Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-08, 06:40
  #205
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Ja de sista 12-15'timmarna har forumet varit väldigt instabilt. Först trodde jag det handlade om högt tryck och många besökare pga oroligheterna på Gotland men nu är det bara 5300'besökare och det är ändå segt som klister så något annat måste ligga bakom? ..kanske polisen leder om trafiken på något vis så de kan hitta alla upprörda människor som reagerat på myndigheternas & medias mörkning av dessa invandrarrelaterade sexualbrott och i ilska råkat skriva något hatiskt?

Det vore direkt kontraproduktivt. Retar bara upp folk ännu mera.
Citera
2016-10-08, 06:47
  #206
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det vore direkt kontraproduktivt. Retar bara upp folk ännu mera.
Sant såvida det uppdagas men jag greppade bara ett halmstrå där för det dök upp som en tanke i mitt huvud, konspiratoriskt lagd som man är såhär på morgonkvisten.
Det kan ju vara vad som helst och inte första gången forumet har haft driftstörningar genom åren.
Citera
2016-10-08, 06:51
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Sant såvida det uppdagas men jag greppade bara ett halmstrå där för det dök upp som en tanke i mitt huvud, konspiratoriskt lagd som man är såhär på morgonkvisten.
Det kan ju vara vad som helst och inte första gången forumet har haft driftstörningar genom åren.

Varför lägger dom inte bara upp ett infomeddelande om driftstörningar på startsidan? Mycket amatörmässigt skött. Detta skall väl vara Sveriges största forum?

Det svåra har varit att logga in samt gå in på trådar.
Citera
2016-10-08, 06:53
  #208
Medlem
Det ryktas om att FRA sänkt Flashback beroende på utvecklingen på Gotland. Stämmer det?
Citera
2016-10-08, 07:01
  #209
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det ryktas om att FRA sänkt Flashback beroende på utvecklingen på Gotland. Stämmer det?
Nej, FRA skulle inte göra något sådant. Det är fortfarande segt som sirap. Det är väl någon av ryssarna bland mods som försöker hacka användar-databasen, det är mer troligt än att FRA DDoSAR
Citera
2016-10-08, 07:11
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, FRA skulle inte göra något sådant. Det är fortfarande segt som sirap. Det är väl någon av ryssarna bland mods som försöker hacka användar-databasen, det är mer troligt än att FRA DDoSAR

Men varför exakt just nu som Gotland är oroligt?
Citera
2016-10-08, 07:14
  #211
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, FRA skulle inte göra något sådant. Det är fortfarande segt som sirap. Det är väl någon av ryssarna bland mods som försöker hacka användar-databasen, det är mer troligt än att FRA DDoSAR

Någonting lurt är det.

Jag har inte ens kommit fram till startsidan sedan igår eftermiddag.

Andra jag varit i kontakt med har inte haft några problem alls.

Och bevisligen kan man nu se att det gjorts kommentarer under tiden jag haft problem. Alltså verkar det vara selektivt.
Citera
2016-10-08, 07:14
  #212
Medlem
Flashsmashs avatar
Är det kanske så här som den sanna kommunistiska definitionen av demokrati fungerar i verkligheten?
Citera
2016-10-08, 07:15
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej, FRA skulle inte göra något sådant. Det är fortfarande segt som sirap. Det är väl någon av ryssarna bland mods som försöker hacka användar-databasen, det är mer troligt än att FRA DDoSAR

ryssarna? nej dom älskar flashback, det borde väl du om nån förstå!

fortfarande ingen info,....... svagt av fb (vilka nu än som står bakom detta forum, FRA?)


storebror ser dig hur som helst, samt inte en blipp om detta i msm!
Citera
2016-10-08, 07:25
  #214
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Varför lägger dom inte bara upp ett infomeddelande om driftstörningar på startsidan?
Exakt. Hur svårt kan det vara?
Citera
2016-10-08, 07:33
  #215
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade.

Och ja, det krånglar för tillfället. Tekniker jobbar på det. Nej, vi vet inte ännu vad det beror på.

/mod
Citera
2016-10-08, 07:34
  #216
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Exakt. Hur svårt kan det vara?
Det är jämt så här. Ägarna är inte mer intresserade än vi ser.

För övrigt tror jag mest på hårdvarufel, sen att det beror på orkanen. Men servrarna ligger nog i Sverige hos Bahnhof egentligen men men... Jag lyckades inte få med mer tidigare i denna tråd.
Orkade man bry sig skulle man pinga, tracerouta och fundera lite mer på detta med internal error men om serveransvarig inte ens kan bry sig varför ska vi?
__________________
Senast redigerad av Xelious 2016-10-08 kl. 07:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback