2020-11-21, 12:11
  #205
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Finns det några bevis på att dessa storägare har mer insyn i bolaget än oss andra? Utan dom bevisen så kan vi väl inte säga mycket, att sälja ut delar av sitt innehav är inte olagligt. Jag hade själv nog sålt ut delar av innehavet om jag hade legat i Synact sedan 2017. Det är ytterst olagligt om bolaget ger insynsinformation till folk som inte är reggade som insynspersoner, har ni sådana bevis/misstankar så ta det direkt till FI/EMB.

Misstankar om marknadsmanipulation kvarstår dock, speciellt det som hände i Torsdags, tydligen är FI inkopplade och dom har betydligt mer insyn än oss. Det är bara att vänta och se ifall dom kommer fram till något, och vem/vilka som är ansvariga.

Återigen, vart är alla pumpinlägg? Visst skrivs det mycket i discorden/placera, men det är precis samma i alla småbolag på Svenska börsen. Personligen så tycker jag att kvalitén på Synacts placera/discord är betydligt högre än många andra bolag (t ex Kancera).

Vore intressant att höra din reaktion gällande att M och Ibra är vänner?

Har förekommit rätt frekvent på bland annat Twitter.
Citera
2020-11-21, 12:13
  #206
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vore intressant att höra din reaktion gällande att M och Ibra är vänner?

Har förekommit rätt frekvent på bland annat Twitter.

Ibra är ingen person som jag skulle vilja ha som vän, vad mer ska jag säga?

All right, är inläggen om Synact på Twitter värre än andra småbolag?

Den senaste tiden är det väl mestadels Bjänn som har skrivit negativt om Synact på Twitter, det pågår knappats någon über pumpning på den sidan just nu.
__________________
Senast redigerad av -Mystic 2020-11-21 kl. 12:16.
Citera
2020-11-21, 12:40
  #207
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ibra är ingen person som jag skulle vilja ha som vän, vad mer ska jag säga?

All right, är inläggen om Synact på Twitter värre än andra småbolag?

Den senaste tiden är det väl mestadels Bjänn som har skrivit negativt om Synact på Twitter, det pågår knappats någon über pumpning på den sidan just nu.

Håller med!

I viss mån, haussen var rätt mäktig där ett tag. Men självklart haussas och pumpas många bolag i viss utsträckning. SynAct är tyvärr inte ensam på den fronten. Skillnaden är dock att SynAct har mycket intressant forskning, så det finns ju en fin potential om studierna går bra. Ibland pumpas bolag som är ren skit. Typ permobiler med terränghjul... 😁

Ja, senaste inläggen på Twitter. Tittar man tillbaka när det pumpades ordentligt i augusti exempelvis så är det en signifikant skillnad. Om dessa nu inte tagits bort. Håller med om att det verkar vara rätt lugnt nu dock.

Men nu lämnar jag över facklan. Detta har tagit tid som kunde lagts på att t.ex. fixa disken.

Och som sagt, mycket intressant grävt av skitstugan. "Det här är fyndet som förändrar allt." - Estoniadokumentären. Haha!
Citera
2020-11-21, 12:43
  #208
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Håller med!

I viss mån, haussen var rätt mäktig där ett tag. Men självklart haussas och pumpas många bolag i viss utsträckning. SynAct är tyvärr inte ensam på den fronten. Skillnaden är dock att SynAct har mycket intressant forskning, så det finns ju en fin potential om studierna går bra. Ibland pumpas bolag som är ren skit. Typ permobiler med terränghjul... 😁

Ja, senaste inläggen på Twitter. Tittar man tillbaka när det pumpades ordentligt i augusti exempelvis så är det en signifikant skillnad. Om dessa nu inte tagits bort. Håller med om att det verkar vara rätt lugnt nu dock.

Men nu lämnar jag över facklan. Detta har tagit tid som kunde lagts på att t.ex. fixa disken.

Och som sagt, mycket intressant grävt av skitstugan. "Det här är fyndet som förändrar allt." - Estoniadokumentären. Haha!

Ja, men precis! Lycka till i din egna Pump/Dump Monivent Hoppas du tjänar pengar där

Här finner ni mer info om Monivent:

(FB) Monivent AB - MONI

Riktigt fint hausseinlägg måste jag säga, ska nog hoppa på tåget och sälja av allt i Syanct.
__________________
Senast redigerad av -Mystic 2020-11-21 kl. 12:45.
Citera
2020-11-21, 13:16
  #209
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja, men precis! Lycka till i din egna Pump/Dump Monivent Hoppas du tjänar pengar där

Här finner ni mer info om Monivent:

(FB) Monivent AB - MONI

Riktigt fint hausseinlägg måste jag säga, ska nog hoppa på tåget och sälja av allt i Syanct.

