagen? Det verkar som flashback bara fungerar på nätterna numera.
Jag kan komma in på dagen enstaka tillfällen, men inte klicka mig vidare.

Häromdagen ropade jag hej eftersom det funkade en längre tid, men man var visst inte över bäcken än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback