Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du smiter från verkligheten.
Äktenskap är inte definitionen av lyckad och trygg barndom, Uven, eller lyckad mänsklig relation.
Åtskilliga äkenskap är rena krigszonerna, totalt förödande för barn.
Är det bra tycker du att barnen i dessa äktenskap ska tvingas stanna med ex. psykotisk. sexeullt eller fysiskt våldsam förälder/ föräldrar?
Att en del äktenskap är krigszoner betyder inte att flertalet är det, eller behöver vara det. Det finns inget som fungerar perfekt, men äktenskap vet vi är i de flesta fall den bästa sociala uppväxtmiljön för de flesta barn. Bara för att det finns dåliga särfall av något, betyder det inte att allt är dåligt. Det förekommer tågolyckor, som ibland får förfärliga följder, men det är inte ett självklart argument mot att tåg är ett viktigt transportmedel, i vissa avseende det viktigaste.
Citat:
jag kan ju kontra ditt tramsexempel med motsvarande trams....
Svältande människor är lite mindre benägna begå brott, ska vi inte se till så att alla människor ska tvingas svälta?
Jag tycker det räcker med att de som begår brott hålls på svältgränsen.
Citat:
Och varför ska jag alltså bara vara emot just islamsk patriarkat och deras "resonemang", och inte judisk, katolsk, lutheransk, ateistisk eller hinduisk?
DIN typ av patriarkat ex. Varför ska jag INTE vara emot när DIN sort vill begränsa kvinnors rätt över sina egna kroppar? bara när islam vill det?
De VERKLIGEN! bästa för alla barn är trygghet, kärlek, bra omsorg och tillräckliga resurser.
Och detta finner du lite överallt, inte endast i heterosexuella lutheranska kärnfamiljer.
Och samhällens politik bör vara riktade åt att garantera ovan åt flest möjligt barn, inte att ägna sig åt att "vissa" barn ska STRAFFAS, användas som vapen mot sina föräldrar för att dessa prompt ska ingå hetroseuxuella äktenskap".
Din oförmåga att ta avstånd från islam som en kvinnofientlig ideologi är både fascinerande och starkt oroande. Det är skillnader mellan olika religioner, ideologier och kulturella mönster. De Du inte vill ta avstånd från kan beses här:
https://nyhetsbyran.org/2020/11/20/offentlig-fredagsbon-utanfor-franska-ambassaden/
Citat:
För jag upprepar: fakta är att DIN politik/ DITT samhälle leder till stora mängder ungar som far enormt illa.
Min politik ( ex. nu Sverige i nutid) gör det inte.
men detta gömmer du dig ifrån.
Det är här och nu som stora mängder barn far illa. Många lever i splittrade familjer, de har ingen fungerande fadersfigur, de träffar överhuvudtaget nästan bara kvinnor, de far illa i skolan och får dålig utbildning - kanske är deras viktigaste uppgift i skolan att vara kuddsvenskar. Det är här och nu som många skolbarn äter upp sig på fredagslunchen och försöker äta i kapp på måndagslunchen, för hemma blir det kanske ingen mat i skolan. Det är många barn som är fruktansvärt rädda för skolloven; då kan vad som helst dåligt hända.
Allt detta är resultatet av den politik som Du tycker är så bra.