Vilken jöns du är. Först försöker du bjuda upp till seriös dialog sedan växlar du om helt och går off topic.

Jag är investerad i MONIVENT då dessa utvecklar en sensor som i realtid mäter att optimalt luftflöde sker när man pumpar in luft manuellt i neonatala spädbarns lungor , alltså för tidigt födda spädbarn. Vår ena minsting här hemma var för tidigt född och tyvärr saknades denna apparat då. Nu gick allt vägen, men jag ryser när jag tänker på vad som kunde ha hänt. Vi är jättemånga som är investerade i MONIVENT som har tidigare traumatiska upplevelser från neo-klinikerna.

Jag tipsar om bolaget utan något ekonomiskt intresse öht. Är bara intresserad att sprida ordet så att fler barn ska ha förbättrade chanser till att överleva, och då utan skador. Spread the word så att säga. Alla vinster från MONIVENT jag gör kommer direkt att gå till organisationer som stöder denna vårdform.
Citera
2020-11-21, 13:18
  #210
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vilken jöns du är. Först försöker du bjuda upp till seriös dialog sedan växlar du om helt och går off topic.

Jag är investerad i MONIVENT då dessa utvecklar en sensor som i realtid mäter att optimalt luftflöde sker när man pumpar in luft manuellt i neonatala spädbarns lungor , alltså för tidigt födda spädbarn. Vår ena minsting här hemma var för tidigt född och tyvärr saknades denna apparat då. Nu gick allt vägen, men jag ryser när jag tänker på vad som kunde ha hänt. Vi är jättemånga som är investerade i MONIVENT som har tidigare traumatiska upplevelser från neo-klinikerna.

Jag tipsar om bolaget utan något ekonomiskt intresse öht. Är bara intresserad att sprida ordet så att fler barn ska ha förbättrade chanser till att överleva, och då utan skador. Spread the word så att säga. Alla vinster från MONIVENT jag gör kommer direkt att gå till organisationer som stöder denna vårdform.

Fy satan vad du bullshittar, klart som fan att du har ett ekonomiskt intresse i bolaget som du haussar

Även Synacts läkemedel skulle spara patienter mycket lidande om det lyckas, men klart som fan att både ledningen och aktieägarna har ett ekonomiskt intresse.
Citera
2020-11-21, 13:41
  #211
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Fy satan vad du bullshittar, klart som fan att du har ett ekonomiskt intresse i bolaget som du haussar

Även Synacts läkemedel skulle spara patienter mycket lidande om det lyckas, men klart som fan att både ledningen och aktieägarna har ett ekonomiskt intresse.

Verkligen! Biotech är otroligt intressant i dessa tider.

Självklart har många ett ekonomiskt intresse, med agendan att tjäna pengar. Antingen med hjälp av fulspel, eller på legitim väg. Andra tror på bolag och vill ge en hjälpande hand en bit på vägen. Man kan se det som ett lån med ränta på.

Men nu blir det off topic och jag har i ärlighetens namn tröttnat på att skriva här. Mitt syfte som visselblåsare börjar lida mot sitt slut.

Jag hoppas att vi nu skakat av oss fulingar i SynAct, och att jag till viss del bidragit till detta - och att vi kan fortsätta en seriös resa tillbaka uppåt.
Citera
2020-11-21, 15:11
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Verkligen! Biotech är otroligt intressant i dessa tider.

Självklart har många ett ekonomiskt intresse, med agendan att tjäna pengar. Antingen med hjälp av fulspel, eller på legitim väg. Andra tror på bolag och vill ge en hjälpande hand en bit på vägen. Man kan se det som ett lån med ränta på.

Men nu blir det off topic och jag har i ärlighetens namn tröttnat på att skriva här. Mitt syfte som visselblåsare börjar lida mot sitt slut.

Jag hoppas att vi nu skakat av oss fulingar i SynAct, och att jag till viss del bidragit till detta - och att vi kan fortsätta en seriös resa tillbaka uppåt.

Det låter sunt stocken, hoppas verkligen du har rätt. Har du köpt in dig igen? :-)
Citera
2020-11-21, 20:03
  #213
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN198
skitstugan - jag ser fram emot fortsatt dialog och tar gärna input från dig på de inlägg som jag skrivit.

