2019-11-11, 23:44
Medlem
Hur gör ni med tjejer som från ingenstans lämnar konversationen efter 3- 4 hyfsat långa meningsutbyten och snabba svar? . Detta händer mig varenda gång, och varenda tillfälle tror jag att det är en "keeper". Det finns aldrig något mönster (har ingenting att göra med mitt senaste meddelande).

Alltid med snygga tjejer givetvis.

Låtar ni konversationen vara och sen tar hon kontakt igen (eller inte)? Eller skriver ni en gång till för att se om hon testade ert genuina intresse?
Senast redigerad av Internetkrigaren1 2019-11-11 kl. 23:56.
Citera
2019-11-12, 01:09
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Du kan ställa in detta i inställningarna att den byter plats när du byter plats

Vilka inställningar ska jag gå in i? Gpsen?
Citera
2019-11-12, 01:10
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Hej,

En fråga om tinder gold. Om jag ändrar land eller stad, förändras avståndet i kilometer för de jag redan matchat med sedan tidigare eller den är liksom kvar på den ursprungliga platsen?

För mig så ändras inte avståndet även om jag sätter mig på olika platser. Är då lite komiskt när jag sätter mig exempelvis i USA och det står att jag och hon är 7000km bort.
Citera
2019-11-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmalarsson
Hej!
Hur fungerar det med avmatchningar. Om någon avmatchat mig, kommer den då aldrig dyka upp igen? Gör det skillnad om jag raderar kontot och fixar nytt, kommer personen kunna dyka upp då? Eller måste i så fall personen som har avmatchat mig skapa nytt konto för att jag ska kunna se den igen?

Tacksam för svar.
Varken du eller den som avmatchade kommer få upp varandra igen.
Skapar dock personen ett nytt konto kommer den dyka upp i ditt flöde och du i deras tids nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Hur gör ni med tjejer som från ingenstans lämnar konversationen efter 3- 4 hyfsat långa meningsutbyten och snabba svar? . Detta händer mig varenda gång, och varenda tillfälle tror jag att det är en "keeper". Det finns aldrig något mönster (har ingenting att göra med mitt senaste meddelande).

Alltid med snygga tjejer givetvis.

Låtar ni konversationen vara och sen tar hon kontakt igen (eller inte)? Eller skriver ni en gång till för att se om hon testade ert genuina intresse?
Beror på hur desperat man är, dvs hur många alternativ man har vid det tillfället.

Ibland kan det löna sig att höra av sig igen efter ett tag, så länge man gör det snyggt. Dvs inte är arg eller otrevlig, utan skriver något typ "Hej X igen, hoppas du inte dog Du verkade trevlig bla bla".

Man får ju dock räkna med att det ofta beror på att de hittade någon mer intressant, men ibland kan det vara så enkelt att de hade annat för sig i livet, var stressade och glömde bort. Inget man bör ta för personligt när man bara skrivit lite. Så i dessa scenarier är det värt ett försök. I värsta fall framstår man som en no-lifer tönt, men vem bryr sig vad någon tycker i det fallet.
Citera
2019-11-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Skapar dock personen ett nytt konto kommer den dyka upp i ditt flöde och du i deras tids nog.

Beror på hur desperat man är, dvs hur många alternativ man har vid det tillfället.

Ibland kan det löna sig att höra av sig igen efter ett tag, så länge man gör det snyggt. Dvs inte är arg eller otrevlig, utan skriver något typ "Hej X igen, hoppas du inte dog Du verkade trevlig bla bla".

Man får ju dock räkna med att det ofta beror på att de hittade någon mer intressant, men ibland kan det vara så enkelt att de hade annat för sig i livet, var stressade och glömde bort. Inget man bör ta för personligt när man bara skrivit lite. Så i dessa scenarier är det värt ett försök. I värsta fall framstår man som en no-lifer tönt, men vem bryr sig vad någon tycker i det fallet.

Det är mer att hon är en guldklimp. Tinderutbudet där jag bor är extremt dåligt på tjejfronten. Under 5% är snygga. Jag får tyvärr även in danskarna som jag inte vill ha oavsett hur de ser ut.
Citera
2019-11-12, 13:58
Citat:

Om tjejen inte svarar så är hon inte tillräckligt intresserad från första början. Med det i åtanke hade jag aldrig kunnat skriva igen när någon inte svarat. Ha lite självrespekt.
Citera
2019-11-12, 14:00
Medlem
Citat:

Tack för svar! Menar du att det krävs alltså att personen som avmatchade också skapar ett nytt konto och inte bara jag? Och detta är du säker på?
Citera
2019-11-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vilka inställningar ska jag gå in i? Gpsen?
Inställningar för upptäckt, där kan du välja att söka där du befinner dig. Sen måste du nog se till att din mobil är inställd så den får känna av vart du befinner dig, annars lär den söka av där ditt företag som du har abonnemang hos håller till.
Citera
2019-11-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Om tjejen inte svarar så är hon inte tillräckligt intresserad från första början. Med det i åtanke hade jag aldrig kunnat skriva igen när någon inte svarat. Ha lite självrespekt.
Jag har personligen erfarit det scenariot jag beskrev. Men en som jag senare träffade. Men ja oftast är det för att de inte är intresserade. Men samtidigt finns det undantag som man ibland kan offra sin självrespekt för (vem bryr sig om vad folk tycker).

Citat:
Ursprungligen postat av emmalarsson
Tack för svar! Menar du att det krävs alltså att personen som avmatchade också skapar ett nytt konto och inte bara jag? Och detta är du säker på?
Nä det räcker att en av er gör det. I Tinders perspektiv är det i princip ju vem som helst ny person som reggar sig.

Även om Tinder ägnar sig åt vissa typer av spårande av användare (för att undvika spam-bots och missbruk etc) så är det inget som i regel påverkar den grundläggande funktionaliteten.
Citera
2019-11-12, 14:30
Medlem
Citat:
Jag har personligen erfarit det scenariot jag beskrev. Men en som jag senare träffade. Men ja oftast är det för att de inte är intresserade. Men samtidigt finns det undantag som man ibland kan offra sin självrespekt för (vem bryr sig om vad folk tycker).

Nä det räcker att en av er gör det. I Tinders perspektiv är det i princip ju vem som helst ny person som reggar sig.

Även om Tinder ägnar sig åt vissa typer av spårande av användare (för att undvika spam-bots och missbruk etc) så är det inget som i regel påverkar den grundläggande funktionaliteten.

Man offrar inte självrespekten för att skriva en gång till för att dubbelkolla med någon som svara omgående innan. Sen om det är strategiskt smart är en annan sak.
Citera
2019-11-13, 01:55
Medlem
Kukdukens avatar
90% av alla är skitsnygga och relativt framgångsrika. Lite jobbigt för mig som är ful, och jag är medveten om att det andra könet också tycker det 9/10 gånger.
Citera
2019-11-13, 07:53
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
90% av alla är skitsnygga och relativt framgångsrika. Lite jobbigt för mig som är ful, och jag är medveten om att det andra könet också tycker det 9/10 gånger.

Hur har det då gått för dig på Tinder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in