Citat:
Ursprungligen postat av
KN198
skitstugan - jag ser fram emot fortsatt dialog och tar gärna input från dig på de inlägg som jag skrivit.
Mycket bra forskning. Det vi kan säga säkert är att det
helt saknas grund för anklagelserna mot P och Ö. Varifrån dessa anklagelser kommer från början är osäkert. Stockcock står väl för en stor del av dessa anklagelser antar jag.
Resten tror jag täckts redan, om att det finns mods mm på discorden som beter sig som om de hausar (raderar inlägg, bannar kritiker, ljuger om oraker till bann mm).
Det stora frågetecknet som kvarstår är vilka det är som tryckt ner kursen, och förmodligen med robotar. Jag skulle inte tro att man manuellt suttit från börsöppning till stängning och kontrollerat orderboken i realtid sådär tre-fyra veckor i rad.
Det är möjligt att dessa tomtar häng på discorden och lämnat spår efter sig. Jag har en vän som loggar och skickar alla raderade meddelanden till FI och hen säger att de flesta av de raderade meddelandena är kritik mot kursvärdet (och tvärtemot modsens lögner som själva svär för kung och fosterland inte varit otrevlig eller "trollat" som de kallar et) och kritik mot discorden i sig eller bara personligt groll som typ "va? jag har inte svurit, men du kallade just mig för X.. vad är detta?". Så jag tror inte att modsen ligger bakom trashingen.
Det kan vara vem som helst helt enkelt. Nog inga av de vi känner till eller diskuterat här.
Det kan vara vilken idiot som helst som gjort det av vilken anledning som helst, behöver inte ens handla om vinst. Men säkert är att de kommer att åka fast. Precis som du säger har de varit väldigt grova och arroganta/oförsiktiga i sitt förfarande. Att jag som amatör lade märke till de väldigt konstiga ordrarna och sedan erfarna och till och med FI fått upp ögonen sedan en tid tillbaka talar för att det inte är de mest rutinerade människor vi har att göra med. Hur trodde de att detta skulle sluta och att de obemärkt skulle kunna hålla på så pass lång tid?