Mycket bra forskning. Det vi kan säga säkert är att det helt saknas grund för anklagelserna mot P och Ö. Varifrån dessa anklagelser kommer från början är osäkert. Stockcock står väl för en stor del av dessa anklagelser antar jag.

Resten tror jag täckts redan, om att det finns mods mm på discorden som beter sig som om de hausar (raderar inlägg, bannar kritiker, ljuger om oraker till bann mm).

Det stora frågetecknet som kvarstår är vilka det är som tryckt ner kursen, och förmodligen med robotar. Jag skulle inte tro att man manuellt suttit från börsöppning till stängning och kontrollerat orderboken i realtid sådär tre-fyra veckor i rad.

Det är möjligt att dessa tomtar häng på discorden och lämnat spår efter sig. Jag har en vän som loggar och skickar alla raderade meddelanden till FI och hen säger att de flesta av de raderade meddelandena är kritik mot kursvärdet (och tvärtemot modsens lögner som själva svär för kung och fosterland inte varit otrevlig eller "trollat" som de kallar et) och kritik mot discorden i sig eller bara personligt groll som typ "va? jag har inte svurit, men du kallade just mig för X.. vad är detta?". Så jag tror inte att modsen ligger bakom trashingen.

Det kan vara vem som helst helt enkelt. Nog inga av de vi känner till eller diskuterat här.

Det kan vara vilken idiot som helst som gjort det av vilken anledning som helst, behöver inte ens handla om vinst. Men säkert är att de kommer att åka fast. Precis som du säger har de varit väldigt grova och arroganta/oförsiktiga i sitt förfarande. Att jag som amatör lade märke till de väldigt konstiga ordrarna och sedan erfarna och till och med FI fått upp ögonen sedan en tid tillbaka talar för att det inte är de mest rutinerade människor vi har att göra med. Hur trodde de att detta skulle sluta och att de obemärkt skulle kunna hålla på så pass lång tid?
__________________
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-21 kl. 20:09.
Citera
2020-11-21, 20:10
  #214
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Håller med!

I viss mån, haussen var rätt mäktig där ett tag. Men självklart haussas och pumpas många bolag i viss utsträckning. SynAct är tyvärr inte ensam på den fronten. Skillnaden är dock att SynAct har mycket intressant forskning, så det finns ju en fin potential om studierna går bra. Ibland pumpas bolag som är ren skit. Typ permobiler med terränghjul... 😁

Ja, senaste inläggen på Twitter. Tittar man tillbaka när det pumpades ordentligt i augusti exempelvis så är det en signifikant skillnad. Om dessa nu inte tagits bort. Håller med om att det verkar vara rätt lugnt nu dock.

Men nu lämnar jag över facklan. Detta har tagit tid som kunde lagts på att t.ex. fixa disken.

Och som sagt, mycket intressant grävt av skitstugan. "Det här är fyndet som förändrar allt." - Estoniadokumentären. Haha!


Jag har tillägnat säkert ett stort antal timmar av ren nyfikenhet att studera alla bolag som är nämnda omkring Ibra och Haussmaffian. Men det du kallar elrullstolar med terränghjul misstänker jag du menar Zoomability där Örjan med en diger skara Icke Svenska namn deltog i en Riktad Emission.
Det är faktiskt det enda bolaget jag inte hittar något Haussande omkring och som faktiskt har ett löjligt lågt börsvärde (25-30 miljoner) jämförelsevis med Synact, Parans, Clemondo och Spectrumone. Dessutom ett bolag som ökar sin försäljning hela tiden och fyller en bra funktion för handikappade, finns representerade i många länder och växer starkt i U.S.
Förstår att du kanske bränt dig i aktien med tanke ditt uttryck men i mycket har du rätt men i den aktien har du fel måste jag säga.
Finns inget uppumpat börsvärde, enbart 2,7 miljoner aktier och organisk tillväxt.

Jag är nyfiken av mig och har grävt djupt omkring alla bolag som har länkar till Örjan. Men i Zoomability har det inte kursen haft större rörelser mer än något annat bolag när det presenteras bra info. Med tanke på den lilla mängd aktier som finns så blir voltan högre i ett sånt bolag och har stundtals höga toppar och djupa dalar. Rätt skall vara rätt, jag är den första att kritisera hårt men i detta fall kan jag inte finna något annat än den gruppering av RE tagare som inte en drömvärvning.
Problemet är att många aktier som är listade på Spotlight är enkla att haussa och binda intresse omkring..
__________________
Senast redigerad av HeroesSilencio 2020-11-21 kl. 20:13.
Citera
2020-11-21, 21:17
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Mycket bra forskning. Det vi kan säga säkert är att det helt saknas grund för anklagelserna mot P och Ö. Varifrån dessa anklagelser kommer från början är osäkert. Stockcock står väl för en stor del av dessa anklagelser antar jag.

