Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-24, 21:37
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det jag tror är att det bara är vi som har tele2 comviq som det krånglar för av någon mystisk anledning
Nä jag har Telia och det krånglar för mig med då och då sen nån månad.
Citera
2020-11-24, 21:40
  #926
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Nä jag har Telia och det krånglar för mig med då och då sen nån månad.
Aj fan trodde telia och Telenor funkade
Citera
2020-11-24, 21:59
  #927
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBuketten
Samma här. Minst en månad känns det som och dagligen problem i timtal att komma åt sidan.

Ibland till och med flera dagar man inte kommer åt sidan.

Tycker nog egentligen ett företag som FB som har lite miljoner bakom sig skulle ha råd att fixa bättre servrar så även vi som sitter i utlandet kan nyttja sidan.

Bytte VPN och har nu en från England och sedan ett par dagar har det nu fungerat.
Citera
2020-11-24, 22:21
  #928
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Det är bara vissa som drabbas medans andra inte märker av några problem alls.

Ja, man hart ju anat detta. Hoppas man slipper.
Citera
2020-11-24, 22:36
  #929
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det jag tror är att det bara är vi som har tele2 comviq som det krånglar för av någon mystisk anledning
Jag har comviq och bredband 2, jag surfar mest från pc:n och då är det bredband2
Citera
2020-11-24, 22:37
  #930
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Det är bara vissa som drabbas medans andra inte märker av några problem alls.
tycker fan det måste vara dags för ett uttalande snart om varför det är så här, nu har det varit så här i 6 veckor.
Citera
2020-11-24, 22:45
  #931
Medlem
Kom inte åt sidan sedan mitt förra inlägg, drygt en timme sedan. Gissningsvis grundat på tidigare erfarenheter har jag ca en kvart på mig innan det händer igen.
Citera
2020-11-24, 23:19
  #932
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
fTracert funkar dåligt för många servrar svarar inte på den typen av anrop, jag får typ 25st misslyckade av 30 hopp till flashback men har ändå inga problem alls att surfa, får misslyckade hopp även mot google microsoft och andra ställen.

...

Visst, det är riktigt att traceroute många gånger ger en ofullständig bild, men min tanke är att det skulle kunna ge en fingervisning om var problemet finns. Om en rad användare med samma ISP upplever driftstörningar bör det rimligtvis finnas en gemensam nämnare någonstans och knappast något alldeles lokalt. Frågan är då om det finns något bättre analysverktyg än traceroute för att lokalisera denna gemensamma nämnare, trots verktygets brister?

För övrigt, om jag själv kör en traceroute mot Flashback från en enhet som är ansluten till Tele2 får jag åtminstone svar hela vägen till att trafiken lämnar Tele2:s nät. Om det ser ut så även för andra borde man åtminstone kunna jämföra den delen av trafiken och om problemen nu finns just hos Tele2 kanske hitta något av intresse.
__________________
Senast redigerad av Vintergrisen 2020-11-24 kl. 23:27.
Citera
2020-11-25, 00:18
  #933
Medlem
Hur har sidan fungerat för andra nu ikväll? För mig har det varit utan problem, bytte även simkort till ett annat ikväll.
Citera
2020-11-25, 00:28
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hur har sidan fungerat för andra nu ikväll? För mig har det varit utan problem, bytte även simkort till ett annat ikväll.

Periodvis har jag fortfarande problem, men det funkar då och då.
Citera
2020-11-25, 06:40
  #935
Avstängd
wwrs avatar
Jag kör oftast från IP utanför Europa. Det har fungerat dåligt den senaste tiden. Endast Flashback har varit drabbat. Vad jag förstått av traceroute har jag dock inte kommit ända fram till Bahnhof. Det verkar som om endast Flashbackpaketen stopppat ganska tidigt i utlandet. Men jag är inte säker.

När jag kör VPN från svenskt IP har Fb oftast fungerat. Men för första gången var idag både Fb och en annan svensk sida oåtkomliga. Men utländska sidor OK. Då hjälpte inte heller VPN från Sverige utan jag var helt utelåst. Efter en stund böt jag ISP och kom in på svenska sidor inklusive Fb via svenskt IP. Det felet har dock bara inträffat en gång.

Världen håller ju på att slås isär genom mötesförbud, reseförbud och liknande. Jag ser det inte som omöjligt att även Internet angrips
Citera
2020-11-25, 23:18
  #936
Medlem
Gertrud1s avatar
Det verkar vara vissa tider på dygnet som det är trögt
När flashback har som flest besökare?
Det funkar när normala folk sover i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback