2020-11-16, 20:26
Medlem
Vagas avatar
Creme fresh, grädde, gräddfil, smör på mackan - vad har lidl att erbjuda där? Har knappt vågat gå till mejeridelen än pga fördomar.
Citera
2020-11-16, 20:30
Medlem
SweetBrowns avatar
De kör ju mycket med mejeriprodukter från Ängens, jättetrevliga grejer, Ängens ostar är väldigt bra! Många gånger har de ju Bregott och Arla också men vill man ha lite billigare så är deras egna alternativ absolut fullgoda
Citera
2020-11-16, 20:35
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaga
Creme fresh, grädde, gräddfil, smör på mackan - vad har lidl att erbjuda där? Har knappt vågat gå till mejeridelen än pga fördomar.
Glöm inte att flukta datumstämpeln, mitt största "problem" gällande deras mejerivaror.

Syrran min som bakar mycket gillar inte deras smör, hon säger att det "beter" sig konstigt!!
Citera
2020-11-16, 20:41
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Bordsguld är den bästa bregottkopian jag hittat, köper bara den sedan extrasaltat bregott blivit snordyrt.

edit: grädde brukar jag köpa och märker ingen skillnad mot andra märken, använder bara grädde i matlagning. Gräddfil har jag nog köpt någon gång, bara till dip och där är den lika som den vanliga jag köper.
Senast redigerad av HeddonBorborello 2020-11-16 kl. 20:45.
Citera
2020-11-16, 20:43
Medlem
gato12s avatar
Lidl säljer ju tillåmed Bregott numera
Citera
2020-11-16, 20:53
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lidl säljer ju tillåmed Bregott numera
Ja, tyvärr får man väl säga...
Citera
2020-11-16, 21:02
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:

Överlag ganska bra produkter. Deras naturella yoghurt på 0.6-0.7L för 8Kr är kanon att göra vitlökssås på.

Deras kopia på Bregott, Bordsguld är topprankat av alla jag hört från. Färskosten med smak är billig och fin.
Citera
2020-11-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetBrown
De kör ju mycket med mejeriprodukter från Ängens, jättetrevliga grejer, Ängens ostar är väldigt bra! Många gånger har de ju Bregott och Arla också men vill man ha lite billigare så är deras egna alternativ absolut fullgoda

"Ängens" är samma typ av produkter som finns i svenska butiker. Titta på tillverkarkoden, mycket är från Arla. Förr var mjölken i min Lidl från Falköpings mejeri, men jag tror det är Arla numera. Det kan nog variera var i landet man handlar.
Citera
2020-11-17, 10:46
Medlem
SweetBrowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
"Ängens" är samma typ av produkter som finns i svenska butiker. Titta på tillverkarkoden, mycket är från Arla. Förr var mjölken i min Lidl från Falköpings mejeri, men jag tror det är Arla numera. Det kan nog variera var i landet man handlar.

Aha! Här där jag bor finns Ängens bara på Lidl så jag trodde det var en standardgrej men då vet jag.
Citera
2020-11-17, 12:36
Medlem
Grodriddares avatar
Lidl har den enda äkta vällagrade cheddarn som samtidigt inte ruinerar en ekonomiskt.
Citera
2020-11-17, 15:49
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetBrown
Aha! Här där jag bor finns Ängens bara på Lidl så jag trodde det var en standardgrej men då vet jag.

Samma innehåll, det är bara deras egna förpackning.
Citera
2020-11-17, 17:27
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Lidl har den enda äkta vällagrade cheddarn som samtidigt inte ruinerar en ekonomiskt.

Vad heter den? Har du någon länk så vore det trevligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in