Resten tror jag täckts redan, om att det finns mods mm på discorden som beter sig som om de hausar (raderar inlägg, bannar kritiker, ljuger om oraker till bann mm).

Det stora frågetecknet som kvarstår är vilka det är som tryckt ner kursen, och förmodligen med robotar. Jag skulle inte tro att man manuellt suttit från börsöppning till stängning och kontrollerat orderboken i realtid sådär tre-fyra veckor i rad.

Det är möjligt att dessa tomtar häng på discorden och lämnat spår efter sig. Jag har en vän som loggar och skickar alla raderade meddelanden till FI och hen säger att de flesta av de raderade meddelandena är kritik mot kursvärdet (och tvärtemot modsens lögner som själva svär för kung och fosterland inte varit otrevlig eller "trollat" som de kallar et) och kritik mot discorden i sig eller bara personligt groll som typ "va? jag har inte svurit, men du kallade just mig för X.. vad är detta?". Så jag tror inte att modsen ligger bakom trashingen.

Det kan vara vem som helst helt enkelt. Nog inga av de vi känner till eller diskuterat här.

Det kan vara vilken idiot som helst som gjort det av vilken anledning som helst, behöver inte ens handla om vinst. Men säkert är att de kommer att åka fast. Precis som du säger har de varit väldigt grova och arroganta/oförsiktiga i sitt förfarande. Att jag som amatör lade märke till de väldigt konstiga ordrarna och sedan erfarna och till och med FI fått upp ögonen sedan en tid tillbaka talar för att det inte är de mest rutinerade människor vi har att göra med. Hur trodde de att detta skulle sluta och att de obemärkt skulle kunna hålla på så pass lång tid?

Rörande handel kan vi kika lite på Shareville: https://www.shareville.se/aktier/synact-pharma-ab/handel
Det är då kunder som handlar genom Nordnet.

Jag tror mer på teorin att algoritmer är inblandade i den höga volatiliteten. Frågan är bara hur länge detta kan pågå, ju längre och hårdare ett tradinggäng manipulerar kursen desto argare lär Discorden att bli, sett att det haglat in en hel del anmälningar till Finansinspektionen de senaste dagarna. Tradinggängen med algoritmerna skjuter sig själva i foten när de kör så vårdslöst samt frekvent, finns nog inte mycket utrymme kvar att komma undan lagens långa arm.

Hoppas att det leder till åtal så att man kan få se vilka som hållit på under en längre tid med detta fanskap. Detta urholkar bara förtroendet för aktiehandel.
Citera
2020-11-21, 21:52
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KN198
Rörande handel kan vi kika lite på Shareville: https://www.shareville.se/aktier/synact-pharma-ab/handel
Det är då kunder som handlar genom Nordnet.

Jag tror mer på teorin att algoritmer är inblandade i den höga volatiliteten. Frågan är bara hur länge detta kan pågå, ju längre och hårdare ett tradinggäng manipulerar kursen desto argare lär Discorden att bli, sett att det haglat in en hel del anmälningar till Finansinspektionen de senaste dagarna. Tradinggängen med algoritmerna skjuter sig själva i foten när de kör så vårdslöst samt frekvent, finns nog inte mycket utrymme kvar att komma undan lagens långa arm.

Hoppas att det leder till åtal så att man kan få se vilka som hållit på under en längre tid med detta fanskap. Detta urholkar bara förtroendet för aktiehandel.

Vem/vilka det än är som manipulerat kursen senaste tiden så finns det mycket bevis från många olika personer. Jag vet flera, inklusive jag, som meddelar bla Finansinspektionen. Allt eskalerade i torsdags då blev det övertydligt. Ungefär lika övertydligt bra som Interim RA är.

När jag ringde Finansinspektionen i torsdags så var de redan insatta i ärendet. Väldigt tråkigt att folk, genom olagligt agerande, förstör ett otroligt välskött företag med en ledning i toppklass.

Vilka det än är så tror jag de kommer att åka dit för det är inte något vidare professionellt skött. Vi är många som kommer granska kursen ännu mer noggrant framöver och rapportera minsta misstänkt agerande till Finansinspektionen bland annat.

Ganska övertygad om att de som gjort detta är under 25år och inte förstår hur allvarligt brott de begått och vilka konsekvenser det kommer få för dem i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in